همایش استانی کمیته هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش آموزی

همایش استانی کمیته هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش آموزی در شهرکرد برگزار و از کمیته های برتر تجلیل شد.
کد خبر: ۸۵۲۰۱۶۳
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ همایش کمیته هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش‌آموزی استان با حضور سردار رضا محمدسلیمانی، فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام ، علیرضا کریمیان، مدیر کل آموزش و پرورش استان، رؤسای آموزش و پرورش مناطق و فرماندهان و مسئولین سازمان بسیج دانش‌آموزی استان در مجتمع لاله شهرکرد برگزار شد.

سردار رضا محمدسلیمانی در این همایش با تأکید بر ضرورت همراهی عمل و شعود با شعار، اهمیت نیروی انسانی کارآمد و مبتکر در جامعه را یادآور شد و گفت: همراهی مردم ما و جوان های ما با نظام و هدف های نظام و آرمان های امام و رهبری، باعث رسیدن کشور به پیشرفت های بزرگ علمی، تکنولوژیکی و افزایش توان بازدارندگی در برابر تهدیدات دشمنان شده است.

فرمانده سپاه استان با اشاره به ظرفیت های موجود در کشور، به چالش های فراروی انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و افزود: دشمنان سعی دارند تا مردم را رو در روی نظام اسلامی به بهانه مشکلات اقتصادی قرار دهند و امنیت مثال زدنی کشور را به دست خود مردم از بین ببرند.

وی، ادامه داد:‌مسئله هسته ای و فشارهای بین المللی، مسئله کمک ایران به کشورهای مستضف دنیا و دامنه گسترش نفوذ معنوی جمهوری اسلامی از دیگر مسائلی است که دشمنان برای این مباحث برنامه ریزی کرده اند.

این مقام مسئول، اظهار داشت: از ابتدای انقلاب تاکنون تحریم بوده ایم؛ ولی حاصل این تحریم ها به یمن پایداری و استقامت مردم ولایتمدار و انقلابی به پیشرفت کشور و کاهش وابستگی به بیگانگان انجامیده است.

وی، غیرقابل اعتماد بودن قدرت های استکباری را یادآور شد و گفت: اگر روزی مسئله هسته ای نیز حل شود، آنها به دنبال فشار بر ملت ما از راه های دیگر خواهند بود و این مسئله را سران کشورهای ظالم بارها در گفتگوهای خود با رسانه ها و مجامع مختلف اعلام داشته اند.

در ادامه این جلسه، مدیر کل آموزش و پرورش استان به سه اصل و سه تفاوت اساسی بین نگاه و تفکر بسیجی با غیر این تفکر اشاره کرد و گفت:‌تفکر و نگاه بسیجی که خاستگاه آن جمهوری اسلامی ایران است، لرزه بر اندام استکبار جهانی انداخته و باید بدانیم مباحث هسته ای و مسائل این چنینی بهانه ای بیش نیست.

علیرضا کریمیان، افزود: ما بعنوان معلمان و متولیان بزرگترین دستگاه فرهنگی باید بستر این تفکر بسیجی را در جامعه فراهم کنیم. ما نگران نسل جدید هستیم که مبادا گسستی شکل بگیرد.

وی، ادامه داد: با نهادینه شدن تفکر بسیجی در نسل نوجوان و جوان ، هیچ گزندی به کشور ما نخواهد رسید.

مدیر کل آموزش و پرورش استان، عضویت در بسیج را افتخار دانست و تصریح کرد: امروز فرماندهی پایگاه های بسیج در مدارس به دست دانش آموزان است که جای بسی افتخار دارد.

کریمیان، فعالیت حلقه های صالحین دانش آموزی و فرهنگیان را گامی در راستای مقابله با تهدیدات جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دانست و گفت: ما باید شرایطی را فراهم کنیم که همه دانش آموزان در بسیج عضو باشند و بویژه نخبگان ما که مدیران آینده کشور هستند از امروز در بسیج حضور داشته باشند.

مسئول بسیج دانش آموزی استان عنوان کرد: این همایش به منظور هماهنگی بسیج دانش آموزی و آموزش و پرورش استان با هدف ارتقای هماهنگی تقویت و پشتیبانی هدفمند از برنامه‏ ها و فعالیت‏های بسیج دانش‏ آموزی در مجتمع رفاهی لاله برگزار شد.

گفتنی است: در پایان این همایش ازکمیته های برتر ناحیه 2شهرکرد، فارسان و فلارد تجلیل شد.

ارسال نظرات