مسوولین باید هم وصایای حضرت امام و هم ابلاغیه مقام معظم رهبری در رابطه با راهکارها و اصول اقتصاد مقاومتی را نصب العین خود قرار دهند.
کد خبر: ۸۵۲۱۷۱۹
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴

الهویردی دهقانی نماینده مردم ورزقان و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری بسیج پیرامون بخشی از وصیتنامه حضرت امام (ره) در رابطه با عدم واردات کالاهای تزئینی و تجملاتی گفت: این وصایا اصول اولیه اقتصاد مقاومتی است که مقام معظم رهبری نیز آن را ترسیم کرده اند.

وی ادامه داد: واردات یک سری کالاهای غیر ضروری و اختصاص منابع ارزی برای واردات این کالاها، آن هم در شرایطی که دشمنان انواع توطئه ها و مشکلات را در زمینه اقتصاد و مخصوصا در رابطه با ارز بر ما تحمیل می کنند، واقعا لزومی ندارد.

دهقانی با بیان اینکه مسوولین باید هم وصایای حضرت امام و هم ابلاغیه مقام معظم رهبری در رابطه با راهکارها و اصول اقتصاد مقاومتی را نصب العین خود قرار دهند، تصریح کرد: دولت باید از خودش شروع کند و از تولیدات داخلی استفاده نماید، همان طور که اخیرا مقام معظم رهبری فرمودند دولت باید از کالاها و خدمات داخلی استفاده کند و تنها در صورتی خود رامجاز به واردات بداند که آن کالا یا خدمات در داخل تولید نشود، به این ترتیب برای مردم نیز فرهنگ سازی شده و مردم هم از مسوولین کشور تبعیت می کنند و این باعث شکل گیری اشتغال و تولید در داخل کشور و جلوگیری از هدر رفت منابع ارزی کشور خواهد شد.

نماینده مردم ورزقان اظهار داشت: به نظر من مجلس باید وارد شود و یک قانون ارائه کند تا دولت را در این زمینه ملزم نماید به این صورت که اگر دولت از خارج، خدمات بگیرد برخورد قانونی صورت بگیرد، همچنین اگر بخش خصوصی هم بخواهد در این زمینه ورود کند به آن تعرفه سنگین ببندند به طوری که واردات این کالاها از بیرون صرفه اقتصادی نداشته باشد، این کار باعث رونق کالا و خدمات داخلی خواهد شد.

وی عنوان کرد: دولت باید ابتدا خود را به عنوان مجری و کسی که اقتصاد، تولید و خدمات جامعه را در اختیار دارد در این موضوع ملزم نماید، در واقع رئیس جمهور باید این موضوع را بخشنامه و مسوولین را منع کند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن خاطر نشان کرد: رسانه ها و مردم نیز باید در این موضوع ورود کنند، در واقع رسانه ها باید در راستای روشنگری، ابعاد قضیه را بشکافند و ابعاد مختلف منافع و زیان های این مسئله را برای مردم تبیین کنند تا مردم به استفاده از کالاهای داخلی ترغیب شوند.

به گزارش بسیج امام خمینی (رحمة الله ) در بخشی از وصیت نامه خود می فرماید: اینجانب نمی‌گویم ما خود همه چیز داریم؛ معلوم است ما را در طول تاریخِ نه چندان دور خصوصاً، و در سده‌های اخیر از هر پیشرفتی محروم کرده‌اند و دولتمردان خائن و دودمان پهلوی خصوصاً، و مراکز تبلیغاتی علیه دستاوردهای خودی و نیز خودْ کوچک‌ دیدنها و یا ناچیز دیدنها، ما را از هر فعالیتی برای پیشرفت محروم کرد. وارد کردن کالاها از هر قماش و سرگرم کردن بانوان و مردان خصوصاً طبقه جوان، به اقسام اجناس وارداتی از قبیل ابزار آرایش و تزئینات و تجملات و بازیهای کودکانه و به مسابقه کشاندن خانواده‌ها و مصرفی بارآوردن  هر چه بیشتر، که خود داستانهای غم‌انگیز دارد، و سرگرم کردن و به تباهی کشاندن جوانها که عضو فعال هستند با فراهم آوردن مراکز فحشا و عشرتکده‌ها، و دهها  از این مصائب حساب شده، برای عقب نگهداشتن کشورهاست. من وصیت دلسوزانه و خادمانه می‌کنم به ملت عزیز که اکنون که تا حدود بسیار چشمگیری از بسیاری از این دامها نجات یافته و نسل محروم حاضر به فعالیت و ابتکار برخاسته و دیدیم که بسیاری از کارخانه‌ها و وسایل پیشرفته مثل هواپیماها و دیگر چیزها که گمان نمی‌رفت متخصصینِ ایران قادر به راه انداختن کارخانه‌ها و امثال آن باشند و همه دستها را به سوی غرب یا شرق دراز کرده بودیم که متخصصین آنان اینها را به راه اندازند، در اثر محاصره اقتصادی و جنگ تحمیلی، خود جوانان عزیز ما قطعات محل احتیاج را ساخته و با قیمتهای ارزانتر عرضه کرده و رفع احتیاج نمودند و ثابت کردند که اگر بخواهیم می توانیم.

 

ارسال نظرات