خبرهای داغ:
اظهارات عجیب نوبخت در روزهایی که مردم منتظر پاسخ قانع کننده هستند؛
کد خبر: ۸۵۲۲۷۵۸
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، گران شدن یکباره بیش از ۴۰ درصدی قیمت بنزین و حذف سهمیه‌بندی سوخت سوالات زیادی را در ذهن مردم ایجاد کرده بود. از این رو حضور سحنگوی دولت در صدا و سیما و توضیح پیرامون چرایی این اقدام و دلیل اعلام یکباره آن می‌توانست فرصتی برای پاسخ به این سوالات و شفاف‌سازی پیرامون آن باشد. این فرصت شب گذشته در اختیار محمدباقر نوبخت قرار گرفت.
 
سخنگوی دولت در برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر سیما از دلایل مختلفی که از نظر دولت توجیه مناسبی برای حذف سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین است سخن گفت. دلایلی مثل کاهش قیمت نفت و پایین آمدن درآمدهای دولت، نزدیک شدن به قیمت جهانی و جلوگیری از قاچاق بی رویه بنزین و حتی جلوگیری از افزایش مصرف و تاثیراتش بر محیط زیست!

اما آنچه این روزها بیش از دلایل اتخاذ این تصمیم –که در جای خود قابل نقد است- مورد بحث قرار گرفته نحوه اجرا و اعلام آن است. اینکه دولت بدون اطلاع‌رسانی قبلی به یکباره اقدام به این کار کرده و به نوعی مردم را نامحرم دانسته است چیزی است که حتی اگر دلایل دولت هم مورد قبول واقع گردد، توجیه‌پذیر نیست. حذف یکباره سهمیه بنزین تاکسی‌ها بدون اعلام قبلی نیز از تبعات همین نامحرم دانستن است.
 
محمدباقر نوبخت شب گذشته نه تنها پاسخی قانع کننده‌ای به این سوال افکار عمومی نداد بلکه به نوعی بر سر مردم ایران منت هم گذاشت! وی در بخشی از سخنانش گفت: «پیش از این قرار بود قیمت بنزین بین ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان شود که رئیس جمهور با آن مخالفت کرد.»
 
چنین اظهار نظری در روزهایی که مردم هنوز از شوک افزایش یکباره و بی‌مقدمه قیمت بنزین بیرون نیامده‌اند قابل پذیرش نیست. اما متاسفانه سخنگوی دولت سابقه ابراز چنین نظراتی را پیش از این نیز داشته است و قبلاً هم بر سر مردم منت گذاشته است.
 
او در اسفندماه سال ۹۲ و در روزهایی که اجرای افتضاح طرح سبدکالا مردم را خشمگین کرده بود، در در سخنانی گفت: «اشکالات سبد کالا طبیعی بود. دیدید که رئیس جمهور نیز با فروتنی از مردم عذرخواهی کرد؛ در حالی که استحقاقش را نداشت»!

همانطور که در آن روزها سخنگوی دولت عذرخواهی رییس جمهور از مردم بخاطر اشکالات عدیده طرح سبدکالا را حاصل بزرگواری رییس جمهور و منت گذاشتن دولت بر سر مردم می‌دانست، این روزها هم بجای توضیح این نکته که چرا دولت مردم را در جریان تصمیماتش نمی‌گذارد و با اقداماتی غیرمنتظره فضای عمومی جامعه را ملتهب می‌کند، به مردم یادآوری می‌کند که دولت می‌توانست بنزین را از این هم گرانتر کند و پس بهتر است مردم ممنون دولت باشند!

منبع:رجانیوز

ارسال نظرات
پر بیننده ها