نشست خبري پر از نيش و كنايه كرش در روز پاياني مرحله اول تمرينات تيم‌ملي فوتبال
کرش گفت: اگر به من بگويند مسابقاتي در كره ماه، مريخ يا حتي ونوس در حال برگزاري است به آنجا مي‌روم تا شرايط را بررسي كنم و بازیکن انتخاب کنم.
کد خبر: ۸۵۲۱۳۱۲
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، پيمان راننده آژانس است، از آن هواداران سرسخت تيم‌ملي. تا مي‌شنود قرار است كرش نشست خبري داشته باشد، مي‌گويد: «به او بگوييد مردم دوستش دارند و اگر مسئولان اذيتش نكنند مي‌توانيم در جام‌جهاني روسيه به مرحله دوم صعود كنيم.» حرف‌هايش را تكرار مي‌كند تا حواسمان جمع باشد كه حتماً درخواستش به گوش سرمربي پرتغالي رسانده شود. محل نشست خبري كرش برخلاف دفعه‌هاي پيش اين بار در ورزشگاه دستگردي است، ورزشگاهي كه بعد از رفتن پاس از تهران آن شلوغي‌هاي گذشته را ندارد. بيشتر مشتريانش اهالي اكباتان هستند و استخرش كه در اين روزهاي داغ مشتري زياد دارد. برگزاري ميني كمپ تيم‌ملي براي بازي 26 خرداد با تركمنستان باعث شد تا اين بار ملي‌پوشان در چمن دستگردي پا به توپ شوند، كرش (ديروز) پس از آخرين تمرين كه زير آفتاب داغ دومين روز خرداد تهران برگزار شد به اتاق كنفرانس مطبوعاتي مي‌آيد تا پاسخگوي سؤالات زيادي باشد كه در چند هفته گذشته اطراف تيم‌ملي وجود داشته است. برخلاف آخرين نشست خبري‌اش چهره بشاش‌تري دارد، البته در طول نزديك به يك ساعتي كه ميزبان خبرنگاران است بارها با كنايه‌هايش فضاي نشست خبري را عوض مي‌كند. در پايان نشست خبري درخواست پيمان را به گوشش مي‌رسانيم، لبخندي مي‌زند، تشكر مي‌كند و مي‌گويد هدفمان رفتن به مرحله دوم جام‌جهاني روسيه است. خواندن چكيده صحبت‌هاي كرش در نشست خبري پرنيش و كنايه‌اش را از دست ندهيد. 

   بعضي‌ها شب‌ها سر تمرين تيم‌ملي مي‌روند

رابطه كرش و مربيان ايراني يكي از محورهاي اصلي نشست خبري سرمربي پرتغالي بود، رابطه‌اي كه در چهار سال گذشته سرد بوده، با اين حال كرش درباره حضور مربيان ايراني سر تمرين تيم‌ملي اينطور توضيح مي‌دهد: «بايد بگويم 90 درصد تمرينات تيم‌ملي در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار مي‌شود و احتمالاً افرادي كه مي‌گويند درهاي تيم‌ملي به روي آنها بسته است شب هنگام به تمرين تيم ما آمده‌اند. آن موقع همه خواب هستند و به خاطر شرايط امنيتي و نگهداري كمپ درهاي تمرين بسته است. ما مجبوريم كه شب‌ها تمرين تيم‌ملي را تعطيل كنيم. احتمالاً آنها روزها نيز خواب هستند و به همين دليل به تمرين تيم‌ملي نمي‌آيند.»
 او در ادامه در واكنش به اينكه برخي مربيان حضورشان سر تمرين تيم‌ملي را كسر شأن مي‌دانند هم گفت: «62 سال سن دارم و 33 سال مربيگري كرده‌ام اما همين امروز هم اگر فرصتي پيش بيايد تا به تمرين تيم‌هاي دوستانم مانند مانچيني، كاپلو، مورينيو و آرسن ونگر بروم، اين كار را انجام مي‌دهم و چيزهاي جديدي ياد مي‌گيرم. متأسفانه اخلاقي دارم كه هميشه در حال يادگيري هستم و مانند بعضي از دوستان نيستم كه از بدو به دنيا آمدن همه چيز را مي‌دانند. متأسفانه خداوند در اين خصوص كمكي به من نكرده است.»

  براي پيدا كردن بازيكن به كره ماه هم مي‌روم

برخلاف گذشته اين‌بار كرش از كيفيت ليگ ايران حسابي تعريف مي‌كند و البته توضيحاتي درباره نحوه دعوت از بازيكنان مي‌دهد: «فصلي كه به پايان رسيد، بهترين ليگ ايران بود، چون هيچ تغيير زماني در بازي‌ها صورت نپذيرفت، بازيكنان جوان زيادي در ليگ بازي كردند و سطح رقابتي بازي‌ها بالا بود، تا حدي كه در روز آخر ليگ سه تيم براي قهرماني مي‌جنگيدند.»
 او در پاسخ به اين پرسش كه براي مسابقات مقدماتي جام‌جهاني بازيكنان را چگونه زير نظر مي‌گيرد و آيا براي ديدن بازي‌هاي شهرستان نيز سفر خواهد كرد يا نه هم اينطور پاسخ مي‌دهد: «براي شخص من صحبت كردن در خصوص اين مطلب بسيار شفاف است. اگر به من بگويند مسابقاتي در كره ماه، مريخ يا حتي ونوس در حال برگزاري است به آنجا مي‌روم تا شرايط را بررسي كنم.»

  براي جام جهاني بازيكن جوان مي‌خواهيم

سرمربي تيم‌ملي در واكنش به عدم دعوت از بازيكناني مانند محمد نوري و محمدرضا خلعتبري به‌رغم خوب بودن در تيم‌هاي باشگاهي‌شان هم مي‌گويد: «بارها گفته‌ام كه درهاي تيم‌ملي به روي همه باز است اما از نظر من بازيكناني كه به تيم‌ملي مي‌آيند هم بايد كيفيت بالاي فوتبالي داشته باشند و هم شخصيت قوي. مطلب ديگري كه در اين خصوص نبايد فراموش شود اين است كه جام‌جهاني از سه هفته ديگر و با بازي ايران و تركمنستان براي ما آغاز مي‌شود ولي ما مي‌دانيم كه مسابقات اصلي در سال 2018 برگزار خواهد شد، به همين خاطر ما بازيكناني مي‌خواهيم كه در سه سال آينده توانايي زيادي داشته باشند و در بالاترين سطح حضور داشته باشند.»
كرش با اشاره به اينكه هم بايد به برد فكر ‌كنيم و هم اينكه اين تعادل را داشته باشيم كه در كنار برد نگاه به آينده داشته باشيم مي‌افزايد: « قدم به قدم تيم‌ملي را آماده مي‌كنيم و بازيكناني را مي‌خواهيم كه در سال 2018 و در جام‌جهاني شرايط سني مناسبي داشته باشند. به نظر من بايد به بازيكنان جوان نگاه ويژه‌اي داشته باشيم. بازيكناني مانند نريمان‌جهان، جهانبخش، سردار آزمون و ترابي در سه سال آينده بين 22 تا 24 سال سن دارند كه مي‌توانند در بالاترين سطح آمادگي قرار داشته باشند. البته در اين خصوص بايد حمايت شوند و فرصت اين را داشته باشند كه در كنار بازيكنان باتجربه رقابت كنند.»
ارسال نظرات