معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خبر داد؛
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از تمایل 66 درصد زوجین به فرزندآوری، بلافاصله پس از ازدواج خبر داد.
کد خبر: ۸۵۲۰۹۳۴
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، صادق حضرتی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، در مراسم افتتاحیه نمایشگاه پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت، هدف از برگزاری این نمایشگاه را افزایش نرخ باروری به بیش از سطح جانشینی و سلامت ازدواج و ازدواج مناسب بیان کرد.

وی گفت: این نمایشگاه با محورهای خود‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎ مراقبتی، ازدواج، تغذیه سالم و اتخاذ سبک زندگی سالم در قالب پخش فیلم، عرضه کتاب، سخنرانی، مشاوره و سایر برنامه هایی از این دست در شهرستان های اردبیل و مشگین شهر برگزار می شود.

این مسئول بیان اینکه تمام زوجین مایل به داشتن فرزند هستند، افزود: 66 درصد زوجین بلافاصله پس از ازدواج و 44 درصد نیز با یک فاصله زمانی دلخواه، تمایل به فرزندآوری دارند.

وی ادامه داد: فرزند آوری یکی از اهداف مهم ازدواج و زندگی مشترک است و اکثر زوجین داشتن فرزند را به عنوان یکی از خواسته ها و اهداف خود در زندگی مشترک بیان می کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار کرد: ازدواج در واقع دروازه ورود به تشکیل نهاد خانواده در جامعه است و تشکیل خانواده اساس تمام تربیت های اجتماعی و انسانی است.

وی با اشاره به افزایش 62 هزار فرزندآوری در سال 93 در کشور، بیان کرد: در سال 92 بالغ بر یک میلیون و 470 هزار نوزاد متولد شدند که این رقم در سال 93 به یک میلیون و 530 هزار تولد رسیده است.

حضرتی خاطر نشان کرد: امنیت جسمی و روحی جوانان برای ازدواج، اهمیت توجه زوجین به اهداف بلند مدت در ازدواج، داشتن اهداف، ایده ها، هنجارها و تجربیات روحی مشترک برای ازدواج، لذت بردن از رابطه جنسی سالم، پایبندی به رابطه ازدواج و ارزش قایل شدن زوجین برای یکدیگر، پذیرش تفاوت ها و از میان برداشتن تضادها از اصول و اهداف ازدواج است که در این نمایشگاه به آنها پرداخته خواهد شد.

نمایشگاه پویایی،بالندگی و جوانی جمعیت از 30 اردیبهشت تا نهم خرداد در محل مرکز بهداشتی درمانی سید حاتمی واقع در روبروی پمپ بنزین علی آباد پشت مسجد سادات از ساعت نه الی 13 برگزار می شود و بازدید برای عموم آزاد است.

ارسال نظرات