فرماندار دامغان گفت: امسال باید تلاش شود که مراحل راه اندازی پایانه صادراتی پسته در دامغان اجرایی شود و صادرات این محصول گران بها در شهرستان دامغان انجام شود.
کد خبر: ۸۵۲۰۵۱۲
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در دامغان، علی اصغر مجد در جلسه ای که با محوریت برگزاری دومین جشنواره  جشنواره ملی و سمپوزیوم پسته ایران در دامغان در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، از کسب رتبه اول کشوری در تولید پسته در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: تولید سالانه 40 هزار تن پسته، کسب رتبه اول کشور در تولید در هکتار به میزان دو هزار و 950 کیلوگرم و نیز صادرات یک هزار تن پسته به ارزش 250میلیارد ریال از شهرستان دامغان زمینه برگزاری جشنواره ملی و سمپوزیوم پسته ایران به مرکزیت دامغان را فراهم کرد.

وی افزود: باید با مشارکت و حمایت همه جانبه و به ویژه همراهی و همکاری کشاورزان و پسته کاران بتوانیم این جشنواره را به خوبی برگزار کنیم و از برکات آن بهره ببریم.

فرماندار دامغان اضافه کرد: امسال باید تلاش شود که مراحل راه اندازی پایانه صادراتی پسته در دامغان اجرایی شود و صادرات این محصول گران بها در شهرستان دامغان انجام شود.

مجد گفت: معرفی باغات پسته این شهرستان به بازارهای جهانی، ایجاد بازارهای تجاری داخلی و خارجی و توسعه صنایع وابسته به تولید پسته، توسعه سطح زیر کشت باغ های پسته در دامغان از اهداف برگزاری دومین جشنواره و سمپوزیوم ملی پسته ایران در این شهرستان است.

دومین جشنواره ملی و سمپوزیوم پسته ایران در دامغان برگزار می شود

دبیر اجرایی دومین جشنواره و سمپوزیم ملی پسته ایران - دامغان نیز گفت: باید از این فرصت برای رشد و توسعه شهرستان واستفاده از ظرفیت های آن بهره گیری شود.

رضا زارع زاده اشاره داشت: نگاه تعاملی و جمعی همکاری همگانی مردم شهرستان دامغان از نکات مثبت برگزاری دومین جشنواره و سمپوزیوم ملی پسته ایران در این شهرستان است.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان دامغان با طبیعت متنوع و فرهنگ های مختلف ، مردمان فرهیخته وجغرافیای بسیار مناسب یک فرصت ارزشمند را پیش روی ما گذاشته که کمتر به این ظرفیت ها توجه شده و اگر به این ظرفیت ها توجه شده و اگر به این ظرفیت ها توجه شود مشکلات شهرستان دامغان از لحاظ بیکاری، اشتغال، امکانات و اعتبارات بر طرف خواهد شد.

دبیر اجرایی دومین جشنواره و سمپوزیم ملی پسته ایران - دامغان اضافه کرد: در این جشنواره آخرین بخش علمی جشنواره پسته در زمینه کود و سم امسال به صورت جداگانه برگزار خواهد شد .

زارع زاده افزود: آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی و فناوری پسته در زمینه کاشت، داشت و برداشت معرفی پسته دامغان با توجه به حجم تولید و کیفیت بالای آن مورد توجه است.

وی تصریح کرد: بررسی وضعیت موجود پسته به منظور ایجاد زمینه برای افزایش تولید کاشت این محصول و معرفی دامغان و جاذبه های سرمایه گذاری از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره است.

دبیر اجرایی دومین جشنواره و سمپوزیم ملی پسته ایران - دامغان گفت: از سفرای خارجی و رایزنان اقتصادی چندین کشور برای شرکت در دومین جشنواره ملی و سمپوزیوم پسته دامغان دعوت به عمل آمد.

زارع زاده یادآورشد: برگزاری جشنواره یک فرصت است که باید به نحو احسن از آن استفاده کرد و برای رونق صنعت گردشگری و اقتصاد توریسم حضور صاحب نظران، دانشگاهیان و مسئولان در این جشنواره است و فرصت بسیار خوبی برای معرفی شهرستان است .

ارسال نظرات
پر بیننده ها