یک عضو انجمن سازمان نظام روان‌شناسی ایران درباره آرایش غلیظ خانم‌ها در بیرون از منزل گفت: زنان با این کار نوعی گدایی عاطفی می‌کنند و عزت نفس خود را پایین می‌آورند.
کد خبر: ۸۵۲۰۷۴۲
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر پروانه صفایی مقدم، زنانی را که در آرایش کردن افراط می‌کنند بیمار خواند و اظهار کرد: خانم‌هایی که افراطی آرایش می‌کنند معمولا افراد خود شیفته‌ و کمال طلب هستند که دوست دارند در کانون توجه دیگران قرار گیرند و شخصیت اغواگر دارند که اصولا این دسته از افراد بیمار تلقی می‌شوند.

احساس آرامش با آرایش

وی ادامه داد: این دسته از خانم‌ها وقتی احساس کنند مورد تایید دیگران هستند، احساس آرامش می‌کنند و این خود رسیدگی افراطی برای جلب توجه و تایید دیگران است ومتاسفانه عزت نفس خود را در نظر نمی‌گیرند.

صفایی مقدم اصلیترین عامل این معضل را کمبود توجه در خانواده و خود بینی در دوران نوجوانی دانست و افزود: آرایش افراطی ناشی از اعتماد به نفس پایین در یک خانم است و در کانون تایید قرار گرفتن دیگران بسیار برای این افراد اهمیت دارد.

وی تصریح کرد: دختری که در دوران نوجوانی مورد تایید و پذیرش والدین خود نبوده است و از طرفی هم دختران دوست دارند در این دوران متفاوت و آراسته باشند، این مسئله باعث شده است تا به طور پنهانی در مجالس و به خصوص در اجتماع و مدرسه آرایش کنند.

فرزاندان خود را تایید کنیم
این عضو انجمن روان‌شناسی ایران ادامه داد: توصیه ما به والدین این است که در دوران نوجوانی، فرزند خود را بیشتر مورد تایید و توجه قرار دهند و با فرزند خود رفاقت و دوستی کنند و در یک زمان‌های خاصی به دختران خود اجازه آرایش کردن ملایم دهند و طوری رفتار کنند تا فرزندشان به دور از خانه مجبور به آرایش افراطی نشود.

صفایی مقدم در پاسخ به این پرسش که آرایش افراطی چه خطراتی برای زن دارد اظهار کرد: جدای از این‌که از لحاظ جسمانی پوست یک خانمی ممکن است دچار عارضه شود، از لحاظ روحی هم مسبب این می‌شود که فرد پذیرنده واقعی خودش نباشد و اعتماد به نفس پایینی پیدا کند و در ‌‌‌نهایت به بیماری افسردگی دچار شود.

وی نوع نگاه دیگران و سوء استفاده‌های ناشی از آرایش افراطی زنان را جنبه دیگر این معضل بیان کرد.

آرایش غلیظ برای همسر و در منزل

این عضو سازمان علوم ‌شناختی ایران توصیه‌ای هم به خانم‌ها کرد و گفت: با آرایش زیاد کردن از آقایان نخواهید که شما را ببینند و به شما توجه کنند، چرا که شما در واقع گدایی از آقایان می‌کنید و توصیه می‌کنیم که عزت نفس خودتان را پایین نیاورید.

صفایی مقدم بهترین مکان برای آرایش زیاد را منزل همسر دانست و افزود: اگر خانمی می‌خواهد آرایش غلیظی داشته باشد بهتر است که در منزل برای همسر خود آرایش کند که نه تنها مذموم نیست بلکه بسیار هم توصیه اکید به این کار شده است.
ارسال نظرات