مشاور عالی ریاست ستاد کل نیروهای مسلح کشور در همایش پیشکسوتان جهاد و مقاومت در دفاع مقدس، گفت: فتح خرمشهرهای اقتصادی، سیاسی و فرهنگی به مدیریت جهادی نیاز دارد.
کد خبر: ۸۵۲۲۰۷۷
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حیدر مصلحی در همایش پیشکسوتان جهاد و مقاومت در دفاع مقدس که در مجتمع لاله شهرکرد برگزار شد، با تبریک اعیاد شعبانیه و مناسبت های سوم خرداد، روز پاسدار و روز جانباز، اظهار داشت: دست پرورده های امام و آنهایی که با معماری ایشان پرورش یافته و تربیت شدند، بازنشستگی ندارند.

مصلحی، افزود: مقوله بازنشستگان نیروهای مسلح و پیشکسوتان جهاد و مقاومت، مانند روحانیت است که وقتی به سن پیری می رسند، بار سنگین تری بر دوش آنها می آید و مباحث مرجعیت و مسایل مربوط به آن مطرح می شود.

وزیر سابق اطلاعات، با تأکید بر اینکه؛ پاسداری از انقلاب اسلامی بازنشستگی ندارد، گفت: پیشکسوتان عرصه جهاد و مقاومت باید محور مساجد باشند و با بیان خاطرات و انتقال تجربیات به رسالت خود که ضرورت امروز انقلاب است، عمل کنند.

وی، به حجم سنگین مکاتبات نسل جوان با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: در دوران کهولت باید مثل حبیب بن مظاهر و عمار بود. عمار کسی بود که 90سال سن داشت ولی حضرت علی ابن ابیطالب علیه السلام أین عمار، را بر زبان جاری می فرمود، چون دریایی از معارف پشت سر ایشان قرار داشته است.

مصلحی، به وجود حساب و کتاب در اندیشه های حضرت امام خمینی(ره) در مقوله دفاع مقدس و اهداف انقلاب اشاره کرد و با بیان اینکه ایشان برنامه ریزی دراز مدت در راه مبارزه با طاغوت داشتند، گفت: امام (ره) در سال 42 به شهید عراقی سه هدف خود از مبارزه را اینگونه بیان فرموده اند:‌ایجاد حکومت اسلامی در ایران، بیداری اسلامی در دنیای اسلام و زمینه سازی برای ظهور آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف .

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه، افزود: زمینه سازی برای ظهور تنها در جهان اسلام نیست؛ بلکه زمینه سازی ظهور برای کل جهان بشریت مطرح است.

وی، توطئه های استکبار علیه انقلاب اسلامی را نیز برشمرد و ادامه داد: استکبار جهانی در اوایل انقلاب فکر می کرد، این انقلاب نیز مانند سایر انقلاب ها، انقلاب الجزایر و ... می باشد؛ ولی بعد از مدتی دیدند که انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) دارای برنامه ریزی درازمدت است و منحصر به ایران نیست؛ بلکه جمهوری اسلامی یکی از ثمرات این انقلاب می باشد.

مصلحی، گفت: استکبار دید، امام می گوید بسیج مستضعفین جهان بشری باید شکل بگیرید و این نشانه بلند نظری امام بود و آنها آمدند طراحی کردند تا انقلاب را سر جایش بنشاند و صدام را جلو انداختند تا با حمله به ایران آن را از سر راه خود بردارند.

وی، با اشاره به انواع حمایت تسلیحاتی، اطلاعاتی و نیرویی قدرت های اروپایی، عربی، آمریکایی از صدام در جنگ تحمیلی، افزود: کیاست و سیاست و تدبیر ولی فقیه این بود که امام از جنگی که بر ما تحمیل کردند، برای جهانی کردن انقلاب استفاده کرد و مقوله شهادت و ایثارگری را در دنیا فرهنگ کرد.

مشاور عالی ریاست ستاد کل نیروهای مسلح کشور، تدابیر مقام معظم رهبری را ادامه راه امام دانست و تصریح کرد: امروز نیز جوانانی که در دامن انقلاب پرورش یافته اند و حتی جوانانی که پیام رهبر معظم انقلاب را در شبکه های اجتماعی دریافت کرده اند، به خطری برای استکبار تبدیل شده اند.

مصلحی، در ادامه سخنان خود به بحث مذاکرات هسته ای اشاره کرد و گفت: در تمام مذاکرات قبلی و فعلی، یکی از حرفهای اروپایی ها و آمریکایی ها که در جلسات غیر رسمی مطرح می کنند، این است که همه گفته اند ما با شما دعوای هسته ای نداریم؛ بلکه دعوای ما با شما سر انقلاب است که معادلات دنیا را به هم زده است.

وزیر سابق اطلاعات، تأکید کرد: امروز هم سازمان های جاسوسی و مؤسسات وابسته به آ‌نها که در تمام کشورها تحت عناوین علمی دفتر دارند به د نبال جذب نخبگان هستند و با ارائه موضوع مقاله به آنها، اطلاعات آن کشورها را برای لطه زدن به خودشان به دست می آورند و این در حالی است که نخبگان حتی پول می دهند تا در این مؤسسات مثل موسسه بروکینگز که وابسته به سرویس CIA، می باشد عضو شوند.

وی، یکی از طراحی های دویست صفحه ای مؤسسه بروکینگز درباره انتقال کینه مردم جهان از آمریکا به جای دیگر را یادآور شد و گفت: بروکینگز، طرحی چندسال پیش در 200 صفحه داده و یکی از محورهای آن این است که باید کاری کنیم، کینه ای که انقلاب اسلامی ایران از آمریکایی ها به دل مسلمانان انداخته را خارج کنیم و این کینه را به جای دیگری منتقل سازیم.

مصلحی، طراحی فتنه 88، را نقطه شروعی برای نتیجه گیری از ترفندهای استکباری دانست و گفت: در مذاکرات نیز به دنبال شرطی کردن مردم هستند تا با اجرای بازی های مختلف و تقسیم نقش ها بین 5+1 اینگونه عنوان کنند که آمریکایی ها خواستار توافق هستند؛ ولی فرانسوی ها نیستند. یا مثلا کری قبل از مذاکرات به اسرائیل و عربستان سفر می کند تا بگوید این کشورها مخالف توافق هستند و اینگونه کینه ایرانی ها از آمریکا را به کشورهای دیگر منتقل کنند.

وزیر سابق اطلاعات، با اشاره به اینکه ایران بیشترین تعاملات تجاری صنعتی را در بین کشورهای اروپایی با فرانسه دارد، گفت: در این میان، کشور فرانسه در آخرین مرحله مذاکرات پا پیش می گذارد و مانع توافق می شود و آمریکایی ها هم چیزی نمی گویند؛ زیرا آنها در اصل مخالف توافق و محور اصلی این بازی هستند.

وی، به مسئله تحریم ها نیز اشاره کرد و مشکلات اقتصادی را قابل حل در داخل کشور دانست و گفت: باید خرمشهر فضای سیاسی و اقتصادی را فتح کنیم. رهبری هم بارها فرموده اند که جنگ اقتصادی و جنگ فرهنگی داریم، ولی باید این جبهه ها را با مدیریت جهادی فتح کنیم.

مشاور ریاست ستاد کل نیروهای مسلح کشور، تصریح کرد: فتح خرمشهر در سال های دفاع مقدس با مدیریت جهادی محقق شد و در هشت سال جنگ تحمیلی بودجه ای که برای جنگ گذاشته می شد، تنها بین 14 تا 17 درصد بودجه کل کشور بود؛ اما فرماندهان جنگ، با مدیریت جهادی آن دوران را اداره کردند.

وی، الزامات مدیریت جهادی را برشمرد و گفت: اعتقاد راسخ و پایبندی به ارزشها، نترسیدن از موانع، تکیه به مردم و پرهیز از رویکرد جناحی و حزبی از الزمات مدیریت جهادی است.

مصلحی، تأکید کرد: در مدیریت جهادی باید تنها به فکر منافع ملی و انقلاب بود، تنها حربه ای که می تواند خرمشهرهای سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را فتح کند، همین مدیریت جهادی است.

وزیر سابق اطلاعات، افزود: چه کسانی بخواهند و چه نخواهند؛ خون شهدا، مدیریت خودشان را می کند و عزت امروز ما از خون شهداست و این انقلاب اسلامی است که به پیش می رود و ان شاءالله زمینه ساز ظهرو آقا امام زمان خواهد بود.

گفتنی است: رونمایی از کتاب دفترچه خاطرات، نرم افزار چندرسانه ای خرمشهر و آلبوم الفبای عشق با صدای دیدار محمودی و همچنین تقدیر از برگزیدگان سومین جشنواره خاطره نویسی دفاع مقدس از دیگر برنامه های این همایش بود.

ارسال نظرات