شرکت کننده کشور عربستان در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، گفت: از جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد این فرصت قرآنی در جهان اسلام تقدیر و تشکر می‌کنم.
کد خبر: ۸۵۲۰۰۷۷
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، «عبدالمجید احمد الحمدان»  قاری 36 ساله عربستانی شرکت کننده در سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در جمع خبرنگاران با تبریک عید سعید مبعث اظهار داشت: مسابقات بین المللی قرآن کریم، محلی است که اساتید و نخبه‌های قرآنی از سراسر جهان در آن شرکت می‌کنیم و از اینکه این افتخار نصیب من شده است از مسئولان جمهوری اسلامی تشکر می‌کنم.

وی گفت: همین بس که این افتخار نصیب من شد که در سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، در تهران حضور داشته باشم و از این لحاظ بسیار خوشحال هستم و از دست اندرکاران برگزاری مسابقات قرآنی که با مه‌مان نوازی خود، استقبال گرم و پذیرایی ما را تحمل کرده‌اند تقدیر و تشکر می‌کنم.

عبدالمجید قاری اهل شرق عربستان درخصوص سطح مسابقات بین المللی قرآن کریم در تهران اظهار داشت: من برای اولین بار در سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، حضور یافتم ولی آنچه که در این چند روز مشاهده کرده و شنیدم، نشان دهنده سطح بالای مسابقات و حضور داوران خبره بین المللی در آن است، چه آنهایی که در ایران حضور دارند و چه آنهایی که از کشورهای دیگر در این مسابقات شرکت کرده‌اند.

وی افزود:همچنین من در این مدت با اساتید و داورانی از کشورهای سوریه، لبنان، مصر و اردن از نزدیک برخورد داشتم و مشاهده کردم که از تجربه و دانش بالای قرآنی برخوردار هستند.

متسابق عربستانی خاطرنشان کرد: هر کسی که در این دوره از مسابقات شرکت کرده است، خود از نخبه‌های قرآنی، استاد و یا معلم قرآنی است و تا از تبحر خود دراین زمینه مطمئن نشده است، در این مسابقات شرکت نکرده است.

احمد الحمدان با توصیف میهمان نوازی مردم ایران تصریح کرد:: ایران کشور بزرگی با مردمانی بسیار مهمان نواز است. طی مدت اقامت خودم در این دو هفته با بسیاری از آداب و رسوم ایرانیان آشنا شدم و خوشحالم که در یک کشور زیبا و قرآنی هستم.

قاری شرکت کننده از کشور عربستان در پایان درخصوص بهتر شدن سطح مسابقات اظهار داشت: من پیشنهادی به مسئولان این دوره از مسابقات ارائه کنم، اما درخواست من این است که تعداد قاریان راه یافته به مراحل مختلف افزایش یابد و از کمیته داوران می‌خواهم که مثلاً به جای 6 نفر این تعداد به 10 نفر افزایش یابد، چرا که تعداد شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات چیزی حدود 85 کشور است و این آمار، قابل ملاحظه است و انتخاب و راهیابی فقط 6 نفر در هر مرحله به نظرم کافی نیست و درخواست من این استکه این فرصت برای سایرین فراهم شود.

متسابق عربستانی در پایان برای مسئولان برگزاری سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، در خدمت به اسلام و کتاب آسمانی قرآن آرزوی موفقیت کرد.

ارسال نظرات