"حاج صادق آهنگران" در گفت و گو با خبرنگار بسیج مداحان گفت اگر دشمن جرأت رویاروی با ما را نداشته به دلیل برکت ولایت فقیه، تدبیر و شجاعت رهبری است که آدم احساس غرور می‌کند.
کد خبر: ۸۵۲۱۵۶۴
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳

"حاج صادق آهنگران" مداح و حماسه سرای خوزستانی سال‌های دفاع مقدس در گفت و گو با خبرنگار بسیج مداحان با اشاره به برگزاری متعدد و باشکوه یادواره‌های شهدا در سراسر کشور گفت: محفل های با شکوهی که امروز در سراسر کشور شاهد برگزاری آن هستیم نشان دهنده گرایش هر چه بیشتر جوانان به مجالسی است که منتسب به شهدا است. من این را از ثمرات انقلاب اسلامی در نسل های بعدی می بینیم که توانسته در انتقال فرهنگ عاشورا به نسل نو و به تعبیری نسل سوم و چهارم انقلاب موفق عمل کند.

وی انتقال مفاهیم انقلاب اسلامی ایران را مقدمه‌ای لازم و ضروری برای ظهور حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف دانست و افزود: انتقال مفاهیم و فرهنگ عاشورا به جوانان زمینه ای لازم و ضروری برای ظهور امام زمان ارواحنا له الفداء است که بحمدالله تا به امروز این مسئله بخوبی در بین جوانان و نوجوانان اتفاق افتاده که امیدواریم این روند همچنان ادامه پیدا کند.

مداح و حماسه سرای خوزستانی سال‌های دفاع مقدس تصریح کرد: علت اینکه امروز جوانان ما فوج فوج برای حضور در محافل اهل بیت علیه السلام، مجالسی که منتسب به انقلابیون و یا به اسم هیئت و یا نهاد منسوب به ولایت و نظام است بیانگر این مسئله است که امروز همه جوانان ما پای کار انقلاب و نظام هستند.

آهنگران با اشاره به بیانات رهبرمعظم انقلاب درباره حضور متعهدانه جوانان در صحنه های کارزار گفت: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند ما امروز جوانانی داریم که اگر هر گونه تهدیدی برای کشور وجود داشته باشد که اگر نگویم بیشتر، بهتر و پاکارتر از جوانان دوران ابتدای انقلاب و دفاع مقدس هستند، کمتر هم نیستند.

وی گفت: بنده هر  وقت برای حضور در مراسمات و یادواره های شهدا در سراسر کشور حضور پیدا می کنم با جوانانی روبرو می شوم که هیچکدام آنها انقلاب و دفاع مقدس را درک نکرده اند بلکه همه آن ها از جوانان و نوجوانان دهه دوم و سوم انقلاب هستند و به ندرت پیش آمده است که از رزمنده ها و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در بین این مجموعه ها حضور داشته باشد و این مسئله نشان دهنده آمادگی نسل جوان ما در برابر دشمنان و توجه نسل های بعد انقلاب به شهداست.

مداح و حماسه سرای خوزستانی سال‌های دفاع مقدس  درباره ابراز احساسات و محبت مردم نسبت به خود نیز گفت: محبتی که مردم ایران نسبت به این حقیر دارند به خاطر منسوب بودنم به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و 8 سال دفاع مقدس است. امروز اگر بنده مورد محبت قرار می گیرم  به خاطر عشق مردم به شهدا و دفاع مقدس است.

آهنگران ادامه داد: تجلیلی که از ما می کنند در حقیقت تجلیل از 8 سال دفاع مقدس و ارزش هاست. خداوند ان شاءالله عاقبت همه ما را ختم به خیر کند تا فردای قیامت شرمنده امام راحل و شهدا و مردم نباشیم، بنده قبلا هم گفته ام ما قابل این محبت ها نیستیم و نبودیم و  این تجلیل به خاطر دفاع مقدس است و عشق به شهداست.

وی افزود: ایامی که در مسافرت، فرودگاه و در بین مردم رفت و آمد داریم علاقه این مردم را می بینم که از دفاع مقدس به نیکی یاد می کنند، این محبت مردم نسبت به ما نیز نعمتی است که باید قدر آن را دانست.

مداح و حماسه سرای خوزستانی سال‌های دفاع مقدس در بخش دیگری از این گفت‌وگو در پاسخ به سوالی درباره لزوم توجه به مداحی حماسی اظهار کرد: امروز مداحان خوب زیادی در سراسر کشور وجود دارد اما تنها درخواست بنده از عزیزان دست اندرکار مداحی این است که به مداحی حماسی توجه ویژه داشته باشند و این حرکت را ادامه دهند چون ما همیشه در جنگ با دشمن هستیم.

آهنگران با تاکید بر احیای روحیه مقاومت در بین جوانان گفت: نباید فتیله حماسه خوانی در کشور پایین کشیده شود. مداحی حماسه مورد علاقه امام خمینی(ره) بود، ما باید روحیه امام(ره) را بدانیم تا مسیرمان را مشخص کنیم.

وی با ذکر خاطره ای از مداحی خود در نماز جمعه سال 59، 60 گفت: اوایل جنگ اشعاری را خواندم که شعر قوی داشت. شعرش را یکی از عزیزان شاعر به سفارش خود من سروده بود، موضوع شعر درباره موشک باران دزفول بود. پس از اینکه شعر را در نماز جمعه خواندم مدتی بعد از دوستانم شنیدیم که امام عزیز چند بار تذکر داده اند و پیغام فرستاده بودند که به ایشان بگویند اشعار حماسی بخوانند.

مداح و حماسه سرای خوزستانی سال‌های دفاع مقدس درباره علت تذکر حضرت امام(ره) گفت: شعری که من در نماز جمعه خواندم "بهر آزادی قدس از کربلا باید گذشت*** خیز ای رزمنده" بود اما قبل آن متنی را خواندم که شاید دو خط بیشتر هم نبود منتهی به لحاظ محتوایی ضعف داشت یعنی شعر حماسی نبود، امام یک لحظه هم تحمل روحیه ضعف را نداشت.

آهنگران در پایان حضور همه جانبه مردم را یکی از دلایل ناتوانی دشمنان در برابر ملت ایران عنوان کرد و خاطر نشان کرد:

حضور مردم در راهپیمایی‌های 22 بهمن و روز قدس و... هر بار دشمن را ناامید تر از قبل می کند، اگر تا امروز دشمن جرأت رویارویی با ما را نداشته است اولا به دلیل برکت ولایت فقیه، تدبیر و شجاعت رهبری بوده است که آدم احساس غرور می کند از نعمت حضور و برکت چنین رهبری مقتدری که به واسطه آن ملت ایران واقعا امروز  سربلند است.  دیگری مردم خوبی است که محکم پشت سر این ارزش ها و ولایت هستند و دشمن جرأت تعرض را به فکر خود هم نمی تواند راه دهد.

وی ادامه داد: امروز به لحاظ فرهنگی و جنگ نرم مقابله ایران اسلامی با تمام دنیاست، منتهی دشمن از پس ما بر نخواهند آمد به دلیل برکت و لطف و عنایت الهی و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام ، وجود مقام معظم رهبری و جوانان غیرتمند ایران اسلامی و بر همه دشمان پیروز هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات