بخشی از این افراد نه به دنبال واردات خودرو بلکه به دنبال وارد کردن خودروهای چند میلیاردی هستند چرا که این خودروها نشان دهنده فاصله طبقاتی هستند.
کد خبر: ۸۵۲۲۴۹۲
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸

محمد حسن نژاد نماینده مردم مرند و جلفا و عضو کمیسیون اقتصادی در گفتگو با خبرگزاری بسیج پیرامون واردات خودرو گفت: ما باید دو قضیه را از هم تفکیک کنیم، یکی واردات خودرو و دیگری ارتقای کیفیت خودروی داخلی که این دو با هم متفاوت هستند همچنین این موضوع که اصلا واردات خودرو با کیفیت خودروهای داخلی مرتبط است یا خیر را نیز باید توضیح داد.

وی در ادامه اضافه کرد: واقعیت این است که متقاضیان خودروهایی که وارد کشور می شوند عملا با متقاضیان خودروهایی که در داخل کشور تولید می شود متفاوت هستند، مثلا کسی که پورشه چند میلیاردی خریداری می کند اگر بگوییم که مثلا در شرایطی که واردات انجام نشود، پژو پرشیا خریداری می کند، اشتباه است.

نماینده مردم مرند و جلفا اظهار داشت: اگر ما واقعا قصد داریم کیفیت محصولات داخلی را از طریق ایجاد رقابت با خودروی خارجی بالا ببریم باید واردات خودروهایی با قیمت مشابه خودروهای داخلی را تنظیم کنیم، در این بخش هم چون سود پایین است اغلب می بینیم که وارد کننده ها تمایلی به آن نشان نمی دهند و بیشتر به دنبال واردات خودروهای لوکس می روند.

حسن نژاد با بیان اینکه  حضرت آقا هم با واردات خودروهای لوکس مخالف هستند، خاطر نشان کرد: بخشی از این افراد نه به دنبال واردات خودرو بلکه به دنبال وارد کردن خودروهای چند میلیاردی هستند چرا که این خودروها نشان دهنده فاصله طبقاتی هستند و البته این را هم باید در نظر بگیرید که بازار خودروهای وارداتی در مقایسه با خودروهای داخلی به لحاظ تعداد خیلی اندک است.

این عضو کمیسیون اقتصادی عنوان کرد: در اصل باید به جای واردات خودرو به منظور بالا بردن کیفیت خودروی داخلی، نظارت های کیفی سازمان استاندارد و وزارت صنعت بیشتر شود ولی اگر بخواهیم خودروی خارجی وارد کنیم تا خودروساز داخلی مجبور شود کیفیت را بالا ببرد باید بگویم که این اتفاق نخواهد افتاد.

ارسال نظرات