خبرهای داغ:
معاونت قضایی کل استان سمنان خبر داد؛

ورود 104 هزار فقره پرونده در محاکم قضایی استان سمنان

معاونت قضایی کل استان سمنان از ورود 104 هزار فقره پرونده در محاکم قضایی استان سمنان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۲۱۷۵۴
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در دامغان، حجت‌الاسلام محمد قاسم عین الکمال در تودیع و معارفه رئیس دادگستری شهرستان دامغان در سالن همایش های اداره بهزیستی از 104هزار پرونده طی سال گذشته در محاکم قضایی استان سمنان خبر داد.

وی افزود: بیشتر پرونده های وارد به محاکم قضایی استان را جرائم سرقت و اعتیاد تشکیل می دهد و ایجاد ثبات و امنیت در جامعه برعهده قوه قضائیه است که به همین دلیل همیشه باید بهترین و برجسته ترین افراد وارد این مجموعه شوند.

عین الکمال افزود: در یک مجموعه سالم وظایف تقسیم شده است و به گونه ای نیست که دستگاه قضایی مسئول مشکلات اجرایی و یا دستگاه قانونگذار جوابگوی مشکلات دیگر دستگاه ها باشد و به گونه ای نیست بتوان گفت که دستگاه قضایی به تنهایی همه مشکلات را حل خواهد کرد.

وی گفت: افزایش ورود پرونده ها در محاکم قضایی در شهرستان دامغان سیر نزولی داشته و آمار موجودی پرونده‌ها هم اکنون 220 پروند در جریان است که آمار بسیار مناسبی است که مدیریت بسیار قوی در دستگاه قضایی شهرستان دامغان را دارد.

فرماندار شهرستان دامغان گفت: اجرای عدالت مهمترین رکن دستگاه قضایی است و همه از دادگستری انتظار اجرای عدالت را دارند و عملکرد درست و قانون و دستگاه قضایی باعث تحکیم عدالت می شود و اعتماد مردم نسبت به دولت را افزایش می دهد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها