خبرهای داغ:
من به دوستان سعودی توصیه می‌کنم دست از مشاجره با ایران بردارند، چرا که دستشان برای تهران رو شده و این کشور می‌تواند عربستان را در ظرف چندین ساعت به دوران پیش از عصر صنعتی بازگرداند.
کد خبر: ۸۵۲۰۹۶۳
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، وزیرخارجه اسبق آمریکا می‌گوید واشنگتن نباید فریب وعده شیخ‌سلمان درباره اتمام 10 روزه جنگ یمن را می‌خورد.

کالین پاول در مصاحبه با فاکس‌نیوز ضمن تأکید بر این مطلب که واشنگتن در واگذاشتن عربستان برای حمله به یمن مرتکب اشتباه شده، گفت: ما نباید قول‌های سلمان و پسرش در مورد اینکه این جنگ ده روز بیشتر طول نخواهد کشید و ارتش سعودی قادر است در عرض هفت روز وارد صنعا ‌شود را باور می‌کردیم، نتیجه این جنگ اکنون فاجعه‌آمیز است.

وی افزود: هم‌اکنون فریادهای متحدان‌مان را می‌شنویم که خواستار کمک هستند چرا که یمنی‌ها همه را شوکه کردند، هیچ‌کس تصور نمی‌کرد که آنها بتوانند به شهرهای سعودی حمله کنند و سربازان آن را بکشند و سلاح‌هایشان را در اختیار خود بگیرند.
پاول تصریح کرد: ما کمک‌های نظامی و لجستیکی بسیاری به سعودی‌ها کرده‌ایم، اما اشتباه کردیم که به ارتش ضعیف عربستان تکیه کردیم، وزیردفاع آنها حتی نمی‌داند که واژه جنگ به چه معناست.

 وی تاکید کرد: من به دوستان سعودی توصیه می‌کنم دست از مشاجره با ایران بردارند، چرا که دستشان برای تهران رو شده و این کشور می‌تواند عربستان را در ظرف چندین ساعت به دوران پیش از عصر صنعتی بازگرداند. در آن زمان، ما قادر نیستیم که از نابودی تاسیسات سعودی‌ها توسط ایران جلوگیری کنیم و سعودی‌ها نیز حتی یک خط تلفنی پیدا نخواهند کرد که با ما تماس بگیرند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها