فرمانده ناحيه مقاومت بسيج گرمي:

سالروز فتح خرمشهر روز مقاومت و پيروزي است

سرهنگ نوري فرمانده ناحيه مقاومت بسيج گرمي گفت: تبیین حماسه باشکوه سوم خرداد به نسل جوان و نوجوان یک ضرورت است.
کد خبر: ۸۵۲۱۱۳۳
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرمی ،سرهنگ نوري قبل از خطبه نماز جمعه با تبریک سالروز میلاد باسعادت حضرت امام حسین (ع) و روز پاسدار و گرامیداشتسالروز فتح خرمشهر اظهار کرد: حماسه خرمشهر یکی از شیرین ترین،باشکوهترین و به یادماندنی ترین تاریخ روزهای انقلاب اسلامی ایران است.

وي افزود: آزادسازی خرمشهر با تکیه بر ایمان الهی و عزم راسخ رزمندگان در دفاع از کیان مملکت به وقوع پیوست و نشانه مقاومت و پيروزي دلاور مردان ايران است.

سرهنگ نوري با اشاره به اينكه خرمشهردر پي 35 روز پايداري و جانفشاني به اشغال نظاميان عراقي درآمد و به مدت 578 روز (19 ماه) در تصرف بعثي‌ها باقي ماند اظهار كرد: پس از 24 روز رزم بي‌امان، خرمشهر به طور كامل از اشغال نظاميان عراق خارج شد و عمليات پيروزمند بيت‌المقدس كه در دهم ارديبهشت اين سال آغاز شده بود، با اين آزادسازي به پايان رسيد.
وي افزود: پس از آزادسازي شهر، پرچم پرافتخار جمهوري اسلامي برفراز مسجد نيمه ويران«جامع خرمشهر» به اهتزاز درآمد و جبهه نيروهاي نظامي ايران از حالت دفاعي خارج شد و به صورت تهاجمي درآمد و آغازي بر پيروزيهاي پياپي بعدي شد.

فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه گرمي با بيان اينكه بيش از دو دهه از آغاز اين جنگ مي‌گذرد اظهار كرد: هنوز هم آن گونه كه شايسته حماسه‌سازيها و دلاوريهاي اين ملت است ارزشهاي مترتب بر اين دفاع مقدس در ميان نسل سوم انقلاب خوب معرفي نشده است.

سرهنگ نوري تبیین حماسه باشکوه سوم خرداد به نسل جوان و نوجوان را یک ضرورت خواند و اظهار كرد: در دوران دفاع مقدس وظيفه آحاد مردم حضور در مناطق جنگي، پشتيباني تداركاتي و مالي از رزمندگان و مقاومت و پايداري در برابر كاستي‌هاي بوجود آمده از جنگ بود و وظيفه نسل امروزحضور فعال در عرصه هاي مختلف فرهنگي و اقصادي و براي پيشبرد اهداف كشور، پيشرفت درعلم و فناوري و ايجاد وحدت در سايه ولايت پذيري است

ارسال نظرات