امام جمعه موقت دامغان گفت: هر انسانی در مسؤولیت سپرده شده به او در جامعه اسلامی خدمت‌گزاری و حصول نتیجه نیکو را باید سرلوحه اهداف خود قرار دهد زیرا خسران حقیقی انسان در هر حوزه مسئولیتی، پایانی همراه با نارضایتی خداوند است.
کد خبر: ۸۵۲۱۸۴۳
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن رستمیان، در همایش رسانه شناسی و روابط عمومی اجتماعی که در محل سالن همایش‌های دانشگاه رسول اکرم با حضور معاون امور اجتماعی و انتخابات استانداری و رییس پلیس فتا استان سمنان، فرماندار، معاونان و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان دامغان و مسئولان روابط عمومی‌های ادارات این استان برگزار شد، به فراز‌هایی از دعای یازدهم صحیفه سجادیه به‌عنوان سرمشق سعادتمندی در به انجام رساندن هر مسؤولیت عهده‌دار شده در جامعه پرداخت.

مدیر حوزه علمیه امام محمد باقر(ع) دامغان با بیان اینکه همه ما علاقمندیم کار و مسؤولیتی که برعهده داریم روندی همراه با خیر و نیکی به‌دنبال داشته و در پایان حاصل آن رضایت خود، مردم و خداوند باشد، تصریح کرد: امام سجاد(ع) در این دعای پرفیض انسانی را در دوره مسؤولیتش موفق می‌داند که خدا را فراموش نکند و موفقیت خود را در توفیق الهی بداند.

وی با اشاره به اهمیت شکرگزاری در مقابل توفیقات الهی، یادآور شد: امام زین العابدین(ع) در این دعا به ما می‌آموزد که هرگز به خود و توانمندی‌هایمان مغرور نباشیم، دستورات حضرت حق را بکار بسته و در مسئولیت‌های اجتماعی خود از قادر متعال استمداد یاری کنیم.

امام جمعه موقت دامغان خاطر‌نشان کرد: امام سجاد(ع) در این نجوای عاشقانه الطاف حضرت حق در کامیابی انسان را برمی‌شمارد و خطاب می‌فرماید، ای خدایی که یاد تو شرف برای یاد کننده است، شکر و سپاس تو مایه کامروایی انسان شاکر است و طاعت و بندگی تو مایه نجات برای اطاعت کننده تو است.

حجت الاسلام والمسلمین رستمیان بر اساس دعای یازدهم صحیفه سجادیه  سرانجام سعادتمند هرکار و مسؤولیت را فراغتی همراه با وجدان سلامت و بدون تبعات و نقاط منفی برشمرد و گفت: باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که در پایان را فرشتگان ثبت کننده اعمال نیک، از انجام وظیفه کامل و بدون کاستی این بنده خداوند مسرور باشند.

استاد حوزه و دانشگاه انسان را مخلوقی ممکن الخطا نامید و تصریح کرد: این دعای پرفضیلت به ما می‌آموزد در دوران زندگی و مسؤولیت به گونه‌ای عمل کنیم که وقتی دعوت نامه سفر آخرت به دستمان رسید، پیشاپیش خطاهای خود را پذیرفته و برای جبران آنچه قابل جبران است تلاش کرده باشیم، از خداوند رحمان بخواهیم آخرین عمل ثبت شده در پرونده اعمال ما توبه مقبوله باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها