تقدیر از عوامل دست اندرکار اردوهای راهیان نور و همچنین تداوم ارتباط با عزیزانی که در راستای این کار عظیم فرهنگی مخلصانه تلاش نمودند تا این اردوها هرچه باشکوهتر برگزار گردد از جمله اهداف برگزاری همایش تجلیل از خادمین و دست اندرکاران راهیان نور استان یزد بوده است.
کد خبر: ۸۵۲۲۷۷۰
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، این همایش با حضور سردار علی فضلی فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج، سردار فتوحی فرمانده سپاه الغدیر یزد، مسئولان لشکری،کشوری و استانی و همچنین خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران برگزار شد.
 
این مراسم با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید ، اجرای سرود جمهوری اسلامی ایران و پخش کلیپ ویژه راهیان نور آغاز گردید.
در ادامه این مراسم سردار میرحسینی فرمانده سابق سپاه الغدیر به مناسبت سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر خاطراتی از عملیات آزاد سازی خرمشهر و شجاعت و ایثار شهدا و رزمندگان و عنایت و فضل خداوند بازگو نمود.
سردار میرحسینی افزود: در حال حاضر باید هم با دشمن داخلی و هم دشمن خارجی مقابله کنیم و در برابر هجمه های فرهنگی دشمن پاتک بزنیم و همانطور که اجازه دسترسی به خاکمان را ندادیم، نگذاریم به اتحاد و دین مان هم رخنه پیدا کنند.
 
در ادامه این مراسم جناب سرهنگ سیف الدینی مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه الغدیر ضمن خیر مقدم به حاضرین، گزارشی اجمالی از راهیان نور 93 را عنوان نمود . سیف الدینی با بیان این که ، این جلسات با حضور ارواح پاک شهدا برگزار می شود و بزرگترین تجلیل را خود شهدا انجام خواهند داد گفت: راهیان نور امتداد مسیر شهدا است و باید سعی کنیم ان شاالله از مسیر شهدا خارج نشویم.
 
سپس سردار فتوحی فرمانده سپاه الغدیر استان یزد ضمن خیر مقدم به حاضرین، از کلیه دست اندر کاران راهیان نور تشکر و قدردانی نمودند و از اینکه برادران و خواهران بسیجی مخلصانه در این امر عظیم همت می گمارند ابراز خرسندی نمودند.
 
در ادامه سردار فضلی جانشین محترم سازمان بسیج مستضعفین و فرمانده قرارگاه راهیان نور ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و سالروز آزادسازی خرمشهر ، با اشاره به دلاورمردان این استان در دوران دفاع مقدس، سپاه الغدیر را از معدود یگان هایی خواند که 5 فرمانده شهید را تقدیم انقلاب کرده است.
 
وی با بیان اینکه حفظ حریت جوانان در عرصه خطیر فرهنگی به وسیله راهیان نور محقق می شود گفت: در کشور قریب به 200 هزار نفر در اجرای راهیان نور توفیق خدمت دارند که 98% آنها را بسیج و داوطلبان مردمی تشکیل می دهند.
 
فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج، راهیان نور را منشا پر خیر و برکت و با عقبه ی الهی و قرآنی نامید و افزود: این حرکت عظیم، کادرسازی انقلاب را در بخشی بر عهده گرفته است.
جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به عملیات بیت المقدس به عنوان وسیع ترین منطقه عملیاتی دوران دفاع مقدس بیان کرد: این عملیات مهم و تاریخ ساز در وسعتی قریب به 5 هزار و 700 کیلومتر اجرا شد.
فضلی عنوان داشت: در این عملیات نقاط قوت و ضعف دشمن شناسایی شد و بر این اساس 135 گردان از سپاه و ارتش و بسیج سازماندهی شدند و انتظار حضرت امام(ره) از رزمندگان که ایجاد ید واحده و وحدت بود در این عملیات محقق شد.
 
این مقام مسئول در ادامه راهیان نور را بزرگترین عملیات فرهنگی نامید و گفت: امروز شاهدیم که سرزمین های نور بیش از 5 میلیون زائر دارد و به تعبیر دیگر راهیان نور یک حج بصیرتی است.
سردار علی فضلی در بخش دیگر سخنان خود شرایط کنونی را عرصه ی تقابل در میدان جنگ نرم خواند و تاکید کرد: در شرایط فعلی که دشمن تمام قد به میدان آمده است باید با حفظ هوشمندی و انجام عملیات های پی در پی فرهنگی به میدان آمد.
 
وی با اشاره به توجه خاص مقام معظم رهبری به راهیان نور ادامه داد: بسیاری از سازمان ها در اجرای این برنامه عظیم دخیل اند و مسئولین و دولتمردان ما به اندازه توفیقشان در این عرصه کمک می کنند و خادمین و تلاشگران این عملیات باید قدر خود را بدانند و مطمئن باشند اجر و ثواب آنها کمتر از حاضرین در میدان نبرد نیست.
 
رئیس قرارگاه مرکزی راهیان نور کشور در پایان بر بیان حقایق متقن دفاع مقدس توسط راویان نور تاکید کرد و توفیق همه ی فعالین این عرصه را از درگاه خداوند مسئلت داشت.
 
گفتنی است این  مراسم با تجلیل از خادمین و دست اندر کاران راهیان نور استان یزد و پذیرایی و شام که همگی مهمان سفره شهدا بودند پایان یافت.

انتهای پیام/ق
 
ارسال نظرات