دادستان کرج در جمع خبرنگاران اعلام کرد:

آلودگی نیروگاه منتظرقائم با جدیت پیگیری می شود/ جای خالی نظام مهندسی در ماده 100

کرج – خبرگزاری بسیج: دادستان عمومی و انقلاب کرج گفت: میزان آلودگی زیست محیطی نیروگاه منتظر قائم بسیار بالا است و طی مکاتباتی به مسئولان نیروگاه اخطار داد شده و دادستانی با جدیت پیگیری رفع این مشکل خواهد بود.
کد خبر: ۸۵۲۱۹۵۷
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸
آلودگی نیروگاه منتظرقائم با جدیت پیگیری می شود/ جای خالی نظام مهندسی در ماده 100

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حاجی رضا شاکرمی دادستان عمومی و انقلاب کرج در آستانه نزدیکی به هفته قوه قضائیه با خبرنگاران استان البرز نشست خبری برپا و در این نشست موضوعاتی از جمله ساخت و سازهای غیر مجاز در سطح شهر و اطراف رودخانه کرج، آلودگی زیست محیطی نیروگاه منتظرقائم، اجرای احکام در حوزه های مختلف، برخوردهای قضایی و ... مطرح شد.

وی در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه یکی از وظایف ذاتی دستگاه قضا احقاق حق عامه مردم است اما این قوه نیز خود مظلوم واقع شده زیرا امکان گزارش عملکرد در تمامی حوزه ها را ندارد، اظهار داشت: به دلایلی از جمله حفظ آبرو و حیثیت افراد، عدم ایجاد بار منفی در جامعه و .... نمی توان تمامی عملکردهای حوزه قضایی را برای مردم بازگو کرد اما تمامی تلاش این مجموعه در راستای احقاق حق مردم و رفع کمبودهای این حوزه بوده است.

دادستان عمومی و انقلاب کرج ادامه داد: در حدود یک سال گذشته موضوعاتی از جمله آلودگی هوا، ترافیک، آلودگی زیست محیطی نیروگاه منتظر قائم، احیا فضای سبز، رسیدگی به ساخت و سازهای غیر مجاز، رسیدگی به حقوق بیت المال، رسیدگی به پرونده های مرده و... مورد بررسی و پیگیری جدی قرار گرفته است.

کاهش جرائم خشن در کرج

شاکرمی همچنین با بیان اینکه خوشبختانه جرائم خشن نیز از 48 فقره در سال 92 به 28 فقره در سال 93 کاهش داشته است، اعلام کرد:خوشبختانه شاهد کاهش چشمگیری در این حوزه بوده ایم اما هنوز ضرب و جرح عمومی وحود دارد و پس از سرقت ضرب و جرح دومین جرم استان به شمار می رود.

وی افزود: این امر نشان می دهد مشکلات مردم زیاد است و حوصله آنها اندک و متولیان امر باید در این حوزه کارهای کارشناسی انجام دهند.

دادستان عمومی و انقلاب کرج همچنین در خصوص پدیده مواد مخدر در کلانشهر کرج گفت: مصمم هستیم با افرادی که به معنای واقعی قاچاقچی مواد مخدر، توزیع کننده و تولیدکننده هستند برخورد قاطع شود.

سوخت مصرفی نیروگاه منتظر قائم باید اصلاح شود

بحث در خصوص آلودگی زیست محیطی نیروگاه منتظر قائم موضوع دیگری بود که شاکرمی به آن پرداخت و تصریح کرد: سوخت این نیروگاه مازوت است و آب فراوانی نیز مصرف می کند و میزان آلودگی آن نیز به شدت بالا می باشد از این رو در جلساتی با حضور مسئولان مکاتباتی به مسئولان نیروگاه انجام و اخطارهایی در خصوص آلودگی به مسئولان نیروگاه داده شده است.

وی تاکید کرد: محیط زیست نیز در خصوص آلودگی های ایجاد شده شکایت کرده است و دستگاه قضا نیز با جدیت پیگیر این موضوع خواهد بود، مسئولان نیروگاه باید هزینه کرده و سوخت مصرفی نیروگاه را اصلاح کنند.

دادستان عمومی و انقلاب کرج همچنین در پاسخ به سوالات خبرنگاران در خصوص ساخت و سازهای غیر مجاز در شهر و حاشیه رودخانه کرج نیز اظهار داشت: موضوع ساخت و سازهای غیر مجاز در شهر موضوعی است که دارای نفع و هم دارای ضرر است، اقدامات پیشگیرانه باید به گونه ای باشد که فرد سازنده احساس ضرر از تخلف داشته باشد.

جای خالی نظام مهندسی در قانون ماده 100

شاکرمی ادامه داد: وظیفه جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز بر عهده شهرداری است و ضرورت دارد برای پیگیری و ارائه راهکارهای پیشگیرانه قانون ماده 100 شهرداری های اصلاح شود و در این زمان جای خالی نظام مهندسی ساختمان به عنوان یک نهاد کارشناس نیز در این قانون حس می شود.

وی همچینن در خصوص ساخت و سازهای حریم رودخانه کرج نیز اعلام کرد: حجم ساخت و سازها بسیار گسترده است که رسیدگی به آنها نیازمند عزم ملی است و از سویی دیگر برخی ساخت و سازهای دارای قدمت 40 ساله هستند و برخی از افراد سند رسمی در این مکان ها را دارند.

دادستان عمومی و انقلاب کرج گفت: دولت باید برای بحث آلودگی و فاضلاب این منطقه هزینه کند و ساماندهی در حاشیه رودخانه انجام شود و هم اکنون نیز اجازه ساخت و ساز در این محدوده داده نمی شود و احکام ساخت و سازهای غیر مجاز با جدیت در حال انجام است.

843 هکتار رفع تصرف در اراضی ملی

شاکرمی در ادامه با ارائه آمار در خصوص اجرای احکام، رفع تصرف اراضی، قلع و قمع در اراضی کشاورزی و .... پرداخت و اعلام کرد: در سال گذشته 21 هزار و 717 پرونده به اجرای احکام وارد، 843 هکتار از اراضی ملی رفع تصرف، 259 مورد قلع و قمع در اراضی کشاورزی صورت گرفته است.

وی همچنین گفت: سال گذشته حدود 479هزار و 596 کیلوگرم مواد مخدر در کرج کشف و در این خصوص 13 هزار و 999 نفر نیز دستگیر شده اند.

دادستان عمومی و انقلاب کرج در پایان با بیان اینکه میزان قتل از 48 مورد در سال 92 به 28 مورد در سال 93 کاهش پیدا کرده است، اظهار داشت: سلاح سرد بیشترین آلت قتاله و روابط نامشروع، درگیری و اختلافات خانوادگی نیز به ترتیب بیشترین میزان انگیزه برای ارتکاب جرم بوده اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار