خبرهای داغ:
جانشين كنگره شهداي روحاني و ايثارگر كشور از برگزاری کنگره شهدای روحانی خراسان جنوبی در نیمه دوم امسال خبر داد.
کد خبر: ۸۵۲۰۶۷۸
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، عقیلی جانشين كنگره شهداي روحاني و ايثارگر كشور گفت: کنگره شهدای روحانی استان ها را داریم که از جمله، کنگره شهدای روحانی خراسان جنوبی است که در نیمه دوم امسال برگزار خواهد شد. 

وی در این رابطه اظهار داشت: این کنگره قبل از برگزاری مقدماتی دارد و این مقدمات بر می گردد به تکمیل و جمع آوری آمار، آثار همچنین تولید آثار فرهنگی از جمله کتاب فیلم کلیپ نرم افزار سایت و اموراتی که همه اینها مقدمه برگزاری کنگره می باشد. 

عقیلی افزود: قبل از برگزاری کنگره شهدای روحانی کشور، به جمع آوری آثار، آمار و خاطرات پرداخته شده است. در استان ها بالطبع قبل از اینکه در مرکز استان ها این برنامه را داشته باشیم کارهای تحقیقاتی، کارهای میدانی، و جمع آوری تولیداتی که در این زمینه دارند در شهرستان ها انجام شده است.

عقیلی جانشين كنگره شهداي روحاني و ايثارگر كشور افزود: جلساتی داشتیم با مسئولین محترم استانی اعم از بنیاد شهید، بنیاد حفظ آثار و حوزه های علمیه و تمام مراکزی که می توانند در این زمینه به ما کمک کنند. سعی بر این است که این کنگره در نیمه دوم سال 1394 برگزار شود در غیر این صورت این برنامه نیمه اول سال 1395 برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مقدمات برگزاری کنگره آغاز شده افزود: برای تکمیل آن نیاز داریم که در طول انجام این کار کلیه مجموعه ها از جمله صداوسیما در ساخت برنامه های مستند برای این شهدا و شهدای شاخصی که استان دارد از جمله شهید شهاب، و دیگر شهدایی که شاخص هستند مساعدت کنند.

جانشين كنگره شهداي روحاني و ايثارگر كشور برنامه بعدی کنگره را پرداختن به روحانیون رزمنده استان اعلام کرد و افزود: می طلبد که برای روحانیونی که نقش موثری در هشت سال دفاع مقدس داشتند از جمله روحانیت جانباز، آزاده و رزمنده، ثبت و ضبط آثار، خاطرات، و تاریخ شفاهی از این افراد آغاز شود.

وی افزود: بعد از برگزاری این کنگره، همایشی را نیز برای شهدای روحانی استان خواهیم داشت.

جانشين كنگره شهداي روحاني و ايثارگر كشور گفت: بعد از برگزاری این کنگره ها در استان ها ان شاالله کنگره شهدای روحانی کشور را که اجلاسیه نهایی ما خواهد بود، در سال 1395 یا 96 برگزار خواهیم نمود.

جانشين كنگره شهداي روحاني و ايثارگر كشور در پایان اظهار داشت: از آنجایی که کنگره شهدای روحانی برای کل شهدای روحانی جهان اسلام کار می کند از جمله کشور های عراق، افغانستان، پاکستان، لبنان، عربستان، یمن و بحرین و دیگر کشورها، ان شاالله کنگره شهدای جهان اسلام را در سال 1397 برگزار خواهیم کرد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها