خبرهای داغ:
واکنش سرلشکر صفوی به اظهارات تهدید‌آمیز صهیونیست‌ها؛
کد خبر: ۸۵۲۰۵۷۳
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار سرلشکر سیدیحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: عراقی‌ها اشغال خرمشهر را به عنوان بزرگترین پیروزی خود اعلام کردند. در حالی که آزادسازی خرمشهر پیروزی راهبردی ایران و شکست راهبردی عراق بود.

وی با اشاره به وفاداری مردم نسبت به نظام اظهار داشت:‌ آن زمان وفاداری مردم این بود که با فرمان امام 2 میلیون بسیجی را به جبهه‌ها اعزام کردند و هم‌اکنون این وفاداری در انسجام، اتحاد و حضور مردم در صحنه‌های اقتصاد مقاومتی و حمایت از ارکان نظام و حفظ عظمت آن است. حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن با همه مشکلات حضوری افتخارآفرین و دشمن‌شکن است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه از اول تا آخر جنگ راهبرد ایران دفاعی بود، گفت:‌الان هم استراتژی ما دفاعی است و استراتژی هجومی در دکترین ما وجود ندارد. ما الان دارای یک دولت و حکومت مقتدر از نظر ثبات سیاسی، قدرت دفاعی و فرهنگی و نفوذ سیاسی در منطقه هستیم.

وی افزود: ایران برگ برنده امنیت فرامنطقه‌ای است. در منطقه غرب آسیا یک طرف هر امنیت پایدار ایران است و حرف اول و آخر را می‌زند.

صفوی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تحریم‌ها علیه ایران گفت: تحریم‌ها در زمان جنگ هم بود ولی نه به اندازه الان. امروز با یک تحریم همه جانبه و ظالمانه و جنگ اقتصادی از سوی آمریکا و همراهانش مواجه هستیم. ولی همانگونه که در زمان جنگ با یک مقاومت ملی و مدیریت صحیح با آنها مقابله کردیم الان هم راه عبور از این تحریم‌ها یک مقاومت ملی و مدیریت داخلی شجاعانه و تؤام با ابتکار و صداقت است.

وی با بیان اینکه در زمان جنگ هم همواره پیرامون تحریم ها مذاکرات سیاسی انجام می‌شد،‌گفت: امیدواریم با دولتمردان و هم ملت هوشمند تحت رهبری‌های حکیمانه مقام معظم رهبری از تحریم‌ها عبور کند. آمریکایی‌ها می‌دانند ملت ایران ملتی مقاوم است و همانطور که 8 سال جنگ را تحمل کرد الان هم با همین تحمل بالا از تحریم‌ها عبور می‌کند و آمریکایی‌ها مجبور می‌شوند به ما امتیاز دهند. مذاکره‌کنندگان ما حرفه‌ای و بسیار هوشمندان کار را جلو می‌برند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به سخنان تهدید‌آمیز مقامات آمریکایی و صهیونیستی اظهار داشت: صهیونیست‌ها خوب می‌دانند که نتوانستند در جنگ 33 روزه در مقابل حزب‌الله و جنگ‌های 22 و 50 روزه در مقابل مردم غزه پیروز شوند در حالی که اینجا یک حکومت مقتدر و قدرتمند وجود دارد.

وی افزود: حضرت آقا فرمودند اگر آنها غلطی کنند حیفا و تل‌آویو را با خاک یکسان می‌کنیم. این حرف شعاری نیست و ایران به کمک حزب‌الله و دوستانش این قدرت را دارد که حیفا و تل‌آویو را با خاک یکسان کند.

صفوی تاکید کرد: صهیونیست‌ها مشکلات زیادی دارند و می‌دانند قدرت ایران فراتر از آن است که بخواهند با آن گلاویز شوند. مسئولین آمریکایی و صهیونیستی با این اظهاراتشان به دنبال فضاسازی هستند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: آنها از قدرت ایران و حزب‌الله آگاه هستند. بیش از 80 هزار موشک آماده شلیک به تل‌آویو و حیفا است و ایران کشوری قدرتمند است که پاسخ شکننده‌ای به آنها خواهد داد.

وی ادامه داد:‌ ما بخشی از توانمندی نظامی خود را نشان دادیم و بسیاری از دستاوردها و توانمندی خود را مخفی کرده‌ایم و نه تنها رژیم صهیونیستی بلکه هر متجاوزی بخواهد اقدامی کند پاسخ ما به آنها شکننده خواهد بود.

صفوی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های تروریستی در منطقه گفت: دستگاه‌های اطلاعاتی سیا، موساد و برخی کشورهای کم‌عقل با پول‌ها و دلارهای نفتی خود گروه‌های تروریستی را در سوریه، افغانستان،‌ پاکستان و عراق حمایت می‌کنند. آنها حتی الان هم گروه‌های ضدانقلاب اسلامی ایران را تجهیز می‌کنند و می‌خواهند ناامنی را به مرزهای ما بکشند.

وی تاکید کرد:‌ مقام معظم رهبری امروز به آمریکا و کشورهای جنوبی خلیج فارس هشدار دادند که اگر ناامنی را به مرزهای ما بکشید‌ با پاسخ شکننده ما مواجه می‌شوید.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به آموزش و تجهیز تروریست‌ها در ترکیه و اردن توسط آمریکا گفت: ما می‌بینیم که در عراق، آمریکایی‌ها با هواپیما برای داعشی‌ها تجهیزات می‌فرستند.

صفوی گفت: آمریکا با طرح خاورمیانه جدید به دنبال تجزیه کشورهای عربی است و جنگ‌های نیابتی که کشورهای عربی به راه انداختند و فعالیت‌های گروهای تروریستی در منطقه نتیجه‌ای جز توسعه پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه و فروش میلیاردها دلار سلاح آمریکایی ندارد.

سردار صفوی با اشاره به جنایت‌های گروه‌های تروریستی در منطقه به خصوص داعش در عراق گفت:‌ داعشی‌ها اینقدر جنایت‌های وحشتناکی داشتند که نه تنها شیعیان و سایر ادیان از جمله مسیحیان از این اقدام آنها آزرده‌اند.

وی در پاسخ به این سؤال که راه مقابله با تروریست در منطقه چیست، گفت: یکی از راه‌ها و سازوکارهای مقابله با تروریست، سازوکار دولتی است که بر این اساس دولت‌های منطقه باید با یکدیگر اتحاد منطقه‌ای و پیمان دفاعی ببندند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه امنیت خلیج فارس در این منطقه تحت‌الشعاع اقدامات 8 کشور است، افزود: این پیمان با خروج نیروهای بیگانه می‌تواند نقش بسزایی در افزایش امنیت داشته باشد البته بنده ریشه ناامنی منطقه را وجود نیروهای بیگانه می‌دانم.

صفوی تاکید کرد: ایجاد این اتحاد و پیمان میان کشورهای منطقه کاری مشکل است زیرا آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها با نفوذی که در برخی کشورها و دولت‌ها دارند، نمی‌گذارند این اتفاق به سرانجام برسد.

وی با اشاره به کشور عراق گفت: خوشبختانه در عراق پارلمان و دولت نسبتا خوبی برقرار است و در حال مبارزه با گروه‌های تروریستی هستند و از سوی دیگر بشار اسد در سوریه با حمایت نیروهای مردمی در مقابل گروه‌های تروریستی ایستادگی کرده است بنابراین با توجه به این مطالب می‌توان نقش رهبران و پارلمان‌ها و بهره‌مندی از نیروهای مردمی را برای مقابله با گروه‌های تروریستی مهم برشمرد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه یکی دیگر از راه‌های مقابله با تروریست این است که دولت‌ها با همراهی نیروهای مردمی خودشان با تروریسم مبارزه کنند، ادامه داد: اگر رهبران با ملت‌ها همراه شوند می‌توانند اقدامات موثری در مقابله با گروه‌های تروریستی که به این منطقه تعلق نداشته و از خارج وارد این کشورها می‌شوند، داشته باشند.

صفوی در پاسخ به این سؤال که ارزیابی شما از طرح آمریکایی تجزیه عراق چیست،‌گفت: دولت و پارلمان و مرجعیت شیعه عراق محکم در برابر تجزیه‌طلبی ایستاده‌اند تا استقلال عراق حفظ شود و در این میان جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی عراق حمایت کرده و تجزیه کشورهای منطقه را خلاف امنیت ملی خود می‌دانند.

وی ادامه داد: البته برخی گروه‌ها در داخل عراق باید بدانند نزدیک شدن به آمریکایی‌ها برای خود استقلالی، با شکست مواجه خواهد شد. البته این گروه‌ها از قبل به دنبال ایجاد دولتی کردی و ارمنی بودند که باید بدانند این اقدامات‌شان به ضررشان تمام خواهد شد و دسترسی این هدف مغایر با عقلانیت سیاسی است و تصور نمی‌کنم با تمام فشارهای آمریکا کشورهای منطقه از جمله عراق تجزیه شود.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا  در پاسخ به این سؤال که چرا منطقه خلیج فارس پرتنش است، اظهار داشت: تصور بنده این است که از 24 سال گذشته که آمریکایی‌ها به بهانه بیرون راندن عراقی‌ها از کویت پایشان به این منطقه باز شد تاکنون که درسال 2015 قرار داریم حضور بیگانگان از جمله آمریکا موجب توسعه ناامنی در این منطقه شده و هدف آنها از این حضور گسترش پایگاه‌های نظامی‌شان است.

صفوی با پراهمیت خواندن خلیج فارس به دلیل وجود 63 درصد منابع نفتی جهان در این منطقه تصریح کرد: برخی از دولت‌های منطقه دولت‌های بی‌ریشه هستند که حتی 100 سال عمر هم ندارند.

وی همچنین با اشاره به حضور آمریکا در برخی کشورهای عربی ادامه داد: آمریکا توهم اینکه ایران دشمن آنهاست را مطرح کرده و به این بهانه در آنجا حضور دارد در حالیکه رفتار ایران عاقلانه و وحدت آفرین است و هیچگاه تهدیدی برای کشورهای منطقه نبوده است.

صفوی ادامه داد: امیدواریم یک عقلانیت در برخی کشورها بوجود بیاید تا آنها مصالح خود، امت اسلامی و منطقه خلیج فارس را درست تشخیص دهند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا ادامه داد: سلاح‌هایی که آمریکایی‌ها به این کشورها می‌فروشند بالاخره روزی به دست مردم منطقه می‌افتد و علیه خود آمریکایی ها به کار می‌رود.

صفوی با بیان اینکه عربستان سعودی ۲۵ میلیون جمعیت دارد، گفت: مردم عربستان و ملتهای منطقه رشد فکری کرده و در فهم بالایی به سر می‌برند و می‌بینند که ایران دشمن آنها نیست.

وی با اشاره به هشدار امروز مقام معظم رهبری در خصوص امنیت خلیج فارس، گفت: ممکن است برخی‌ها بخواهند ناامنی را به مرزهای ما بکشانند اما بدانند ما نیروهای مسلح قوی‌ای داریم که تضمین کننده امنیت در خلیج فارس هستند.

صفوی تاکید کرد: دستگاه‌های اطلاعاتی ما اشراف کاملی بر هواپیماها و ناوهای آمریکایی و خارجی دارند، ما در عراق و سوریه و خلیج فارس آمریکایی‌ها را رصد می‌کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما حتی زیردریایی‌های آمریکا را نیز رصد می کنیم و حتی وقتی می‌خواهند از تنگه هرمز عبور کنند شناورهای نیروی دریایی سپاه بالای سر آنها می‌رود و به آنها هشدار می‌دهد که روی آب بیایند زیرا زیردریایی‌ها در عبور از تنگه‌های آبی جهان باید به سطح آب بیایند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها