عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با بسیج:

مسئولین در مذاکرات ذره ای عقب نشینی نکنند

مسئولین دولت فعلی به ویژه وزارت خارجه و تیم مذاکره کننده هسته ای باید به قدرت ایران در منطقه توجه و اعتقاد داشته باشند و با فکر و اندیشه امام خمینی (ره) پیش بروند نه با تفکر غربزده ها.
کد خبر: ۸۵۲۲۴۷۳
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱

سید مرتضی حسینی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار بسیج گفت: امام خمینی (ره) از ابتدا توکل و اعتمادشان بر خدا بود و مبانی فکری سیاست خارجی و داخلی ایشان نیز همه بر مبنای توکل بر خدا و اتکا به ملت بود و این دیدگاه موجب شد تا خدا قدرتی به امام (ره) بدهد که با صلابت تمام در برابر شرق و غرب بایستد.

حسینی افزود: این سخن امام خمینی (ره) که می فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند برگرفته از همین تفکر والای ایشان بود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری نیز با همین فکر واندیشه ستودنی امام خمینی (ره) با صلابت تمام در همان مسیر قدم بر می دارند گفت: امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری همواره تأکید کرده اند که دست خدا با ما است و چنین فکر و اندیشه ای قطعا به روح انسان عظمت بخشیده و در مقابل دشمن به انسان مقاومت می دهد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه در مقابل کسانی هم هستند که نگاهشان به مسائل مالی و دنیوی بوده و توجهشان به قدرت ها است تصریح کرد: آنها اعتقاد دارند که ما جهان سومی بوده و قدرت نظامی و سیاسی و اقتصادی نداریم و باید در برابر ابرقدرتها کوتاه بیاییم تا کار خود را پیش ببریم.

حسینی خاطر نشان کرد: این نوع تفکر غرب زده ما را وادار به عقب نشینی خواهد کرد و امام خمینی (ره) به شدت با این فکر و اندیشه مخالف بودند.

وی با تأکید بر اینکه امروز هم دولتمردان ما باید با فکر و اندیشه امام خمینی (ره) پیش بروند نه با تفکر غربزده ها افزود: از اوایل انقلاب عده ای مطرح می کردند که ما بدون غربی ها و آمریکایی ها راه به جایی نمی بریم که قطعا حرکت در چنین مسیر تفکری باعث شکست خواهد شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس و نماینده مردم قزوین در خاتمه با بیان اینکه اگر دولتمردان ما بر اساس اندیشه استکبار ستیز امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری حرکت کنند قطعا پیروز خواهند شد اظهار داشت: مسئولین دولت فعلی به ویژه وزارت خارجه و تیم مذاکره کننده هسته ای باید به قدرت ایران در منطقه توجه و اعتقاد داشته باشند و با پرهیز جدی از موضع انفعالی در برابر دشمن از حقوق ملت ایران در مذاکرات دفاع کرده و ذره ای عقب نشینی نکنند.


ارسال نظرات
آخرین اخبار