مدیر کل گمرک استان سمنان با بيان اينكه مجوز صدور پسته از استان را داریم، گفت: پسته دامغان توسط دلالان به مناطق دیگر کشور ارسال و از آن طریق به خارج کشور صادر می شود.
کد خبر: ۸۵۲۱۸۰۱
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در دامغان، علی سعدالدین در جلسه برنامه ریزی دومین جشنواره و سمپوزیوم پسته دامغان در محل سالن جلسات شهرداری این شهرستان بیان کرد: تجهیزات آزمایشگاهی و بهداشتی استان سمنان از نظر تست مهیا است و هیچ گونه مشکلی در اين زمينه وجود ندارد.

وی با بيان اينكه ۲۰ درصد کالاهای صادراتی استان از محل تولید صادر می شود، افزود: در صورت وجود متقاضی صادرکننده پسته این محصول به طورمستقیم از سوی تولیدکنندگان و با هماهنگی و نظارت گمرک استان سمنان صادر می شود و صادرکنندگان پسته می توانند محصولات تولیدی خود را از شهرستان دامغان به کشورهای خارجی بدون واسطه صادر کنند.

وی پسته را یک محصول بسیار با ارزش تلقی کرد و گفت: سال گذشته 213 هزار تن پسته به ارزش یک میلیارد و 600 دلار از 15 استان و 25 گمرگ در سطح کشور به 50 کشور خارجی صادر شد.

نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شوراي اسلامي نيز در این جلسه از راه اندازی پایانه صادراتی پسته در دامغان خبر داد و گفت: این موقعیت خوبی است و رتبه دوم در بحث صادرات پسته جهان را داراست.

عبدالرحمن رستمیان افزود: سالانه 37 هزار تن پسته از شهرستان دامغان به ارزش بیش از 600 میلیارد ريال صادر شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها