عضو کمیسیون اقتصادی در گفتگو با بسیج؛

وزارت صنعت کالاهای غیر ضرور را ثبت سفارش نکند

دولت باید در قضیه واردات جدی باشد، به این معنا که هم واردات قانونی را کنترل کند و هم بحث قاچاق را مدیریت نماید، بنابراین پیشنهاد مشخص من این است که وزارت صنعت هر کالایی مانند کالاهای غیر ضرور و بنجل را ثبت سفارش نکند.
کد خبر: ۸۵۲۲۱۲۲
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰

ناصر عاشوری قلعه رودخانی عضو کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم فومن در گفتگو با خبرگزاری بسیج پیرامون واردات بی رویه کالاهای تزئینی و تجملاتی گفت: این یک اصل پذیرفته شده است، در واقع چنانچه بخواهیم به تولید و اشتغال داخلی توجه کنیم باید واردات کشور را به طور کنترل شده مدیریت نماییم.

وی ادامه داد: اصل تولید مقدس است به این دلیل که ایجاد اشتغال می کند، سرمایه را به صورت گردشی در کشور مدیریت می کند و آنچه را که نیاز کشور است تامین می نماید، همچنین مازاد تولید را نیز می توان صادر کرد.

این عضو کمیسیون اقتصادی اذعان کرد: متاسفانه هم دولت های گذشته و هم دولت فعلی در این راستا غفلت هایی داشته اند، یک زمانی مثلا ما دارو برای بیماری های خاص وارد می کنیم که باید وارد شود و علاوه بر اینکه اشکالی ندارد، ضرورت هم دارد ولی واردات کالاهای لوکس، بی ارزش و غیر ضرور مانند اسباب بازی و وسایلی که در کشور تولید می شود، نه تنها ضرورتی ندارد بلکه به تولیدات داخلی آسیب می زند، واحد ها را تعطیل و اشتغال را در وضعیت بدتری قرار می دهد.

عاشوری اظهار داشت: من احساس می کنم دولت باید در این قضیه جدی باشد، به این معنا که هم واردات قانونی را کنترل کند و هم بحث قاچاق را مدیریت نماید، بنابراین پیشنهاد مشخص من این است که وزارت صنعت هر کالایی مانند کالاهای غیر ضرور و بنجل را ثبت سفارش نکند.

وی اضافه کرد: موضوع دیگر استاندارد است، موسسه استاندارد باید در کنترل کیفیت کالا نقش شفاف تر و قوی تری داشته باشد یعنی در حقیقت باید استانداردها را تعریف و ابلاغ کند که مثلا این کالا با این مارک و مشخصات اجازه ورود به کشور را ندارد، در اصل همه دست اندرکاردان در کنار هم و با کمک هم می توانند ورود کالاهای غیر ضرور را مهار کنند.

نماینده مردم فومن خاطر نشان کرد: رسانه ها نیز باید به واسطه تبلیغات، این تفکر غلط را که می گوید هر کالای خارجی قطعا کیفیت بهتری دارد را اصلاح کند چرا که در بسیاری از موارد کیفیت کالای داخلی از مشابه خارجی بهتر است همچنین این فرهنگ باید در بین مردم نهادینه شود که اگر کالای خارجی خریداری کنند در واقع حقوق کارگر خارجی را پرداخت می کنند ولی اگر کالای داخلی مصرف کنند در اصل حقوق کارگران داخلی را می پردازند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار