فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات، حماسه فتح خرمشهر را آغازی برای پایان تاریخ مصرف صدام عنوان کرد.
کد خبر: ۸۵۲۰۲۷۹
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ سردار رضا محمد سلیمانی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان با تبریک فرارسیدن اعیاد شعبانیه و هفته پاسدار، سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر و یاد و خاطره شهدای عملیات سرنوشت ساز بیت المقدس را گرامیداشت.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام با تقدیر از زحمات رسانه های مختلف در پوشش اخبار اقدامات و فعالیت های بسیج و سپاه استان، به تشریح گوشه هایی از عملیات سرنوشت ساز بیت المقدس و فتح خرمشهر پرداخت.

این یادگار دفاع مقدس،‌افزود: نکات مهمی در فتح خرمشهر و عملیات بزرگ بیت المقدس نهفته است که بیان آنها برای نسل های فعلی و آینده می تواند مفید باشد.

وی، گفت: اگر شهدا و رزمندگان توانستند خرمشهر را فتح و هزاران کیلومتر از خاک اشغال شده کشور توسط دشمن بعثی را آزاد کنند، به واسطه تبعیت از اندیشه های امام خمینی(ره) بود.

سردار محمدسلیمانی، شکل گیری اولین هسته های مقاومت مردمی را مربوط به اولین روزهای جنگ و مقاومت 34 روز مردم در خرمشهر دانست و افزود: حماسه خرمشهر یکی از صفحات زرین تاریخ انقلاب است و باید بعنوان درس بزرگ سرلوحه نسل جوان و ملت ایران قرار گیرد.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، در خصوص اهمیت عملیات بیت المقدس اظهار داشت:‌طرح ریزی این عملیات در برهه زمانی خاص و حساس و موقعی انجام شد که اوضاع داخلی کشور و خاورمیانه ملتهب و نتیجه این عملیات نیز برای منطقه و جمهوری اسلامی سرنوشت بود.

محمدسلیمانی تاکید کرد: حماسه خرمشهر یکی از صفحات زرین تاریخ انقلاب و دفاع مقدس است که باید به عنوان یک درس بزرگ سرلوحه نسل جوان و ملت بزرگ ایران قرار گیرد.

این یادگار و جانباز دوران دفاع مقدس ضمن تشریح موقعیت منطقه عملیات و تجهیزات، امکانات و استعداد نیرویی دشمن بعثی تصریح کرد: دشمن با 36 هزار نیروی پیاده، 41 گردان تانک به تعداد 1435دستگاه تانک، 36 گردان مکانیزه، 1330 دستگاه نفر بر و 530 قبضه توپ در مقابل رزمندگان اسلام صف آرایی کرده بود.

فرمانده سپاه استان چهارمحال و بختیاری گفت: در این عملیات 16 هزار نیروی دشمن کشته و زخمی، 19 هزار نفر اسیر، 53 فروند هواپیمای دشمن سرنگون، تعداد550 تانک و نفر بر و 65 قبضه توپ و انواع و اقسام ادوات و تجهیزات و مهمات مختلف به غنیمت رزمندگان اسلام درآمد.

وی، با تشریح موقعیت منطقه عملیات، تصریح کرد: شناسایی و کارهای اطلاعاتی عظیم در مدت کمتر از یک ماه به غافلگیری دشمن انجامید و در ساعت 3بامداد 10 اردیبهشت سال 1361، عملیات بیت المقدس با رمز مقدس یا علی ابن ابیطالب علیه السلام آغاز شد و دشمن از سمت اصلی غافلگیر و تعادلش به هم ریخت.

این یادگار و جانباز دوران جنگ، مرحله چهارم عملیات و آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد 61 را نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس برشمرد که بر خلاف تصور دشمن، رزمندگان اسلام توانستند از دروازه های غربی و شمالی وارد خرمشهر شوند و این شهر اشغال شده را آزاد و به آغوش وطن بازگردانند.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، دستاوردهای عملیات بیت المقدس را در ده محور بیان کرد و گفت: برد سیاسی نظام جمهوری اسلامی در سال دوم جنگ، آزادسازی 5400 کیلومتر از خاک اشغال شده وطن، ترسیدن دشمن و عقب نشینی از نقاط بسیار زیاد برای حفظ ارتش خود و بصره، غافلگیری دشمن در زمان و مکان،‌بلوغ و تکامل اندیشه دفاعی سپاه و تجلی توانایی و قدرت نظامی در سطح ملی، شگفت انگیز بودن آخرین عملیات آزادسازی در وسعت زیاد، شکست بن بست حاکم نظامی در جنگ و تغییر موازنه به سود ایران اسلامی، از مهم ترین دستاوردهای این عملیات بزرگ است.

سردار رضا محمدسلیمانی،با بیان اینکه عملیات بیت المقدس به منزله چیره شدن بر بحران داخلی و خارجی نیز بود، تصریح کرد: به اذعان صاحب نظران، عملیات بیت المقدس، نقطه عطفی در سرنوشت جنگ بود و در این عملیات، انگیزه مذهبی و ایمان رزمندگان و تبعیت آنها از رهبری امام مورد توجه جهانیان قرار گرفت و رژیم بعث عراق را به تغییر در مواضع وادار کرد که به جای جنگ صحبت از مذاکره به میان آورد.

وی، در ادامه به نقش مردم ولایتمدار استان چهارمحال و بختیاری در عملیات آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و افزود: بر اساس اسناد موجود، بیش از 300 نفر از رزمندگان استان در قالب لشگرهای امام حسین علیه السلام، نجف اشرف و 25 کربلا در عملیات بیت المقدس حضور داشتند که تقدیم 70 شهید و 30 جانباز نشان دهنده نقش مردم و رزمندگان این استان در آزادسازی خرمشهر است.

وی، به تنها نبودن صدام در جنگ با جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: صدام در جنگ تنها نبود، او عروسکی بود که کوک شده بود و با دلارهای نفتی عربی و میراژها، تانک و توپها و نیروهای مزدور از 36 کشور مختلف جهان در مقابل رزمندگان ما می جنگید.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، افزود: دفاع مقدس ملت ایران، تنها جنگی است که هشت سال به طول انجامیده و این مردم شجاع و رزمندگان دلیر نگذاشتند حتی یک وجب از خاک میهن در اشغال دشمن بماند.

سردار محمد سلیمانی، فتح خرمشهر را نقطه آغازی بر پایان تاریخ مصرف صدام دانست و تأکید کرد: یقیناً با فتح خرمشهر، تاریخ مصرف صدام هم تمام شد.

وی، خواستار حضور بیشتر بسیجیان در عرصه فضای مجازی و شناساندن الگوهای ایثار و مقاومت همچون شهیدان زال یوسف پور،فرمانده گردان از لشگر امام حسین علیه السلام و دیگر شهیدان همچون شهید سید ضیاء الدین نقنه ای شد که جزء اولین رزمندگان آزادسازی خرمشهر بودند و رشادت های بی نظیری از خود به یادگار گذاشتند.

ارسال نظرات