با اعلام وزير ورزش و رئيس فدراسيون و تأكيد بر تنبيه مقصران
اتفاقات روز پاياني ليگ برتر فوتبال در تبريز همچنان خبرساز است، طوري كه حسن روحاني كه هفته گذشته به تبريز رفته بود از برخورد شديد با مقصران اين حاشيه‌ها خبر داد.
کد خبر: ۸۵۲۰۹۷۰
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، اتفاقات روز پاياني ليگ برتر فوتبال در تبريز همچنان خبرساز است، طوري كه حسن روحاني كه به تبريز رفته  بود از برخورد شديد با مقصران اين حاشيه‌ها خبر داد، انگشت اتهام هم با توجه به صحبت‌هاي ديروز وزير ورزش و علي كفاشيان متوجه عليرضا فغاني داور مسابقه است و قرار است او و تيم داوري بازي تراكتور و نفت به خاطر اشتباهات تاثيرگذارشان در نتيجه بازي تنبيه شوند، هرچند محمود گودرزي گفته است اگر او تصميم‌گير بود رأي به تكرار بازي مي‌داد اما قوانين فيفا دست او را بسته است. همه اينها در حالي است كه هنوز وزارت ورزش و كميته حقيقت‌يابي كه به تبريز رفته‌اند درباره هشت دقيقه پاياني بازي و منشأ اعلام خبر دروغ تساوي دو – دو سپاهان اظهارنظري نكرده‌اند تا حاشيه اصلي مسابقه كه خيلي‌ها به آن اعتراض دارند به حاشيه برود.
حسن روحاني که هفته گذشته مهمان مردم تبريز بود و همانطور كه پيش‌بيني مي‌شد به ماجراي حاشيه‌هاي روز آخر ليگ در تبريز واكنش نشان داد. رئيس‌جمهور كه وزير ورزش را مأمور رسيدگي به اين اتفاق كرده است، در جمع مردم تبريز گفت: «ديگر تراكتورسازي تعلق به شما مردم آذربايجان ندارد بلكه متعلق به ايران است. تيمي كه آرزوي قهرماني آن را در مسابقات آسيايي داريم. هيچ‌كس نمي‌تواند با احساسات مردم بزرگ ايران آن‌ هم مردم قهرمان آذربايجان و تبريز بزرگ بازي كند. اگر كسي در اين حادثه مقصر باشد ترديد نكنيد كه دولت با همه توان براي تنبيه او ايستادگي خواهد كرد.» امام جمعه تبريز هم به اين ماجرا واكنش نشان داده و گفته است: «يكي از مطالبات ما، رسيدگي به واقعه‌اي است كه چند روز گذشته در مسابقه فوتبال در تبريز پيش آمد و اسباب رنجش ورزشكاران و ساير افراد شد، البته استاندار و مسئولان استاني، اقداماتي كرده‌اند و وزير ورزش و جوانان نيز از دستور پيگيري شما سخن گفته‌اند و به همين دليل كمال سپاس را داريم.»

  انگشت اتهام به سوي داور

به همين خاطر سه‌شنبه شب در تبريز يك جلسه وي‍ژه برگزار شد، آن هم پس از مأموريت حسن روحاني به وزير ورزش براي بررسي دقيق اتفاقات روز آخر ليگ در تبريز، اين دستور سبب شده بود تا وزير ورزش و كفاشيان راهي تبريز شوند تا در جلسه‌اي اين حاشيه‌ها را با مسئولان تبريزي بررسي كنند. پس از جلسه 150 دقيقه‌اي وزير ورزش و رئيس فدراسيون فوتبال با مسئولان سياسي، امنيتي و ورزشي استان آذربايجان شرقي، ناگهان ورق برگشت، در حالي كه تصور مي‌شد در اين جلسه درباره فرد يا افرادي كه با دروغ بزرگ تساوي سپاهان و سايپا با احساسات هواداران تبريزي بازي كرده‌اند بحث و بررسي شود اما وزير پس از اين جلسه صحبت‌هايش را عوض كرد و از تيم داوري كه اشتباهات تأثيرگذاري در اين مسابقه داشته‌اند به عنوان مقصر نام برد.
گودرزي در اين باره گفت: «آنچه مسلم است با بازبيني چندين باره فيلم بازي دو تيم تراكتورسازي و نفت تهران مشخص شد تيم تبريزي از ناحيه قضاوت داوران خواه عمدي يا سهوي متضرر شده كه منجر به اتفاقات نامطلوب جمعه شب در ورزشگاه يادگار امام(ره) تبريز شد. بر اين اساس دستورات لازم به فدراسيون فوتبال براي تنبيه تيم داوري داده شد تا به طور قاطعانه با آنها برخورد انضباطي به عمل آيد و اخبار آن طي يك يا دو روز آينده به اطلاع علاقه‌مندان فوتبال و تيم تراكتورسازي خواهد رسيد. علاوه بر تنبيه داوران توسط فدراسيون فوتبال جرائم سنگيني نيز براي آنها در نظر گرفته خواهد شد.» او درخصوص اين شايعه كه گفته مي‌شود بازي تراكتور با نفت ممكن است تكرار شود هم گفته است: «بعيد است كه اين مسابقه تكرار شود. اگر به نظر من باشد موافقم كه اين مسابقه تكرار شود ولي بايد قوانين فيفا و AFC را نيز در نظر گرفت.» وزير ورزش درباره اعلام نتيجه دو– دو بازي تيم‌هاي سپاهان و سايپا در ورزشگاه يادگار امام(ره)، هم اينگونه توضيح داده است: «در آن دقايق فضاي ورزشگاه به شدت ملتهب و قابل كنترل نبود. در اين خصوص گزارش رسمي و قطعي نگرفته‌ايم و ابهاماتي وجود دارد كه شايد در يك مدت زمان بيشتر پيگيري آن ادامه يابد.» علي كفاشيان هم پس از اين جلسه گفت: «به هر حال اشتباه داوري محرز است، ولي همان‌طور كه وزير هم اعلام كرد تعمدي در كار نبوده است و تصور مي‌كنم تصميم نهايي در مورد داوران تراكتورسازي تبريز و نفت تهران را امروز و بعد از جلسه با كميته داوران اعلام كنيم.»

  اصفهاني‌ها خواستار رسيدگي سريع 

اين در حالي است كه در سوي مقابل، يعني اصفهاني‌ها كه در اين ماجرا مورد اتهام برخي قرار گرفته‌اند، خواستار رسيدگي سريع به حاشيه‌هاي هفته پاياني ليگ هستند. حميدرضا فولادگر نماينده اصفهان ديروز در بخشي از نطق ميان دستور خود در جلسه علني مجلس گفت: «از طرف نمايندگان استان اصفهان خواستار رسيدگي جدي به حوادث ورزشگاه تبريز در جريان مسابقه فوتبال هستيم و ضمن تأكيد بر شايستگي هر سه تيم تراكتورسازي، نفت و سپاهان، قهرماني تيم سپاهان را تبريك عرض نموده و خواستار همبستگي ملي و جلوگيري از اقدامات منجر به تنش‌هاي بيشتر در سطح كشور هستيم.»
حسين فركي، سرمربي سپاهان هم درباره شايعه مافياي اصفهاني در فدراسيون و نقش آنها در قهرماني به خبرگزاري ايسنا گفته است: «طرح موضوع مافياي اصفهاني بسيار زشت است. من اين مسئله را براي قهرماني سپاهان به شدت رد مي‌كنم حتي صحبت كردن درباره آن درست نيست، حتي اگر كسي يك جايي اين صحبت‌ها را مطرح مي‌كند دور از اخلاق و ورزش است و مي‌خواهند اين چنين سپاهان را متهم كنند.» 
ارسال نظرات