امام جمعه اردبیل آمریکا را مجرم اصلی در کشته و زخمی شدن 10 هزار نفر در یمن دانست و گفت: این حمله خام، از اول محکوم به شکست بود.
کد خبر: ۸۵۲۰۹۲۹
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل،آيت الله سيد حسن عاملي در خطبه این هفته نماز جمعه اردبيل به مناسبت ولادت با سعادت امام حسین (ع) گفت: بهترین رابطه با معصومین در چنین روزهایی، پیمان با آنها جهت سنخیت با اوصاف روحی، معنوی، اخلاقی و علمی آنهاست.

وي با اشاره به جامعیت شخصیت امام حسین(ع) اظهار داشت: یکی از اوصاف برجسته حضرت که موجب شکل گیری حادثه عاشورا شد، حساسیت آن بزرگوار به موضوع امر به معروف و نهی از منکر است، به حدی که حضرت قیام خود را با آن معلل میكند؛ امر به معروف و نهی از منکر یک مسئولیت و نظارت همگانی است و سنت عالم بر این قرار گرفته است كه با تعطیلی این اصل، نزول عذاب، هلاکت و ویرانی جامعه قطعی است.

امام جمعه اردبيل با تجلیل از پاسدار، پاسداری و روز پاسدار گفت: روز ولادت امام حسین (ع) را از این جهت روز پاسدار نام گذاشته اند تا برسانند که پاسداران انقلاب اسلامی از همان حقیقتی پاسداری می کنند که امام حسین (ع) از آن پاسداری کرد.

وی با تجلیل از جانبازان و مقام جانبازی از حضرت امام (ره) و تجليل از همسران جانبازان نقل کرد که "جانباز، همان شهیدی است که بقایای پیکرش در عالم خاک مانده است".

نماینده ولی فقیه در استان اردبيل در بخش دیگری از خطبه هاي اين هفته نماز جمعه اردبيل با اشاره به بازدید خود از مرزهای استان در هفته گذشته به قداست کار مرزداری اشاره و از تمام مرزنشینان خواست به عنوان یک فریضه بطور کامل با مرزبانی همکاری و مجرمین مرزی را با درایت و تعهد خود ناکام بگذارند.

وی همچنین از خیرین مدرسه ساز که در اجلاسیه روز پنجشنبه 11 و نیم میلیارد تومان جهت مدرسه سازی تعهد کردند، تجلیل و تشکر كرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبيل همچنین به مناسبت هفته خوابگاهها از خیرین دعوت کرد با اخذ زمین مجانی از دانشگاه، نیاز خوابگاهی دانشگاههای استان را تأمین و با غیرت شایسته، فضای سالم و مناسب تربیتی برای جوانان فراهم كنند.

امام جمعه اردبیل با اشاره به برگزاری کنفرانس نجات یمن در ریاض گفت: عربستان در این کنفرانس بر اساس خواست آمریکا، تشکیل اقلیم های فدرالی و تجزیه یمن و جدایی بزرگترین استان یمن یعنی حضرموت از یمن را بعنوان هدف حمله خود به یمن آشکار ساخت.

وی آمریکا را مجرم اصلی در کشته و زخمی شدن 10 هزار نفر در یمن دانست و گفت: این حمله خام، از اول محکوم به شکست بود و از جهت نتیجه، یک حرکت انتحاری و عقیم و بر ضد منویات جانیان این حمله است.

ارسال نظرات