خبرهای داغ:
یک محقق حوزروی گفت: باید ابراز تأسف کنیم که شناخت ما نسبت به حیات ائمه معصومین(ع) به اندازه زمان شهادت آنها نیست و حتی در مورد امام حسین(ع) تنها در مورد عاشورا می‌دانیم و در مورد زندگی او زیاد بررسی نکرده‌ایم.
کد خبر: ۸۵۲۰۰۵۹
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام میرزا محمدی دوشنبه شب در یادواره شهدای مدرسه علمیه الهادی(ع) قم با بیان اینکه یکی از میراث‌های ماندگار معصومین(ع) زیارت‌هایی است که از زبان معصومین(ع) صادر شده است اظهارداشت: در زیارت عاشورا که به تعبیر بزرگان علم حدیث این زیارت خود یک حدیث قدسی است و از امام باقر(ع) به ما رسیده است و دارای 12 دعا است.

وی بیان کرد: در این 12 دعا که در زیارت عاشورا وجود دارد دعای « اَللّهُمَّ اجْعَلْ مَحْياىَ مَحْيا مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ مَماتى مَماتَ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ» مهمترین دعای زیارت عاشورا است که از خدا می‌خواهیم که «خدايا قرار ده زندگيم را زندگى محمد و آل محمد و مرگم را مرگ محمد و آل محمد».

این محقق حوزوی با بیان اینکه پیامبر(ص) و همه معصومین(ع) به مرگ طبیعی از دنیا نرفته‌اند بلکه همه آنها شهید شده‌اند گفت: اطلاعات ما در مورد شهادت اهل‌بیت(ع) به برکت مراسم‌ها و روضه خوانی‌ها به حدی است که برای ما جای ابهام باقی نمی‌گذارد.

وی ادامه داد: باید ابراز تأسف کنیم که شناخت ما نسبت به حیات ائمه معصومین(ع) به اندازه زمان شهادت آنها نیست و حتی در مورد امام حسین(ع) تنها در مورد عاشورا می‌دانیم و در مورد زندگی او بررسی عمیق نکرده‌ایم.

حجت الاسلام میرزا محمدی ابراز داشت: اگر می‌خواهیم سبک زندگی اسلامی داشته باشیم، باید الگویی داشته باشیم و اینکه تنها بگوییم که اهل بیت(ع) را الگوی خود قرار می‌دهیم؛ ولی سبک زندگیمان مانند آنها نباشد هیچ کدام تطبیق با سبک زندگی اهل‌بیت(ع) ندارد.

وی با اشاره به اینکه در زیارت عاشورا اول حیات را می‌خواهیم بعد ممات را، گفت: اگر زندگی ما با سبک زندگی اهل بیت(ع) تفاوت داشته باشد کیفیت مرگ او نیز با ائمه فرق خواهد داشت.

این خطیب حوزوی افزود: اگر کسی حیاتش آلوده باشد و مطابق معیارهای اهل‌بیت(ع) نباشد محال است که به مقام شهادت برسد.

وی گفت: اگر امروز می‌بینیم که بیداری اسلامی بر اساس معیارهای رهبری هدایت نمی‌شود و بسیاری از مبادی و اهداف آن توسط دشمن گل آلود شده است به این دلیل بود که از عنصر جهاد ترسیدند.

حجت الاسلام میرزا محمدی مطرح کرد: ما نباید فکر کنیم که شهادت و این نعمتی که جزو دعاهای امیرالمؤمنین(ع) بازیچه و یک شعار است و این‌گونه باشد که در یک مدتی دفاع مقدس بر زبان عده‌ای جاری باشد و در زمان دیگر بازیچه باشد.

وی اذعان داشت: در زمان جنگ کسانی که ایمانشان ضعیف بود و به زور و زبان تکیه کرده بودند جرات شهادت نداشتند و تنها بسیجیان که در مکتب اهل‌بیت(ع) آموزش دیده بودند جرات شهادت داشتند.



ارسال نظرات