رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز

ایثارگری‌های دوران انقلاب برای جوانان آگاه‌سازی شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: وظیفه آگاه‌سازی نسل جوان و دانشجو به عهده ماست تا بدانند امنیت و صلابت کشور به آگاهی آنان بستگی دارد.
کد خبر: ۸۵۲۲۳۲۴
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حمید درفشی در پنجمین جلسه هم‌اندیشی بسیج و روسای دانشگاه‌ها که به دبیری بسیج دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی البرز برگزار شد، با اشاره به لزوم آگاه سازی دانشجویان و جوانان از فداکاری‌های دوران انقلاب و پس از آن، اظهار داشت: ما در دستگاهی ریاست می‌کنیم که دانشجوهای آن هیچ‌یک از ایثارگری‌های آن زمان را ندیده و خاطره‌ای با آن ندارند که مسئولیت این امر مهم به عهده ما است.
ایثارگری‌های دوران انقلاب برای جوانان آگاه‌سازی شود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: این نشان‌دهنده این است که وقتی با خودشان مرتکب چنین جنایاتی می‌شوند به ما رحم نمی‌کنند و بلای بزرگی بر سر کشورهای مسلمان با دست خود آن‌ها می‌آورند.
وی تصریح کرد: اتفاقاتی که در کشورهای عربی افتاد به قیمت از بین رفتن سرمایه‌های انسانی و اقتصادی آنان بود و بلایی است که توسط دشمن قسم خورده مسلمانان بر سرشان می‌آید که بیانگر این آیه قرآن است که هیچ‌گاه یهود و نصاری با شما دوست نمی‌شوند مگر اینکه از آن‌ها تبعیت کنید.
درفشی با اشاره به اینکه متاسفانه نسل جوان ما فاصله یک نسلی با ما ندارند، گفت: فاصله ما با این نسل گویی بیش از 5 نسل است که به سبب سرعت اطلاعات و حوادث دنیای امروز است که ما نتوانستیم با سرعت آن پیش رویم و شاید دشمن در این زمینه از ما قوی‌تر بوده که نتوانستیم آنطور که باید فداکاری‌های انجام شده را به جوانان نشان دهیم.
وی با تاکید بر اینکه نباید از قوانین موجود در دنیا جدا شویم، خاطرنشان کرد: مهمترین وظیفه در مقابل نسل جوان این است که آنان را از نقشه شوم دشمنان آگاه کنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه اگر زمینه لازم وجود داشت، اتفاقاتی که در عراق و افغانستان رخ داد، در ایران انجام می‌شد، اظهار داشت: نباید اجازه دهیم پراکندگی قومیت‌ها و مذاهب در ایران، زمینه سوء استفاده دشمنان را فراهم کند و در این راستا باید آگاهانه برخورد کنیم.
درفشی با بیان اینکه آنچه اتفاق می‌افتد دست ما نیست، گفت: حوادث پیچیده‌ای در اطراف ما در حال اتفاق است و به عنوان مثال کشور عربستان حاضر است صدها میلیارد هزینه کند تا در داخل کشور تشنج ایجاد کند و در این زمینه دریغ نمی‌ورزد.
وی با تاکید بر اینکه باید مجموعه آموزشی خوبی برای جوانان مملکت ایجاد کنیم، خاطرنشان کرد: وظیفه داریم نسل جوان و دانشجو را از خطری که ما را تهدید می‌کند آگاه کنیم تا بدانند امنیت و صلابت کشور به آگاهی آنان بستگی دارد که در این راستا مطرح کردن و ذکر این حوادث بسیار مهم و با اهمیت است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها