امام جمعه قیدار گفت: پاسدار یعنی کسی که تمام هستی‌اش را وقف اسلام کرده و در راه خداوند قدم در میدان گذاشته است.
کد خبر: ۸۵۲۱۱۲۲
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از زنجان؛حجت‌الاسلام علی طالبی اظهار داشت: جانبازان و سپاهیان هیچگاه مسئولیت خود را تمام شده نمی‌پندارند و این بزرگواران پشتوانه بزرگ انقلاب بوده و اشاعه دهنده فرهنگ شهادت و ایثار هستند که باید این جانبازان را باید به عنوان الگو برای جوانان و نوجوانان معرفی کنیم.

وی با اشاره به فرا رسیدن رو جانباز ابراز کرد: روز ولادت با سعادت حضرت ابوالفضل(ع) روز جانباز نام گرفته است که جان‌فشانی جانبازان در هشت سال دفاع مقدس دوران آزمایش الهی برای آنان به حساب می‌آید.

امام جمعه قیدار با اشاره به جایگاه و منزلت بزرگ ماه پرفضیلت شعبان ابراز کرد: آیات، احادیث و روایت‌های بسیاری از فضیلت‌های ماه شعبان از سوی پیشوایان دین اسلام بیان شده است و در این ماه شخصیت‌های بی‌نظیری از ائمه اطهار چشم به جهان گشوده‌اند.

وی بیان کرد: ولادت با سعادت اباعبدالله‌الحسین(ع) در سوم شعبان، میلاد حضرت ابوالفضل‌(ع) در روز چهارم این ماه، ولادت امام سجاد(ع) در پنجم شعبان و میلاد حضرت مهدی موعود(ع) در نیمه شعبان از جمله مناسبت‌های بزرگ این ماه پرفضیلت به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام طالبی با بیان فرا رسیدن روز پاسدار عنوان کرد: روز سوم شعبان میلاد امام حسین(ع) روز پاسدار نام گرفته است که پاسدار یعنی کسی که تمام هستی‌اش را وقف اسلام کرده و در راه خداوند قدم در میدان گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه روز پاسدار فرصتی برای مورد اشاره و ارزیابی قرار گرفتن نقش تعیین کننده سپاه است، گفت: امروزه دشمنان بیش از هرچیز از سپاه واهمه دارند از این رو سپاه مورد هجمه و غضب دشمنان قرار دارد.

امام جمعه قیدار با بیان نقش سپاه در خنثی سازی توطئه‌های سال‌های اول انقلاب خاطر نشان کرد: سپاه در سال‌های نخست انقلاب در مقابله با توطئه‌های غائله‌های تجزیه‌طلبی در مناطق قومیتی، تروریسم داخلی و... نقش بسیار مؤثری داشته است.

وی با اشاره به سوم خرداد ماه، سالروز فتح خرمشهر خاطر نشان کرد: سوم خرداد ماه روز مقاومت و پایداری و پیروزی در تاریخ انقلاب اسلامی و موفقیت بزرگ هشت سال جنگ تحمیلی است که در این روز وعده نصرت الهی تحقق یافت و خرمشهر آزاد شد.

وی با بیان اینکه محاصره اقتصادی و تحریم دشمن علیه انقلاب اسلامی از یکم خرداد ماه سال 59 آغاز شده است، ابراز کرد: مسئله و مشکل آمریکا اصل انقلاب و جلوگیری از گسترش و صدور آن در جهان است.

ارسال نظرات