همایش فاتحان خرمشهر-۱

سردار خضرایی: بیشتر اشارات رهبری در تقریظ کتب دفاع مقدس به وجوه اخلاقی رزمندگان است

مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس گفت: مقام معظم رهبری در بین همه کتاب هایی که درمورد عرفان و اخلاق و اصول است بیشتر کتب دفاع مقدس را مورد تقریظ قرار می دهند بیشتر اشارات ایشان درمورد وجوه اخلاقی رفتاری رزمندگان است.
کد خبر: ۸۵۲۱۹۲۵
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، همایش فاتحان خرمشهر به مناسبت بزرگداشت حماسه سوم خردادماه با حضور سردار جواد خضرایی مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس و مشاور شهردار تهران، سردار علی فضلی جانشین بسیج مستضعفین و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در تالار خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

سردار خضرایی مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس در ابتدای این همایش ضمن خوشامد گویی به خانواده شهدا و جانبازان حماسه فتح خرمشهر گفت: در جنگ های بعد از اسلام شیوه های تجاوزگری و بداخلاقی در همه جنگها دیده می شود تجاوز حزب بعث شرایطی را به وجود آورد که برای اولین بار در جنگهای معاصر ایمان و تقوا را در افرادی رشد داد که ماموریت شان دفاع از کشور بود.

وی ادامه داد: این عملیات شاید تحت عنوان عملیات بیت المقدس برگزار شود اما خواسته ما این است که بیشتر به الهامات دفاع مقدس بپردازد ما در دفاع مقدس دو عنصر بروز اخلاق و معنویت و ماهوی جنگ را نظاره می کنیم. در چنین جمعی باید به این نکته پرداخت که چطور می شود در جنگی تقوا این چنین رشد کند مگر اینکه برای همه رزمندگان مشی دقیقی توسط دین اسلام و کلام وحی مشخص باشد.

مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس در ادامه سخنانش تصریح کرد: مقام معظم رهبری به عنوان یک فقیه سیاست مدار در بین همه کتاب هایی که درمورد عرفان و اخلاق و اصول است بیشتر کتب دفاع مقدس را مورد تقریظ قرار می دهند بیشتر اشارات ایشان درمورد وجوه اخلاقی رفتاری رزمندگان است.

سردار خضرایی اظهار داشت: برگزاری چنین برنامه هایی بر این موضوع است که ما بخش الهامی جنگ را مورد شناسایی قرار دهیم که چگونه در واقعه تجاوز نظامی عراق و در جنگی خانمان سوز اخلاق و معنویت به قدری رشد می کنند که مقام سربازان را تا حد زیادی ارتقا می دهد.

ارسال نظرات