مسئول سازمان بسیج ورزشکاران مازندران گفت: سالن‌ ورزشی جدید در مازندران ساخته نمی‌شود.
کد خبر: ۸۵۲۰۳۹۰
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱



 


 

خبرگزاری بسیج مازندران، سید‌ جواد حسینیان در دیدار مسئولان با علیرضا ارجین ورزشکار آملی رشته باستانی و زورخانه‌ای کشورمان و رکورددار میل‌سنگین دنیا، با اشاره به اینکه از اولویت‌های مهم این سازمان راه‌اندازی و تکمیل سالن‌های ورزشی در قالب طرح‌های سوله 9 دی، اماکن ورزشی صالحین و دهکده ساحلی است، اظهار کرد: این سازمان برنامه‌ای برای ساخت سالن‌های ورزشی جدید در استان ندارد.

 

حسینیان با اشاره به اینکه تعداد زیادی از ورزشکاران مازندران با حمایت سازمان بسیج ورزشکاران استان در حال ورزش هستند، افزود: ورزشکاران این سازمان توانستند در رشته‌های مختلف در میدان‌های بین‌المللی، جهانی و آسیایی صاحب مدال‌های رنگارنگ شوند.

 

وی با بیان اینکه ورزش زورخانه‌ای و باستانی از ورزش‌های ریشه‌ای و متنوع در سطح کشورمان است، تصریح کرد: مخاطبان خاصی به این رشته ورزشی علاقه دارند و از ورزش‌هایی بوده که با ذکرهای مقدس و نام اهل‌بیت (ع) سر و کار دارد.

 

مسئول سازمان بسیج ورزشکاران مازندران سپاه کربلای مازندران با اشاره به اینکه ورزشکاران باستانی با وضو در گود از اهل‌بیت (ع) توسل و تمسک می‌جویند، تصریح کرد: در این رشته افتادگی، گذشت، دستگیری از نیازمندان، توجه به هم‌نوع، فداکاری و انسانیت موج می‌زند.

 

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان آمل نیز در این دیدار اظهار کرد: ورزش باستانی سبب اشاعه فرهنگ پهلوانی در جامعه می‌شود و در وسط میدان فرهنگ اصیل اسلامی گسترش پیدا می‌کند.

 

محمود نائیج گفت: زورخانه شهید سید علی جبریل نیاکی آمل مکان ورزشی قدیمی است که از گذشته تاکنون ورزشکاران زیادی را در خود پرورش داد و هم‌اکنون همه‌روزه تمرین و ورزش رده‌های مختلف سنی از پایه تا بزرگ‌سالان و پیشکسوتان در آن انجام می‌شود.

 

وی با اعلام اینکه کانون بسیج ورزشکاران آمل با ایجاد مکان‌های ورزشی عهده‌دار تمرینات ورزشی حدود 6 هزار ورزشکار این شهرستان است، ادامه داد: بیش از 10 هیئت ورزشی در شهرستان آمل تمرینات خود را در سالن‌های کانون بسیج ورزشکاران سپاه انجام می‌دهند.

 

نائیج درباره ساخت زورخانه جدید در شهرستان آمل، گفت: زمین ساخت این مکان ورزشی آماده شده و نیازمند تلاش مسئولان، ورزشکاران و خیران است.

 

علیرضا ارجین ورزشکار آملی رشته باستانی و زورخانه‌ای کشورمان که بدون مربی در بخش میل‌سنگین ورزش باستانی و زورخانه‌ای رکورد جهانی جابهجا می‌کند نیز با اشاره به اینکه ورزش زورخانه‌ای و باستانی از ورزش‌های زیبا و مهیج است که با نام اهل‌بیت (ع) آغاز شده و به پایان می‌رسد، گفت: در این رشته ورزشی گذشته از قهرمانی و کسب سکو، جوان‌مردی، ایثار، انسانیت، گذشت و ارادت به اهل‌بیت (ع) مطرح است.

 

ارجین با اشاره به اینکه برای نخستین‌بار مسابقات رکوردگیری میل‌سنگین کشور سال گذشته با گرامی‌داشت مقام مرحوم سلیمانی از باستانی‌کاران کشورمان برگزار شد، بیان کرد: این رقابت‌ها در آکادمی شهید فهمیده تهران برگزار شد که توانستم در آن نخستین‌بار رکورد میل‌گیری سنگین دنیا را به تعداد 25 جفت جابه‌جا کنم.

 

وی با اشاره به حضور در اردوهای مختلف تیم ملی ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای ایران، تصریح کرد: با حضور در چهارمین دوره مسابقات جام‌جهانی ورزش‌های باستانی که نیمه نخست اسفند‌ سال گذشته در کشور تاجیکستان برگزار شد، در گروه انفرادی علاوه بر کسب مقام نخست، رکورد میل‌سنگین دنیا را به تعداد 357 عدد جابه‌جا کردم.

 

ارجین با اعلام اینکه در این مسابقات جهانی 11 تیم شامل پنج کشور قاره آسیا، سه کشور قاره اروپا و سه کشور قاره آفریقا شرکت داشتند که مهم‌ترین حریفان از کشورهای تاجیکستان، آذربایجان و عراق بودند، ادامه داد: تعداد میل‌سنگین با 350 جفت شامل 700 لنگه را به نام خود ثبت کرده و 105 جفت به رکوردم اضافه کردم.

 

این مدال‌آور رکورددار دنیا با اشاره به اینکه 16 روز گذشته در دومین دوره مسابقات میل‌گیری سنگین کشور به میزبانی شهر آران و بیدگل استان اصفهان برترین میل‌گیر کشور شدم، افزود: در این مسابقات 24 ورزشکار از 9 استان کشور شرکت کردند که به‌صورت آزاد در محل زورخانه حضرت ابوالفضل (ع) با ثبت رکورد 420 جفت میل‌سنگین مقام نخست کشور را کسب کردم و رکورد جهان را با 350 جفت میل‌سنگین بهنام خودم ارتقا دادم.

 

وی با اشاره به اینکه تعداد ورزشکاران باستانی‌کار این شهرستان ارتقای زیادی داشت، بیان کرد: با تلاش همه ورزشکاران در آمل توانستیم افراد رها شده از بند اعتیاد به مواد مخدر و شیشه را وارد گود کنیم به‌گونه‌ای که این ورزشکاران از برترین‌های رشته ورزش زورخانه‌ای هستند.

 

ارجین در پایان گفت: محیط پاک و ارزشمند زورخانه همه افراد عاشق به اهل‌بیت را به سوی خود می‌کشاند تا در فضای معنوی با عطر و بوی امامان و معصومین به ورزش بپردازند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها