یادواره شهدای روستای حسین آباد پشت بسطام شاهرود در سالروز آزادسازی خرمشهر و گراميداشت روز مقاومت و پايداري برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۲۱۸۵۳
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳
بیست و دومین یادواره شهدای روستای حسین آباد بسطام شاهرود با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین محلی و خانواده شهدا و ایثارگران در حسینیه حاج آدینه این روستا برگزار شد.

امام جمعه شاهرود در این مراسم در سخنانی با گرامیداشت ماه شعبان و مولودین این ماه و گرامیداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر قهرمان با اشاره به استفاده از فیوضات ماه شعبان اظهار کرد: شعبان ماه پیامبر اسلام است و ایشان در این ماه شب و روز در دعا و عبادت و بندگی خدا بودند و خود را برای حضور در ماه رمضان آماده می کردند و ما نیز باید از این ماه بهره برداری برای درک ماه رمضان را نماییم.

وی با اشاره به آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد سال 61 افزود: امام راحل در سخنی حکیمانه فرمودند(خرمشهر را خدا آزاد کرد) و این بدان معناست که خدا در جای جای کارها و اعمال ما حضور دارد و باید به خود مغرور نشده و بدانیم که یدالله فوق ایدیهم و کار برای خدا سبب می شود نصرت الهی را در پی داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی خاطر نشان کرد: فتح خرمشهر به دنیا نشان داد با ایمان و اتحاد می توان هر در بسته ای را باز کرد و این باعث اقتدار ملی ما در دنیا شد و افتخاری برای همه مسلمانان جهان است.

وی با اشاره به تحولات رخ داده در منطقه و جهان امروز گفت: امروز استکبار جهانی با اسلام آمریکایی به جنگ اسلام ناب محمدی(ص) آمده است و با جنگ های نیابتی می خواهد اقتدار اسلام ناب را در جهان دچار خدشه کند و متاسفانه برخی کشورهای عربی به سرکردگی آل سعود بدبخت از آنها پشتیبانی می کنند.

امام جمعه شاهرود با اشاره به تحولات یمن،عراق و سوریه عنوان کرد: استکبار باید بداند که اسلام ناب پیروز است و تمام این فشارها و توطئه ها چیزی جز نابودی خود آنها و اقمار و دست نشاندهای آنها ندارد و ظلم ناپایدار و محکوم به شکست و زوال است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگری های آنان گفت: عزت امروز ما و اسلام به برکت خون شهداست و تا زمانی که ما در مسیر شهدا قدم برداریم پیروز هستیم و دشمنان در برابر ما ناکام خواهند ماند.

اجرای مولودی خوانی و خاطره گویی از دیگر برنامه های این یادواره شهدا بود.

خاطرنشان می شود این یادواره به همت پایگاه های بسیج خواهران و براداران حوزه بسیج کربلا و ریحانه الرسول و دهیاری و شورای روستای حسین آبادو به یاد شهدای این روستا همچون شهید محمدعلی نصرتی و جواد ابراهیمی برگزار گردید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها