فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برگزاری اجلاسیه شهدا برای نخستین‌‎بار در این استان، بر لزوم همکاری مسئولان در راستای برگزاری این اجلاسیه تاکید کرد.
کد خبر: ۸۵۲۲۴۸۳
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱

سردار یدالله بوعلی در گردهمایی فرماندهان و ارکان گردان‌های امام حسین(ع) و ادوات تیپ 48 فتح دوران هشت سال دفاع مقدس کهگلویه و بویراحمد با بیان اینکه آبرو و هویت فرهنگ ماست، اظهار کرد: فرهنگی که امروز در ایران ما ارزشمند است، همین فرهنگ شیعی و اسلامی بوده که باید به بهترین نحو برای آیندگان تبیین و انتقال داده شود.

وی افزود: زنده نگه داشتن خاطرات گذشته از جمله همین رشادت‌های جوانان باایمان کشورمان در دوران هشت سال دفاع مقدس و پافشاری روی آن امری ضروری جهت حفظ این فرهنگ ناب اسلامی است.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در ادامه بر لزوم تبیین فرهنگ دفاع مقدس برای نسل جوان، عنوان کرد: یادگاران دوران هشت ساله جنگ تحمیلی باید با ثبت خاطرات خود به نوعی از آن هویت و میراث جهت انتقال به آیندگان و نسل جوان امروز بهره‌برداری کنند.

بوعلی با بیان اینکه انتقال فرهنگ دفاع مقدس به باور دینی مردم کمک می‌کند، تصریح کرد: هدف از برگزاری این گردهمایی‌ها در واقع آشنایی نسل جوان با فلسفه جهاد و شهادت از طریق بیان خاطرات رزمندگان اسلام، تقویت حس خودباوری ملت، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای هشت سال جنگ تحمیلی و مقابله با جنگ نرم دشمن و تهاجم فرهنگی است.

این مسئول با اشاره به اینکه نسل جوان ما باید هرچه بهتر با ارزش‌های غنی دوران دفاع مقدس آشنا شوند، خاطرنشان کرد: امروز دشمنان نظام و انقلاب در پی آن هستند که به روش‌های گوناگون با تبلیغات واهی خود جوانان ما را از این فرهنگ‌ غنی دور کنند، اما غافل از این هستند که فرهنگ ارزشمند اسلامی اکنون در سراسر دنیا در حال گسترش است.

وی فرهنگ انقلاب اسلامی را فرهنگی غنی و ارزشمند خواند و با تاکید بر ضرورت ترویج و تبیین این فرهنگ غنی برای نسل جوان، اذعان کرد: همه ما وظیفه داریم که نسل جوان خود را از حملات و تهاجم فرهنگی دشمن نجات داده و از باورها و ارزش‌ها و باورهای دینی کشور اسلامی‌مان دفاع کنیم.

بوعلی با اشاره به حضور فرماندهان و ارکان‌های دو گردان امام حسین(ع) و ادوات تیپ 48 فتح کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه امروز روزی به‌یادماندنی و مروری از خاطرات آن روزها برای همه ماست، گفت: رزمندگان و فرماندهان دوران هشت سال جنگ تحمیلی می‌توانند به واسطه دفترچه‌های پرسش و پاسخی که در این گردهمایی بین آن‌ها توزیع شد نیز به ثبت خاطرات خود بپردازند.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه خاطرات جمع‌آوری شده به شکل کتابچه یا روایت‌سازی از طریق شبکه استانی دنا و شبکه‌های سراسری پخش خواهد شد، بیان کرد: این یک کار فرهنگی عمیق است که با یادآوری خاطرات رزمندگان و تبیین آن برای نسل جوان می‌توان جوانان را از انحطاط دور کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری اجلاسیه و کنگره شهدا در سال آینده و یا اواخر امسال اشاره کرد و با بیان اینکه برگزاری این اجلاسیه هر 10 سال یک بار سهم یک استان می‌شود، اظهار داشت: متاسفانه تنها استانی که تاکنون موفق به برگزاری این اجلاسیه نشده، کهگیلویه و بویراحمد بوده که ما سعی داریم در اواخر امسال یا ابتدای سال آینده نیز اجلاسیه را برگزاری کنیم.

بوعلی در پایان خاطر نشان کرد: برگزاری این اجلاسیه و کنگره در استان نیازمند همکاری مسئولان استانی و شهرستانی است.

ارسال نظرات