خبرهای داغ:
یکی از مراجع تقلید گفت: مسجد باید پایگاهی برای بسیج باشد و در آن آموزه‌های دینی مطرح شود.
کد خبر: ۸۵۲۰۴۸۹
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از فعالان کانون‌های مساجد کشوربا بیان اینکه مسجد خانه خداست، اظهار کرد: زمانی که به خانه خدا می‌رویم، در واقع مهمان خدا هستیم و در این مهمانی صاحبخانه به پذیرایی می‌پردازد و مهمان از خواسته‌هایش با میزبان سخن می‌گوید.

وی با تاکید براینکه همه انسان‌ها به یاری و کمک خدا نیاز دارند،‌ گفت: خداوند همواره پذیرای بندگانش است تا به درگاهش وارد شوند و از حاجات خود با او سخن بگویند.

این مرجع تقلید با تبیین راهکار برای بندگانی که می‌خواهند از خداوند حاجت طلب کنند، تصریح کرد: بندگانی که حاجت دارند باید به مسجد بروند، دو رکعت نماز بخوانند و سپس در پیشگاه خدا به سجده رفته و حاجت خود را طلب کنند.

وی با بیان اینکه مسجد محل عبادت خداست،‌ گفت: نباید در محل عبادت خدا از امور مادی و دنیوی سخن گفت، زیرا مسجد مکانی برای پرستش پروردگار است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام (ص) عنوان کرد: کسی که در مسجد از امور دنیوی سخنی بگوید، عذاب می‌شود،‌ زیرا مسجد محل عبادت است.

وی ادامه داد: در مساجد باید مسائل دینی بیان شود تا همه استفاده کنند و کسانی که این مسائل را می‌دانند بر دانسته‌های خود تجدید نظر کنند.

آیت‌الله علوی گرگانیبا تاکید بر ضرورت تربیت روح و روان جوانان در مساجد گفت: جوانان مسجدی باید برای نظام اسلامی ایران افتخار باشند و زمانی که از مسجد بیرون می‌روند، همه متوجه رفتار خاص و پسندیده آنها با دیگران شوند.

وی با اشاره به انتظار علما از جوانان مسجدی بیان کرد: جوانانی که زمان فراوانی را در مسجد می‌گذراند، باید رفتارشان نشان‌دهنده تربیت آنها در مکتب اسلام ناب محمدی (ص) باشد.

این مرجع تقلید با اشاره به احداث مسجد قبا گفت: این نخستین مسجدی بود که پیامبر اکرم (ص) آن را بنا کرد و فرمودند در این مسجد صلاح جامعه مطرح می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مسجد جایگاهی برای بازی و امور دنیوی نیست،‌ تصریح کرد: در دوران انقلاب و جنگ، مساجد به غیر از محل عبادت به محلی برای تصمیم‌گیری‌های سیاسی و اعزام به جبهه تبدیل شده بود که این مسئله براساس ضرورت شکل گرفت.

وی با بیان اینکه نباید به مساجد بی‌حرمتی شود، عنوان کرد: مسجد باید پایگاهی برای بسیج باشد و در آن آموزه‌های دینی مطرح شود.

این مرجع تقلید با اشاره به داستان حضرت مریم (س) گفت: به حضرت مریم (س) اجازه داده نشد فرزندش را در خانه خدا به دنیا بیاورد، این امر نشان می‌دهد جایگاه مساجد بسیار بالاست.

آیت‌الله علوی گرگانی ادامه داد: مساجد به اندازه‌ای دارای حرمت است که مراجع در مساجد درس می‌دهند.

وی با اشاره به روایتی مبنی بر اینکه با وضو در مساجد وارد شوید، خاطرنشان کرد: می‌توان از این روایتچنین برداشت کرد که وضوخانه باید بیرون از مساجد بنا کرد تا مومنان با طهارت وارد مسجد شوند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها