مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شاهرود:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شاهرود با بيان اينكه سپاه و بسيج حافظ ارزش های انقلاب اسلامی است، گفت: تربیت نبوی و علوی و رسیدن به هدف غایی انقلاب که پیوستگی با ولایت و عدالت و اجرای آن است، باید مد نظر باشد.
کد خبر: ۸۵۲۰۴۱۷
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام علی شریفی در نشست تخصصی توجیهی برنامه های سال 94 نمایندگی ولی فقیه در سپاه شاهرود که با حضور مسئولین شعبات نمایندگی ولی فقیه در حوزه ها و کانون های بسیج سپاه شاهرود در حرم شهدای گمنام در ارتفاعات شاهرود با بیان اینکه مربی بشر خدای تعالی است اظهار کرد: انسان خود زحمت بکشد و به مقام معنوی برسد بالاتر است یا از ابتدا مربی داشته و مورد تربیت باشد و به مقام برسد که مسلماً مربی داشتن و رسیدن به مقام ارزشمندتر است.

وی افزود: کسی که خودش را ساخته فکر می کند همه کارش صحیح است و در معیارها دچار اشتباه می شود و آنگونه که خود تشخیص می دهد عمل می کند و این سبب انحراف و کج روی می شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شاهرود خاطرنشان کرد: عقیده یعنی گره زدن دل به خدا بوسیله عبادت و خدا دستوراتی داده که باید بدان عمل شود تا به لقاءالله رسید و بهترین انسان ها کسانی هستند که به تربیت رسیده اند که 14 معصوم که متربی خدا هستند و مربی آنها خداست می باشند.

وی تصریح کرد: شیطان در دل انسان ها لانه گزینی می کند و تصمیم هایی که به خیال ما خدایی است را شیطانی می کند و باید مراقب بود که پیوند دو رکن زندگی انسان به هم عقیدتی است و مُردگی و زندگی را حاصل می شود.

شریفی بیان کرد: انحراف و عدم تربیت یعنی مُردگی همانطور که امام صادق(ع) می فرماید«یتیم آن نیست که والدین نداشته باشد بلکه یتیم کسی است که تربیت و علم نداشته باشد».

وی اظهار کرد: رکن اصلی پیوند جامعه به آسمان عرش را به فرش وصل می کند و کار سختی است که باید اول خود مربی بود و اعتقادات را درست کرد و بعد انسان تربیت نمود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شاهرود با اشاره به تشکیل حکومت اسلامی در مدینه به دست پیامبر اسلام گفت: بعد از تشکیل حکومت اسلامی اولین کار بنای مسجد پایگاه عبادت بود و بعد تعلیم و حفظ و حفاظت از قرآن و سپس عبادت و بندگی آموختن و قضا و عدالت و قوانین و سیاست جامعه و جنگ در مسجد است.

وی با اشاره به جاهلیت مدرن مد نظر رهبر انقلاب بیان کرد: این جاهلیت مدرن از خودکامگی به وجود می آید و تحریف در دین و قوانین آن و آنچه خود برداشتن کردن و اجرا نمودن به نام اسلام که باید در مقابل آن به شدت ایستاد.

شریفی با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران با استکبار عنوان کرد: باید در مقابل مستکبر محکم ایستاد و با کلام فصیح و بیلغ از حق دفاع کرد و با قدرتی چون مولا علی(ع) و الگو گرفتن از ایشان در برابر زورگویان و ظالمان قرار گرفت.

وی با تأکید بر اینکه نکته که مذاکره کنندگان ما باید از امیرالمونین بیاموزند، افزود: باید با صلابت و قدرت در برابر استکبار ایستاد و از حق دفاع کرد و لحظه ای تردید نکرد که خدا با ماست و این وعده الهی است که خدا نصرت خواهد داد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شاهرود با اشاره به مردم یمن بیان کرد: ملت یمن با دست خالی مقاومت می کند و مانند اول انقلاب ایران باید در برابر دشمن ایستاد تا پیروز شد و ملت یمن نیز پیروز خواهند شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه های ابلاغی گفت: سپاه و بسيج حافظ ارزش های انقلاب اسلامی است و تربیت نبوی و علوی و رسیدن به هدف غایی انقلاب که پیوستگی با ولایت و عدالت و اجرای آن است، باید مد نظر باشد.

شریفی تصریح کرد: مبارزه با ظلم و ستم و مبارزه با التقات فکری و اعتقادی و جهاد فرهنگی و مبارزه و مقابله با دشمن در این جبهه از وظایف ماست که باید با جدیت دنبال شود.

وی با تاکید بر این نکته که امسال سال کاری است افزود: تمام پایگاه های بسیج باید مورد نظارت کامل باشند و مدیران عقیدتی نظارت و مسئولین قسمت ها باید بر کارها نظارت داشته باشند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شاهرود با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: هدف رسیدن به وحدت نظر در تمام امور است و باید شایستگی و لیاقت و تبعیت از قانون و ولایت و انقلاب اسلامی مد نظر باشد و اتحاد در جامعه ایجاد شود و معیارها در کنار هم سبب انتخاب شود.

وی با اشاره به برگزاری اجلاسیه شهدای شاهرود و حضور همه اقشار در این برنامه بزرگ فرهنگی گفت: با توجه به شایعاتی که در خصوص هزینه ها وجود دارد باید گفت کسی در این راه از نظر مالی کمک خاصی نکرده و کمک ها با توجه به امکانات نهادها و مردم برگزار شده است و این بی انصافی است که اینگونه در این خصوص ملت را بیان کرد.

شریفی تصریح کرد: برخی از روحانیون و طلاب نماز و روزه استیجاری گرفته اند و پول آن را به اجلاسیه هدیه کرده اند و این نشان از نیت خیر برای برگزاری اجلاسیه شهدا است که باید قدردانست و با این گفته های نسنجیده این کار عظیم فرهنگی را دچار خدشه نمود.

وی تاکید کرد: مردم با دل و جان به اجلاسیه کمک کرده اند و باید تلاش کرد این اثربخشی کار عظیم فرهنگی را با این سخنان ناپخته که سبب آزردگی دل دلسوزان و خانواده شهدا و مردم است آلوده نمود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها