حمید سوریان پرافتخارترین ورزشکار المپیکی ایران:
آرامش امروز ما مدیون دلیرمردانی است که با شجاعت تمام در برابر دشمن ایستادگی کردند، امسال برای دومین بار به مناطق عملیاتی دفاع مقدس می روم.
کد خبر: ۸۵۲۱۹۳۵
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، حمید سوریان در گفتگو با خبرنگار کوله بار با اشاره به اینکه قبل از برگزاری هر مسابقه ای، قرائت قرآن کریم آرامش خاصی به او می دهد، اظهار داشت: زندگی همه ما مسلمانان به قرآن پیوند خورده است و هر موفقیتی که در زندگی مان کسب می کنیم از برکت قرآن است.
 
 
وی ادامه داد: چندی پیش شاهد برگزاری سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در تهران بودیم که با حضور 85 کشور از جهان برگزار شد و معتقدم رشد چنین فضاهایی باعث ایجاد انگیزه رقابت بیشتر در بین جوانان می شود.
 
 
دارنده 7 مدال طلای کشتی فرنگی جهان و المپیک در ادامه با اشاره به تاثیرگذاری راهیان نور در میان جوانان و نوجوان خاطر نشان کرد: تا به امروز یکبار توفیق حضور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس را داشتم و امیدوارم امسال هم برای دومین بار بتوانم از این فضای معنوی استفاده ببرم.
 
 
سوریان افزود: شلمچه، اروند کنار و طلائیه و ... جزو مناطق عملیاتی دفاع مقدس هستند که از آنها بازدید کردم و روایت گری راویان دفاع مقدس در این مناطق، یکی از خاطرات ابدی من است؛ چرا که شنیدن از دلاوری ها،شجاعت و مردانگی رزمندگانی که با امکانات کم و با ایمان زیاد، در برابر دشمن ایستادگی کردند، برایم خیلی انرژی بخش بود.
 
 
وی با بیان اینکه آرامش امروز خود را مدیون خون شهدای دفاع مقدس هستیم، گفت: آرامش امروز ما مدیون کسانی است که با شجاعت، مردانگی و ایثار خود، دست دشمن را از خاک کشورمان کوتاه کردند.
قهرمان کشتی فرنگی جهان ادامه داد: فضای معنوی و خاصی در مناطق عملیاتی دفاع مقدس حاکم است و حضور در یادمان های مناطق جنگی، برایم لذت بخش بوده است و امسال برای دومین بار به سفر راهیان نور خواهم رفت.
 
 
حمید سوریان ریحانپور (زادهٔ ۲ شهریور ۱۳۶۴ در شهر ری) کشتی‌گیر ایرانی وزن ۵۵ کیلوگرم و دارندهٔ 7 مدال طلای کشتی فرنگی در مسابقات جهانی و المپیک است. سوریان بالاتر از عبدالله موحد، طلایی‌ترین کشتی‌گیر تاریخ ایران در مسابقات جهانی و المپیک محسوب می‌شود.
 
 
سوریان با شکست ۲ بر یک مینگیان سمنوف از روسیه ششمین مدال طلای جهانی خود را در رقابت قهرمانی کشتی فرنگی قهرمانی جهان در ازبکستان کسب کرد. به این ترتیب او با کسب هفتمین مدال طلا رکورد ۶ مدال طلای عبدالله موحد یکی از اسطوره‌های کشتی را شکست و از از نظر مرغوبیت تعداد مدال بهترین کشتی‌گیر تاریخ ایران نام گرفت.
 
 
انتهای پیام/ق


ارسال نظرات