پایان دوره آموزشی قالی بافی در حسینه طالقانی ها +تصاویر

دوره آموزش قالیبافی با همکاری بسیج کارگری و سازمان صنعت و معدن و تجارت در حسینه طالقانی های کرج برگزارگردید.
کد خبر: ۸۵۲۱۶۶۶
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، کارگاه آموزشی بسیجیان قالیبافی استان با حضور بانوان بسیجی واجد شرایط و مربیان قالیبافی با حمایت شرکت تعاونی تولیدکنندگان فرش وحدت و همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز، بسیج کارگری استان البرز در اردیبهشت ماه پایان یافت.

فلاح نژاد در خصوص سرفصل‌های آموزشی این کارگاه اظهار کرد: آشنایی با تاریخچه فرش استان، بیمه قالیبافان، نقشه‌خوانی و تطبیق مواد اولیه با نقشه، مروری بر روش‌های متداول تولید قالی در منطقه، آشنایی با معایب فرش، مواد اولیه مورد استفاده در تولید فرش، آشنایی با بهداشت و ایمنی کارگاه و سلیقه‌یابی عناوینی بود که به‌صورت تئوری و عملی توسط اساتید مجرب به شرکت کنندکان ارائه شد.

وی هدف از برگزاری این کارگاه را ارتقای دانش قالیبافی دانست و افزود: برای حفظ و ارتقای سهم ایران در بازارهای جهانی و تحقق واژه اقتصاد مقاومتی در حوزه فرش باید تولیدات بر اساس تفکر بازار و به روز باشندو به این منظور بایستی دانش و تجربه به صورت نظام مند به بافنده منتقل و فرش به ارتقاء ، بهره وری و ارزآوری برسد. مربی این دوره خاطر نشان کرد: برگزاری کارگاه‌هایی از این قبیل و تلاش برای بافت فرش‌هایی متناسب با خواست و سلیقه بازار، بتواند تا حد قابل توجهی در ارتقای این میراث و سرمایه ملی موثر و مفید باشد. وی افزود: دوره آموزش یک ماهه قالیبافی با حضور ۴۰ نفراز ‏بانوان بسیجی استان البرز برگزار شد.‏

فلاح نژاد گفت: فرش دستبافت در کشور بویژه البرز یک صنعت درآمدزا و مطمئن است و در مقایسه با سایر رسته ها و حوزه ها که برای ارتقای سهم جهانی به نوعی نیازمند توانمندیهای خارج از کشور هستند، از آنجا که هنر، طرح و پیشینه آن متعلق به کشور ایران است می تواند با بکارگیری صحیح عوامل داخلی به راحتی مسیر رشد و ارتقا را طی کند.

وی خاطر نشان کرد: تا کنون 1200 نفر در سطح استان دوره دیده اند و دوره آموزشی قالی بافی در حسینه طالقانی ها با آموزش 40 نفر از متقاضیان در اردیبهشت ماه به کار خود پایان داد. شرکت کنندگان پس از اتمام دوره برای شرکت در آزمون فنی و حرفه ای معرفی شده و پس از اخذ گواهی قبولی به منظور بیمه به تامین اجتماعی معرفی می شوند.

بنابر این گزارش، ثبت نام ترم جدید کلاس آموزش قالی بافی نیز آغاز شده و به زودی ترم جدید این کلاس آغاز می شود. داوطلبان جهت شرکت در این کلاس می توانند با ارائه یک قطعه عکس، کپی شناسنامه و کارت ملی به آدرس کرج،آسیاب برجی حسینیه ی طالقانی ها مراجعه کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها