اولین پایگاه ثابت فرهنگی در منطقه نمونه گردشگری گیلارلوی شهرستان گرمی مغان همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر کلنگ‌زنی شد.
کد خبر: ۸۵۲۱۷۵۲
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرمی ،حسن نوری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گرمی در آیین کلنگ‌زنی اولین پایگاه ثابت فرهنگی در منطقه نمونه گردشگری گیلارلوی این شهرستان که همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر صورت گرفت؛ اظهار کرد: این پایگاه فرهنگی با همکاری سرمایه‌گذار منطقه نمونه گردشگری گیلارلو و ناحیه مقاومت بسیج شهرستان گرمی احداث می‌شود.

وی افزود: کتابخانه، نمازخانه و محل عرضه محصولات فرهنگی، هنری و نرم‌افزاری از بخش‌های پایگاه ثابت فرهنگی گیلارلو خواهد بود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان گرمی افتتاح پايگاه فرهنگی و ارائه محصولات فرهنگی و فروش كتاب را محل مناسبی‌ برای ارائه برنامه‌های فرهنگی عنوان کرد و خاطرنشان کرد: این حرکت برای مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان اقدام مناسب است.

حجت‌الاسلام جعفر توحیدی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان گرمی مغان نیز در این آیین گفت: شهرستان گرمی تاکنون بيش از 310 شهيد تقديم نظام مقدس کرده‌ است و همانطوری كه در زمان جنگ سخت افكار ارزشمندی همچون افكار شهيد مرحمت بالازاده را داشتيم؛ افكار مشابه در زمان كنونی نیز در عرصه فرهنگی جزو دغدغه فرهنگی مسئولين شهری است و به فكر ايجاد چنين پايگاهی در محلی كه ميدان هجمه فرهنگی دشمن به‌حساب مي‌آيد است.

وي افزود: اين اولين پايگاه فرهنگی است در همچين مكاني ايجاد مي‌شود و اميدواريم در سایر مناطق نیز به تبعيت از اين شهرستان چنین پایگاه‌هایی ايجاد شود.

محمود علائی، فرماندار مغان نیز در این آیین بیان کرد: توسعه و تداوم در پايداری اقتصادی و عمرانی بدون توسعه فرهنگی امكان‌پذير نيست و در كنار اين مكان گردشگری كه لازمه هر شهرستانی است ايجاد يك پايگاه فرهنگی ضروری است.

وي افزود: همانطوري كه دشمن نتواسته در عرصه مختلف ضربه به مملكت وارد كند با تدابير فرهنگي و ايجاد همچيني محلي نمي‌تواند به لحاظ فرهنگي هم كاري كند.

وي ادامه داد: پيش‌بيني اين پايگاه فرهنگي به موقع صورت گرفته تا در زمان بهره‌برداري از منطقه كه نياز به چنين مكاني باشد؛ اين پايگاه هم به بهره برداري برسد براي ارائه خدمات فرهنگي مناسب.

ارسال نظرات