خبرهای داغ:
پذيرش پروتكل ٢+٩٣ ھمانگونه كه قبلا طي چند نوشته مستند و ھمراه با دلايل و اسناد مربوطه به آن اشاره كرده ايم امضاي سند ذلت و به تاراج گذاشتن منافع ملي و آزادي و استقلال مردم و نظام است.
کد خبر: ۸۵۲۲۵۸۴
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷
خبرگزاری بسیج: گروه سیاسی خبرگزاری بسیج در نظر دارد تا به طور روزانه بخشی از مجموعه یادداشت های حسین شریعتمداری پیرامون مسائل هسته ای و NPT را تحت عنوان "برای ما چه خوابی دیده اند؟!" منتشر کند.آنچه در ادامه می خوانید بخش دوم این مجموعه یادداشت ها است.
حسین شریعتمداری: خاوير سولانا، كمیسر سیاست خارجي اتحاديه اروپا كه در ادامه جنجال اخیر پیرامون توان ھسته اي ايران و براي متقاعد كردن مسئولان كشورمان به پذيرش پروتكل الحاقي پیمانNPT موسوم به پروتكل ٢+٩٣وارد ايران شده بود، در كنفرانس خبري مشترك با آقاي كمال خرازي، وزير امور خارجه كشورمان گفت: »بايد پروتكل را امضاء كنید و ھیچ انتظاري ھم نداشته باشید« وي در توضیح اين برخورد آمرانه و مستكبرانه خود افزود »مسئله چانه زني نیست، بلكه نصیحت دوستانه است، اگر ايران پروتكل الحاقي را امضاء نكند، خبر بدي براي آن داريم.« منظور سولانا از »خبر بد«، تھديدھاي چند ھفته اخیر آمريكا و اتحاديه اروپاست كه از جمله آنھا، كشیدن ماجرا به شوراي امنیت سازمان ملل و تصويب قطعنامه اي علیه جمھوري اسلامي ايران و اعمال تحريم ھاي بین المللي و يا در نھايت، آنگونه كه برخي از مقامات آمريكايي و صھیونیستي تلويحاً گفته اند، حمله به تأسیسات اتمي ايران و... خواھد بود.
تھديد سولانا كه به نمايندگي از سوي اتحاديه اروپا و براساس تحمیل نظر مشترك آمريكا و رژيم صھیونیستي صورت مي پذيرد در حالي است كه، آمريكا اين روزھا در پي حمله خودسرانه به افغانستان و عراق با پي آمدھاي شكننده و پیش بیني نشده اي روبرو گرديده و به اعتقاد صاحبنظران و استراتژيست ھاي آمريكايي و اروپايي، ضعیف ترين و شكننده ترين دوران حیات خود را سپري مي كند.
كسري بودجه ۵٠٠میلیارد دلاري، رشد نارضايتي ھاي عمومي در میان مردم آمريكا از عملكرد احمقانه دارودسته بوش، ھلاكت ھمه روزه نظامیان آمريكايي در عراق، برانگیختگي روبه رشد و پرشتاب ملت ھاي مسلمان علیه آمريكا، تزلزل غیرقابل انكار در دولت ھاي ھمپیمان آمريكا در منطقه، استیصال رژيم صھیونیستي در مقابله با انتفاضه و ده ھا عقبه سخت و نفس گیر ديگر، امروزه آمريكا را در بن بست گیج كننده اي قرار داده است. مسئولان محترم و تصمیم گیرنده كشورمان نبايد اين واقعیت ھا را ناديده بگیرند و در مقابل تھديدھاي مشترك آمريكا، رژيم صھیونیستي و اتحاديه اروپا، دست از مقاومت كشیده و به خواسته نامشروع و غیرقانوني آنھا تن بدھند. خداوند بر درجات امام راحل ما رضوان االله تعالي علیه بیافزايد كه آمريكا را به شیر پیر و بي يال و كوپالي تشبیه مي كرد كه دندان ھايش ريخته است و از ترس عربده مي كشد.
آن بزرگوار با نگاه حكیمانه خود كه امروز به اثبات رسیده است تأكید مي فرمود كه نعره اين شیر پیر از ترس است و نه از جسارت و شجاعت! به يقین اگر آمريكا و اتحاديه اروپا قادر به عملي كردن تھديدھايي بودند كه اين روزھا باآب و تاب مطرح مي كنند تاكنون در انجام آن كمترين ترديدي به خود راه نداده و بارھا اين تھديدھا را عملي كرده بودند.
آمريكا، رژيم صھیونیستي و متحدان اروپايي آنھا به چیزي كمتر از براندازي جمھوري اسلامي ايران رضايت نمي دھند و بسیار ساده لوحانه است اگر تصور كنیم كه بعد از پذيرش پروتكل ذلت بار ٢+٩٣، تھديدھا و كینه توزي ھاي آنھا خاتمه خواھد يافت. روز شنبه »توماس ترانكیدو« يكي از نمايندگان مجلس آمريكا در پاسخ به اين سؤال كه چرا آمريكا در برخورد با موضوع انرژي ھسته اي دوگانه عمل مي كند و در حالي كه اسرائیل از سلاح ھسته اي برخوردار است كمترين اعتراضي به اين رژيم ندارد ولي در ھمان حال ايران را تنھا با اين احتمال كه در آينده به سلاح اتمي دسترسي پیدا خواھد كرد، زير فشار قرار داده است، با صراحت اعلام كرد كه »آمريكا در برخورد با ايران و اسرائیل معیار دوگانه اي دارد و دلیل آن نیز روشن است، زيرا آمريكا معتقد است كه اسرائیل يك رژيم تجاوزگر نیست)!( و بدون دلیل به ديگران حمله نمي كند و از سوي ديگر، اسرائیل يكي از متحدان آمريكاست«! آقايان مسئولان محترم! با اين ديدگاه كه در میان آمريكا، رژيم صھیونیستي و متحدان اروپايي آنھا مشترك است چگونه مي توان انتظار داشت كه امضاي پروتكل ٢+٩٣ فقط يك حلقه از زنجیره توطئه اي بزرگتر نباشد كه پي آمد قطعي آن به ذلت كشیدن جمھوري اسلامي ايران و نھايتاً براندازي اين نظام الھي است!

 پذيرش پروتكل ٢+٩٣ ھمانگونه كه قبلا طي چند نوشته مستند و ھمراه با دلايل و اسناد مربوطه به آن اشاره كرده ايم امضاي سند ذلت و به تاراج گذاشتن منافع ملي و آزادي و استقلال مردم و نظام است.
آقاي خاوير سولانا به يك »خبر بد« اشاره مي كند كه در صورت خودداري جمھوري اسلامي ايران از امضاي پروتكل الحاقي در پیش خواھد بود ولي ھمه شواھد و قرائن موجود و مراجعه به متن پروتكل ٢+٩٣ به وضوح حكايت از آن دارد كه با امضاي پروتكل مزبور بايد در انتظار خبر بدتري بود كه ذلت و به تاراج دادن كشور موضوع آن است و بديھي است كه مسئولان محترم و دلسوز با امضاي پروتكل الحاقي، میھن اسلامي را در اين گرداب مھلك گرفتار نخواھند كرد و چنانچه در میان مسئولان افرادي پیدا شوند كه با ساده لوحي و فريب خوردگي و يا خداي نخواسته به علت مرعوب شدن در مقابل تھديدھاي توخالي آمريكا و اتحاديه اروپا در پي امضاي پروتكل يادشده باشند، به يقین ملت شريف و مسلمان ايران با تكیه بر دستورالعمل ھمیشه كارساز امام راحل)ره( اجازه امضاي اين سند ذلت آور را نخواھند داد.
و بالاخره، باز ھم بايد تاكید كرد كه عاقلانه ترين راه حل كه قانوني نیز ھست و در ماده دھم پیمان NPT پیش بیني شده خروج ايران از پیمان NPT است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها