گرامیداشت سوم خرداد در دانشگاه آزاد اردبیل;

همایش گرامیداشت"سالروز آزادسازی خرمشهر" به همت بسیج دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۲۰۹۳۶
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ،در این همایش حجت الاسلام حمید واحدیزاده مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی و از رزمندگان 8 سال دفاع مقدس ضمن عرض خیر مقدم هدف از این همایش را یادآوری روزهای سخت و دشوار ایران و امداد های غیبی خداوند متعال عنوان کرد.

خدا خرمشهر را آزاد کرد

واحدیزاده با بیان اینکه در کل اتفاقات بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره)، الطاف الهی شامل حال ما بوده است گفت: به فرموده امام راحل "خدا خرمشهر را آزاد کرد."

این رزمنده دوران دفاع مقدس با اشاره به اعزام نیروهای مردمی در کنار نیروهای ارتش و سپاه اظهار داشت: در آن روزهای سخت و دشوار رزمندگان اسلام با داشتن ابر سلاحی به نام ایمان به خدای متعال توانستند 8 سال در برابر ارتش استکبار جهانی نه تنها مقاومت کنند بلکه در برخی موارد هم توانستند به پیشرفت های قابل توجهی نیز دست پیدا کنند.

مسیر اسلام، مسیر سیر الی نور است

وی با بیان اینکه دنیا با ظهور اسلام بیش از 1400 سال پیش مسیر خود را عوض کرد گفت: خدا زمانی با انسان همراه خواهد شد و به او امداد خواهد رساند که انسان نیز بتواند خدا را با شناختنش همراهی کند.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل از مسیر اسلام بعنوانسیر الی نورنام برد و این راه را تنها راه خروج از ناهنجاری های اجتماعی امروز و ظلمات منکرات خواند.

وی نحوه صدور قطع نامه و آتش بس در سال 68 را یاداور شد و افزود: بعد از این اینکه دشمن با تمام قوا نتوانست در جنگ سخت و رو در رو کاری از پیش ببرد، این بار جنگ نرم را بر ما تحمیل کرد تا با توطئه های مختلف و هجمه های فرهنگی اش با تسخیر ذهن جوانان ایران اسلامی بتواند به مقابله با اسلام ناب محمدی بپردازد.

پیروی از ولایت، کلید حل مشکلات است

واحدیزاده به تشریح موفقیت های دوران انقلاب ، دفاع مقدس و زمان حال پرداخت و گفت: تا زمانی که در محضر ولایت فقیه باشیم در تمامی میدان ها سربلند بیرون خواهیم آمد.

بصیرت، اسلحه جنگ نرم است

وی از بصیرت افزایی به عنوان اسلحه جنگ نرم نام برد و گفت: دانشجویان بعنوان افسران این جنگ نقش موثری در آگاهی و بصیرت افزایی مردم باید ایفا کنند.

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل با اشاره به تحولات منطفه گفت: جهان در حال نوزایی دیگری است و حرکت های اسلامی در منطقه نیز حکایت از نوزایی اسلام در جهان دارد.

وی ادامه داد: هرکس در این مسیر از کاروان دور بماند در واقع از نور الهی بی بهره خواهد ماند.

واحدیزاده از بصیرت افزایی و انتقال حرف حق به گوش جهانیان بعنوان مهمترین عامل فتح دروازه های جنگ ناجوانمردانه کنونی نام برد و تصریح کرد: جوانان و دانشجویان با عمل به واجبات و ترک محرمات بعنوان مهمترین ارکان خودسازی می توانند با کسب امداد های الهی، فتح الفتوح دیگری را رقم بزنند.

سخنرانی سردار بابازاه،خاطره گویی و تجلیل از یادگار دفاع مقدس،" ناصر دستاری "جانباز قطع نخاعی، رونمایی از نماهنگ"مقاومت" با اجرای زنده توسط برادر جاوید نصیری از دیگر برنامه های این همایش بزرگ دانشجویی در استانه سالروز فتح خرمشهر بود.

ارسال نظرات