جلسه شورای زکات شهرستان كوثر به ریاست حجت الاسلام و المسلمین دكتر عسگر بيگي امام جمعه شهر كوثرو با حضور محمدصادق محمدي معاون فرماندار و سایر اعضاء در محل دفتر امام جمعه شهرستان كوثر برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۲۲۳۱۶
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر، در این جلسه ابتدا سيد غلامرضا مظلومي مدير کمیته امداد امام خميني (ره) شهرستان كوثر ضمن ارائه گزارشی از میزان زکات جمع آوری شده و موارد مصرف آن، در خصوص ضرورت و برکات پرداخت زکات مطالبی را بیان کردند و ايشان افزود سال گذشته مبلغ يك ميلياردو هشت ميليون ريال زكات از مردم شهرستان جمع آوري شده است .

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان كوثر افزود: تبلیغ و ترویج، جمع آوری و مصرف زکات یک وظیفه دینی و اسلامی است که بدون حمایت روحانیون معزز، مبلغین دینی و مسئولین ادارات و نهادها کار دشوار و نتیجه مطلوب حاصل نخواهد شد.

درادامه این جلسه حجت الاسلام والمسلمین عسگر بيگي اظهار داشت: ادای دین افراد متمکن در انجام فریضه زکات در افزایش معنویت و اموال و داریی آنها نقش مهمی دارد.

رئیس شورای زکات شهرستان كوثر با بیان اینکه فرهنگ سازی، آگاهی بخشی و تشویق اقشار مختلف مردم شهری و روستایی به انجام فریضه زکات از وظایف مسوولان است خاطر نشان کرد: دهیاران، روحانیون و شوراهای روستا ها باید مردم را ترغیب به پرداخت زکات کنند و مردم را بصورت دوره ای در اطلاع اینکه زکات پرداختی در چه راههایی هزینه می شود قرار دهند و زكات جمع آوري شده در محل دبيرخانه زكات تجميع گردد تا نسبت به ميزان تحقق زكات شهرستان و رسيدگي به امور فقرا بهتر برنامه ريزي گردد.

در ادامه این جلسه آقاي محمدصادق محمدي معاون فرماندار شهرستان كوثر ضمن بیان آموزه‌های دینی موجود در بحث زکات افزود: پرداخت زکات موجب برکت مال می‌شود و این موضوع باید در جامعه نهادینه شود.

وی با تاکید بر ترویج فرهنگ زکات و روشنگری در زمینه زکات از سوی دستگاه‌های متولی امر تصریح کرد: این امر تاثیر بسزایی در افزایش مشارکت مردم خواهد داشت.

معاون فرمانداركوثر همچنین با تقدیر از دبیرخانه شورای زکات به دلیل عملکرد سازنده در امر جمع‌‌آوری زکات و توزیع آن بین محرومان شهرستان، از دستگاه‌های اجرایی خواست همکاری بیشتر با این دبیرخانه در امر جمع‌آوری زکات داشته باشند.

ارسال نظرات