مهم ترين بازي دور برگشت مرحله يك هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا ساعت 22:30 امشب در ورزشگاه ملك فهد رياض برگزار مي شود، جايي كه پرسپوليس به مهماني الهلال عربستان مي رود.
کد خبر: ۸۵۲۲۱۳۳
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، مهم ترين بازي دور برگشت مرحله يك هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا ساعت 22:30 امشب در ورزشگاه ملك فهد رياض برگزار مي شود، جايي كه پرسپوليس به مهماني الهلال عربستان مي رود.

تلاش الهلال براي بازي برگشت مرحله يك‌هشتم ليگ قهرمانان آسيا بعد از به صدا در آمدن سوت پايان بازي رفت در آزادي آغاز شد. عربستاني‌ها كه نتوانستند با دست پر ايران را ترك كنند، برنامه‌هاي خود را براي تغيير جو به سود خود از همان آزادي آغاز كردند. الهلال وقتي ديد نمي‌تواند درون مستطيل سبز برابر پرسپوليس ايستادگي كند به فكر گرفتن نتيجه در بيرون زمين افتاد.  معطلي چندساعته در فرودگاه، عدم اجازه بلند شدن پرواز تيم پرسپوليس و انگشت‌نگاري از بازيكنان اين تيم آن هم در حالي كه ناظر AFC شاهد ماجرا بود كارهايي بود كه عربستاني‌ها همواره برابر تيم‌هاي ايراني تكرار مي‌كنند. اما اين مرتبه ماجرا اندكي متفاوت‌تر از قبل است و اين را الهلال هم خوب مي‌داند كه ميلياردها تومان خرج كرده تا در بازي برگشت حداقل دست پر از ميدان بيرون برود. هرچند كه نتيجه‌گيري بيرون از زمين براي آنها هميشه راحت‌تر از نبردي مردانه داخل مستطيل سبز است. 

گل به خودي آن هم در واپسين دقايق بازي رفت در آزادي كار الهلال را سخت كرده است؛ آنقدر كه كافي است پرسپوليس در ورزشگاه ملك فهد رياض يك مرتبه دروازه ميزبان را باز كند تا الهلالي‌ها براي صعود نياز به سه گل داشته باشند. پرسپوليس با يك تساوي هم مي‌تواند به جمع هشت تيم برتر راه يابد و تمام نيرنگ‌هاي عربستاني‌ها را نقش برآب كند. 

البته بازي كردن و نتيجه گرفتن در ورزشگاه الهلال هم كار سختي نيست و بدون شك تيمي كه براي نتيجه گرفتن بيرون از زمين و تأخير پنج ساعته هواپيماي پرسپوليس ميلياردي خرج كرده، روي استفاده از تماشاگران خودي و به جهنم تبديل كردن جو ورزشگاه ملك فهد رياض براي سرخپوشان نيز چاره‌اي جدي انديشيده است كه پرسپوليس نبايد از آن غافل شود. هر چند برانكو تأكيد مي‌كند كه به مسائل غيرفوتبالي در رياض كاري ندارد و اين كارشكني‌ها تأثيري بر كار او ندارد و آنها نمي‌توانند او و تيمش را با اين بازي‌ها عصباني كنند، اما با وجود اين نمي‌توان از اين ترفند هميشگي عربستاني‌ها چشم‌پوشي كرد. خصوصاً بعد از جو‌سازي آنها عليه داوري در بازي رفت بايد انتظار آن را هم داشت كه كادر داوري بازي برگشت رفتار ملايمي با ميزبان داشته باشد. 
اما اتفاقات و كارشكني‌هاي الهلال به اضافه كدورت‌هايي كه چند ماه قبل در بازگشت سفر زائران ايراني از سرزمين وحي به وجود آمده پرسپوليسي‌ها را هم‌قسم كرده تا جشن صعود به مرحله بعد را در قلب عربستان گرفته و دل 70 ميليون ايراني را شاد كنند، چراكه بدون شك مهم‌ترين و حساس‌ترين بازي تاريخ پرسپوليس در رياض و برابر نماينده عربستان است. بازي‌اي كه با اندكي دقت پرسپوليسي‌ها همچون بازي رفت در آزادي با نتيجه‌اي قابل قبول به پايان برسد. هرچند نمي‌توان منكر توانايي‌هاي فني الهلال شد، خصوصاً كه اين تيم در بازي با فولاد خوزستان ثابت كرده مي‌تواند با تكيه به نفراتي كه دارد از همه فضاي زمين استفاده كند و به خوبي از عمق و كناره‌ها روي دروازه حريف خطرساز شود اما در مقابل برانكو نيز استاد كارهاي دفاعي است و با توجه به اينكه اولويت اول تيمش در ميدان اين است كه گل نخورد بدون شك برنامه اصلي تيمش براي گلزني روي ضدحملاتي است كه مي‌تواند با حركات سريع عاليشاه و طارمي حريف را در خانه خود زمين‌گير كند. 

سوشا مكاني، گلر سرخپوشان كه در بازي رفت اجازه نداد تلاش‌هاي الهلال به نتيجه برسد و دروازه‌اش باز شود، قبل از آنكه برابر نماينده عربستان به ميدان برود مي‌گويد الهلال، بارسا هم كه باشد نمي‌تواند كاري از پيش ببرد، چراكه سرخپوشان از جان و دل از نتيجه بازي رفت دفاع مي‌كنند. خصوصاً كه كارشكني ميزبان انگيزه‌هاي اين تيم را براي كسب نتيجه و صعود به مرحله بعد افزايش داده است، به طوري‌كه عاليشاه نيز معتقد است جدال با الهلال از زماني كه پرسپوليس وارد هواپيما شد تا راهي رياض شود، آغاز شده است. جدالي ناجوانمردانه كه پرسپوليس در زمين بازي جواب آن را خواهد داد. خوردبين، سرپرست پرسپوليس هم كه تأكيد مي‌كند نماينده كنفدراسيون فوتبال آسيا شاهد رفتار زشت عربستاني‌ها با سرخپوشان بوده قول مي‌دهد پرسپوليس در مستطيل سبز ورزشگاه ملك فهد پاسخ محكمي به كارشكني‌هاي الهلال بدهد و كار آنها را با صعود به مرحله بعد تلاقي كند. اما بايد ديد الهلال مي‌تواند با روش‌هاي ناعادلانه‌اي كه براي‌ اين بازي در پيش گرفته به هدف خود برسد يا باز هم مانند بازي رفت تيرش به سنگ مي‌خورد؟
ارسال نظرات