رئیس کانون مداحان وشاعران آیینی استان چهارمحال و بختیاری گفت: در مرحله نخست بیش از 700 کارت عضویت برای مداحان خواهر و برادر استان چهارمحال وبختیاری صادر شده است.
کد خبر: ۸۵۲۰۵۸۲
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حمیدرضاتوسلی درجلسه استانی روسای کانون مداحان وشاعران آیینی شهرستانهای استان با آرزوی قبولی طاعات وعبادات درماه رجب تبریک اعیاد شعبانیه به تمدیدکارت و صدور مرحله دوم کارت عضویت مداحان اشاره کرد و گفت: کارت عضویت مداحان امسال تمدید می شود و برای برادران و خواهران مداحی که تاکنون کارت دریافت نکردند، کارت عضویت صادر خواهد شد.

رئیس کانون مداحان وشاعران آیینی استان از مداحان و شاعران آیینی که تا کنون در کانون مداحان پروند تشکیل نداند خواست: در اولین فرصت ممکن با مراجعه به دفاتر اداره تبلیغات اسلامی در شهرستان محل سکونت خود نسبت به تشکیل پروند اقدام کنند.

وی به سطح بندی مداحان استان اشاره کرد و اظهارداشت: مقدمات کاری برای انجام سطح بندی فراهم شده و در نظر است پس از این مرحله کلاس آموزشی متناسب با سطوح مداحان برگزارشود.

رئیس کانون مداحان و شاعران آیینی استان ادامه داد: مداحان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام چهار گروه ستایشگر، ذاکر، مداح و پیرغلام سطح بندی می شوند.

توسلی به اهمیت آموزش جوانان و دانش آموزان مداح اشاره کرد و افزود:در بین جوانان و دانش آموزان افراد با استعداد در زمینه مداحی وجود دارد که اگر به آنان توجه شود آینده درخشانی را خواهند داشت.

وی با تاکید بر تلاش مضاعف مسئولان کانون ها در راستای شناسایی و معرفی مداحان وشاعران دارای آثار به صدا و سیما افزود: صداوسیما آمادگی لازم را برای استفاده از استعدادهای بالقوه مداحان دارد.

توسلی با اشاره به نقش آفرینی مداحان وشاعران اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام در جامعه، گفت:مداحان و شاعران آیینی برای نهادینه کردن امربه معروف ونهی ازمنکر و ترویج سبک زندگی اسلامی نقش ویژه ای دارند.

وی، مقابله با جنگ نرم دشمن را از دیگر وظایف مداحان وشاعران آیینی عنوان کرد و افزود: دشمن می خواهد جوانان را از مسیر معنویت جدا کند، در این زمینه مداحان باید مخاطبین خود را از ترفندهای استکباری آگاه ساخته و دشمنان را در رسیدن به اهداف شوم خویش ناکام نمایند.

رئیس کانون مداحان وشاعران آیینی استان چهارمحال و بختیاری به رمز پیروزی ایران اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: اتصال انقلاب اسلامی ایران به فرهنگ عاشورای حسینی و تبعیت از ولایت، رمز پیروزی ایران اسلامی بر ئوطئه های استکباری است.

مدیراجرایی هیأت رزمندگان اسلام استان،با بیان اینکه، شاعران زبان گویای شعر هستند، به شبهه افكنی ‌های دشمنان اشاره کرد و افزود: مداحان با صدای خوش و بیان احادیث و روایات در ساختن ساختار اخلاقی جامعه و نیز پاسخگويی به شبهه افكنی ‌های دشمنان نقش موثری دارند.

توسلی به رسالت مداحان اشاره کرد و افزود:رسالت مهم و ویژه مداحان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام ترویج ارزش های اسلام ناب، حرکت در خط ولایت و ارزش های انقلاب اسلامی و بصیرت افزایی است.

مدیراجرایی هیأت رزمندگان اسلام استان به تشریح اقدامات انجام شده پرداخت و ادامه داد:راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی کانون مداحان وشاعران آیینی، صدور کارت عضویت و هماهنگی با صدا و سیما در راستای مصاحبه با پیرغلامان و معرفی جمعی از مداحان برای اجرای برنامه به مناسبت های گوناگون از طریق شبکه های سیما و صدای استان ، پریایی جلسات، اعزام جمعی از مداحان و شاعران آیینی برای دیدار با مقام معظم رهبری، پیگیری صدور مجوز برای مراکز آموزش مداحی و دیدار مداحان با نماینده ولی فقیه در استان از جمله اقدامات انجام شده دراستان است.

توسلی به برنامه های اجرایی امسال اشاره کرد و گفت: راه اندازی مجمع الذکرین، اجرای مداحی با حضور مداحان و شاعران آیینی به مناسبت های مختلف، برگزاری آموزش مداحی با حضور رییس کانون مداحان کشور، تمدیدکارت عضویت مداحان، صدور مرحله دوم کارت عضویت برای برادران و خواهران مداحی که تا کنون کارت دریافت نکردند، برگزاری گردهمایی دانش آموزان و نوجوانان مداح ، دیدار با پیشکسوتان و نیز اعزام جمعی از پیرغلامان به اجلاس سالانه پیرغلامان در استان فارس از جمله برنامه های اجرایی امسال می باشد.

نماینده بنیاد دعبل خزاعی استان به اقدامات این بنیاد در خصوص بیمه و برقراری مستمری به مداحان اشاره کرد و ادامه داد: سال گذشته در فراخوانی که با حضور مسئولین بنیاد دعبل خزاعی مرکز انجام شد جمعی مداحان واجد شرایط بیمه شدند.

وی اظهار امیدواری کرد: امسال هم با هماهنگی و موافقت مسئولین بنیاد مرکز ، بتوانیم جمع دیگری از عزیزان واجد شرایط استان را بیمه کنیم.


ارسال نظرات