مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان خبر داد
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان از برنامه‌ریزی برای میزبانی از 700هزار زائر راهیان نور به مناطق عملیاتی این استان در سال 94 خبر داد.
کد خبر: ۸۵۲۱۴۶۱
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از کوله بار، محمدرضا شرف‌بیانی ظهر امروز در نشست خبری ویژه سوم خرداد آزادسازی خرمشهر و روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی در سنندج اظهار کرد: استان کردستان به عنوان یکی از 5 استانی است که در دوران دفاع مقدس حماسه آفرینی داشته است.
 
وی افزود: امروز 685 مناسبت دفاع مقدس در تاریخ مقاومت کردستان ثبت شده است و 37 عملیات در دوران دفاع مقدس در استان کردستان انجام شده است.
 
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان تصریح کرد: شهرهای کردستان 26 بار مورد هجوم هوایی دشمن بعثی قرار گرفتند و 3 هزار نقطه یادمانی در استان وجود دارد.
 
شرف‌بیانی افزود: تقدیم 26 هزار شهید انصار و مهاجر و 90 هزار جانباز از جمله افتخارات مردم کردستان و حماسه‌آفرینان این عرصه بوده و باید این مهم برای نسل آینده ثبت و ضبط شود.
 
وی خاطرنشان کرد: تقدیم هزار پیشمرگ مسلمان کرد و رشادت‌های مردم استان کردستان در دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی باید با تلاش منسجم به صورت اسنادی ماندگار تعریف شود.
 
شرف بیانی همچنین بر همراهی و همدلی اصحاب رسانه و تقویت فعالیت‌ها در این حوزه و بر تشکیل کمیته تخصصی رسانه و ارزش‌های دفاع مقدس در استان تأکید کرد.
 
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان همچنین به حضور 150هزار زائر راهیان نور در یادمان‌های 16گانه استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده پیش‌بینی می‌شود در سال 94 بیش از 700هزار زائر از یادمان‌های کردستان بازدید کنند.
 
شرف‌بیانی در ادامه سخنان خود به تشریح برنامه‌های ویژه ایام سوم خرداد اشاره کرد و گفت: بیش از 15 محور برنامه برای این ایام تعریف شده است که از اهم این برنامه‌ها می‌توان به اجرای صبح‌گاه مشترک نیروهای نظامی به میزبانی سپاه بیت‌المقدس کردستان، مسابقات ورزشی، سخنرانی امامان جمعه و صاحب‌نظران در نمازهای جمعه، برگزاری شب شعر و شب خاطره و به صدا درآمدن زنگ مقاومت در مدارس استان اشاره کرد.
 
وی افزود: سرکشی از خانواده شهدا، تشیع پیکر پاک دو شهید گمنام در دانشگاه علوم پزشکی کردستان، برگزاری میزگرد تحلیلی و تخصصی، تجلیل از پیشکسوتان، برپایی نمایشگاه عکس دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این ایام است.
 
انتهای پیام/د
ارسال نظرات