خبرهای داغ:
از سوي كميته موزه هاي ايران؛

موزه مهر و سكه سمنان برتر كشوري شد

مسئول موزه هاي استان سمنان گفت: موزه مهر و سكه سمنان از سوي ايكوم(كميته موزه هاي ايران) در سه شاخص به عنوان موزه برتر معرفي شد.
کد خبر: ۸۵۲۰۴۲۴
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در سمنان، سروش هاشمي به خبرنگاران اظهار داشت: موزه مهر و سكه سمنان در سه عنوان شامل "توسعه مديريت"،"تلاش براي بقا" و "نگهداري و حفاظت" از سوي ايكوم به عنوان موزه برتر معرفي شد.

وي گفت: همزمان با روز جهانی موزه، موزه‌های برتر سراسر کشور توسط ایکوم (کمیته موزه های ایران )انتخاب شدند.

وی افزود: آموزش، بازدید از موزه، گردآوری، معرفی، نگهداری و حفاظت، پژوهش، اعمال استاندارهای فنی و توسعه فیزیکی، توسعه مدیریتی، خلاقیت و نوآوری، تلاش برای بقاء، روز جهانی موزه  و کودک و نوجوان از شاخص‌های مورد نظر کمیته موزه های ایران براي انتخاب موزه هاي برتر بود.

موزه مُهر و سکه کومش، نخستین موزه تخصصی سکه و مُهر در استان سمنان است که همزمان با هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه ها، در بیست و هشتم اردیبهشت ماه سال 1392 هجری خورشیدی به همت اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان و مشارکت بخش خصوصی (مهندس حسن پاکزادیان) گشایش یافت.

در این مجموعه تخصصی، مُهرها، ابزارهای مبادلاتی کالا از قبیل حلقه های مبادلاتی، پول های اولیه، سکه، اسکناس، سفته و برات و ابزارهای نگهداری پول، از ابتدای تاریخ ایران تا عصر حاضر به نمایش در آمده است.

در این مجموعه تعداد بیش از 500 قطعه سکه، 24  برگ اسکناس، 80 قطعه مُهر و تعدادی ابزار در معرض ديد عموم قرار گرفته است.

موزه مهر و سكه در سمنان، خیابان امام خمینی، جنب مسجد امام (سلطانی)، تیمچه تکیه پِِهنه واقع شده است.

اين موزه همه روزه از ساعت 9 صبح تا 13 و عصر ها از ساعت 16 تا 20 به غیر از روزهای سوگواری تعطیل رسمی به روي علاقمندان گشوده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها