معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: بسیج با ساخت سالن های ورزشی در سراسر کشور، فرصتی را پدید آورده که قشر محروم جامعه هم ورزش کنند.
کد خبر: ۸۵۲۱۷۱۸
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، مهرزاد حمیدی معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در گفتگو با خبرگزاری بسیج در خصوص عملکرد بسیج در ورزش گفت:بسیج، طی چند سال اخیر در ورزش کشور، هم در حوزه ورزش قهرمانی و هم ورزش استانی عملکرد خوبی داشته است.یکی از دلایل موفقیت بیسج در ورزش شاید به این سبب باشد که این ارگان، ورزش را به صورت علمی و تخصصی ارتقاع و ترویج داده است و با پیش برد علمی ورزش قهرمانی در پایگاههای استعداد یابی توانسته حتی الگویی مناسب در این راستا باشد.

حمیدی افزود: شناسایی و پرورش استعدادهای ورزشی در بین جوانان و نوجوانان کاری است که بسیج سرلوحه اهداف خود قرار داده است. هدفی که باعث کشف پتانسیل های خوب و ارتقاع ورزش قهرمانی می شود.برگزاری مسابقات ورزشی در پایگاههای استعداد یابی و پایگاههای بسیج نیز از دیگر راههای مناسب برای کشف استعدادهای ناب ورزشی و معرفی آن به ورزش قهرمانی کشور است که در حوزه کاری بسیج به آن توجه ویژه ای شده است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: از طرفی با توجه به اینکه بسیج روی قشر جوان و نوجوان سرمایه گذاری می کند، قشری که هزینه کردن در ورزش گاه برایش دشوار است، این فرصت ایجاد می شود تا افرادی که در زمینه های مختلف ورزشی استعدادهای خوبی دارند اما توان مالی یا امکاناتی مناسبی برای به نمایش گذاشتن آن را ندارند بتوانند از این فرصت ایجاد شده بهترین استفاده را ببرند. افرادی که دانش آموزان قسمت اعظم آن را تشکیل می دهند.

وی تصریح کرد: یکی از مهم ترین کارهایی که شاید تنها از عهده بسیج بر می آمد و در انجام آن موفق هم عمل کرد، بهره برداری از 3000 اماکن ورزشی بود که در دستور کار این ارگان پیش بینی شده بود. خصوصا در مناطق محرومی که وزارت ورزش نیز موفق به احداث سالن های ورزشی در آنها نشده بود.

حمیدی خاطر نشان کرد: علاوه بر این تفاهم نامه ای که در حوزه ورزش قهرمانی با کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش بسته شده، خصوصا در بحض استعداد یابی، از جمله اقدامات موثر بسیج در حوزه ورزش است که نتیجه آن اگر چه امروز هم دیده می شود اما بدون شک در آینده بیشتر دیده خواهد شد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در پایان با تاکید بر لزوم اخلاق گرایی در ورزش گفت : بسیج ورزشکاران با ماموریت بهبود فضای فرهنگی و اخلاقی ورزش شکل گرفته است و در زمینه ترویج اخلاق پهلوانی در ورزش قهرمانی و حرفه ای  جلسات تخصصی زیادی نیز برگزار کرده است.از طرفی وقتی بسیج از سنین نوجوانی و جوانی با ورزشکاران در ارتباط است و در سنین رشد روی آنها کار می کند، خود به خود این آموزه های پهلوانی و اخلاق مداری نیز در دستور آموزش قرار می گیرد و اصول اخلاقی از خصوصیات بارز این ورزشکاران می شود.

ارسال نظرات