فرماندار سمنان اجرای طرح تکاپو را در فراهم كردن ایجاد زمینه های شغلی بسیار کار آمد ارزیابي كرد و گفت: توسعه اشتغال، رونق اقتصاد در جامعه هدف و ارتقای درآمد و معیشت را از جمله اهداف اجرای این طرح است.
کد خبر: ۸۵۲۲۷۳۳
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۱
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، حسن سعدالدين در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان سمنان در راستای اجرایی شدن طرح تکاپو و توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار در شهرستان سمنان با حضور اعضای کار گروه اشتغال در محل سالن جلسات فرمانداري برگزار شد، با اشاره به تلاش های دولت در بخش ایجاد اشتغال جدید و فرصت های شغلی و رفع بیکاری جوانان و به ویژه دانش آموختگان، اجرای طرح تکاپو را در فراهم نمودن ایجاد زمینه های شغلی بسیار کار آمد ارزیابي كرد.

وي افزود: با شناسایی افراد کارجو براساس شرایط تحصیلی، سنی و مهارت ها و با در نظر گرفتن سند اشتغال درصدد تکمیل سهم اشتغال در شهرستان سمنان هستیم.

فرماندار شهرستان سمنان، توسعه اشتغال، رونق اقتصاد در جامعه هدف و ارتقای درآمد و معیشت را از جمله اهداف اجرای این طرح دانست و بيان كرد: این طرح باید بر اساس ظرفیت استان و وضعیت موجود، میزان رشد ارزش افزوده، میزان اشتغال بررسی و در راستای آن سند توسعه اشتغال پایدار تبیین و سهم هر بخش تعیین گردد.

سعدالدين بر تبیین راهبردها و راهکارهایی اجرایی طرح تکاپو تأکید کرد و گفت: یکی از اولویت های اجرایی این طرح بومی سازی براساس شناخت موقیعت های مکانی و شرایط اقلیمی است.

در ادامه رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان سمنان با اعلام آمار شش هزار نفري افراد جویای کار در شهرستان سمنان در سال 93 گفت: سال گذشته سه هزار و 651 فرصت شغلی به مؤسسات کاریابی شهرستان اعلام شد که با معرفی نزدیک به 10 هزار نفر (معرفی یک جویای کار به چند بنگاه تولیدی) دو هزار و 371 نفر از این فرصت ها استفاده و به کار گمارده شده اند.

احمد بابایی با اشاره به مشکل جذب نیروهای بومی در صنایع در بخش تحصیل کردگان گفت: در سال 94 در دو ماهه فروردین و اردیبهشت يك هزار و 350 نفر جویای کار جدید ثبت نام در مؤسسات کاریابی داشته ایم که اکثر آنان مقرری بگبیران بیمه بیکاری بوده اند.

وی با اشاره به نیاز شدید صنایع به نیروهای تخصصی خواستار آموزش فنی و حرفه ای بر اساس نیاز بازار کار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها