خبرهای داغ:
مگر غربی ها اجازه می دهند از مراکز نظامی شان بازدید شود؟
آیت الله نوری همدانی با انتقاد از انفعال مسؤولان در برابر زیاده گویی ها و زیاده خواهی های غرب در مذاکرات هسته ای، گفت: مگر غربی ها اجازه می دهند از مراکز نظامی شان بازدید و با دانشمندان شان مصاحبه شود که ما این کار را انجام دهیم؟
کد خبر: ۸۵۲۲۶۰۸
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج فقه خود که با حضور طلاب و روحانیان در مسجد اعظم قم برگزار شد، نکاتی را درباره مذاکرات هسته ای مطرح کرد.

 

وی عزت اسلام و مسلمانان را از مهم ترین امور دانست و گفت: اسلام نمی گوید با همه بسازیم و در مقابل همه نرمش و اعتدال داشته باشیم؛ اسلام می گوید یاور مظلوم و خصم ظالم باش.

 

این مرجع تقلید با تاکید بر این که ما تابع اسلام هستیم و این مساله باید در عمل و گفتار ما نمایان باشد، تصریح کرد: دشمنان باید بدانند جایی که جای نرمش است، ما همان را عمل می کنیم، اما باید همواره در برابر دشمن کینه و بغض خود را حفظ کنیم.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره مذاکرات هسته ای و تاکید معظم له بر لزوم حفظ عزت، هیبت و عظمت ملت ایران در عرصه های مختلف بین المللی و مذاکرات، یادآورشد: ما بارها تاکید کرده ایم مسؤولان باید به گونه ای حرکت کنند که دشمنان عظمت اسلام و ملت ایران را مشاهده کنند و نباید کلمه و حرکتی بیان و انجام شود که نشانگر ضعف ما است.

 

این مرجع تقلید با انتقاد از زیاده خواهی های غرب و آمریکا، خواستار واکنش جدی تر مسؤولان در این زمینه شد و خطاب به غربی ها تاکید کرد: مگر شما اجازه می دهید از مراکز نظامی تان بازرسی و با دانشمندان هسته ای شما مصاحبه و گفت وگو کنند.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی با تجلیل از زحمات بی وقفه دانشمندان جوان هسته ای کشور که ایران اسلامی را به این درجه از اقتدار و عزت رسانده اند، خاطرنشان کرد: دانشمندان عزیز ما با تکیه به دانش خود، توانسته اند چرخه فناوری هسته ای را بومی کنند؛ بنابراین مسؤولان ما باید به این نکته توجه داشته باشند.

 

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صدور حکم ارتداد سلمان رشدی از سوی حضرت امام خمینی(ره) تاکید کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان برای مقابله با این حرکت تمام ابزارهای خود را بکار گرفتند و از هر نقشه و ترفندی نیز استفاده کردند و فتوای حضرت امام(ره) ولوله ای در دنیا ایجاد کرد.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی نحوه برخورد حضرت امام با ماجرای خروج سفرای کشورهای غربی از ایران را بسیار درس آموز و الگو دانست و خاطرنشان کرد: حضرت امام همیشه عزت اسلام و اقتدار مسلمانان را مدنظر داشتند و تاکید می کردند که مسلمانان نباید تحت سلطه استکبار و استعمار باشند. /
ارسال نظرات
پر بیننده ها