مسئول گردشگری سازمان اردویی بسیج در گفتگو با کوله بار:

باید گردشگری تعالی بخش و ارزش محور داشته باشیم

مسئول گردشگری سازمان اردویی, راهیان نور و گردشگری بسیج گفت: هرساله قریب به پنج میلیون نفر دوره گردشگر دفاع مقدس داریم که در طول سال بالغ بر 20 میلیون نفر روز، گردشگر دفاع مقدس می شوند.
کد خبر: ۸۵۲۲۷۷۵
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، عباس ارغوانی  بار اظهار داشت: گردشگری در جهان جزء سه صنعت پیشرو است. پیش بینی دانشمندان و صاحب نظران در عرصه تجارت جهانی برای سال 2020 این است که صنعت گردشگری از صنعت های پیشرو دیگر همچون نفت و خودروسازی پیشی بگیرد. البته برخی از جوامع در این زمینه ورود کرده اند؛ حتی جوامعی که از منابع طبیعی قابل ملاحظه ای برخوردار نیستند به دنبال ایجاد بستری هستند تا پای گردشگران را به کشور خود باز کنند.
 
مسئول گردشگری سازمان اردویی, راهیان نور و گردشگری بسیج با بیان اینکه هم اکنون ایران در بحث گردشگری رتبه ششم خاورمیانه را دارد افزود: چشم انداز ایران برای سال 1404 رسیدن به رتبه اول خاورمیانه در امر گردشگری است. طبق برآوردهای صورت گرفته اگر بتوانیم سالیانه حدود 20 میلیون گردشگر داشته باشیم می توانیم به این چشم انداز برسیم؛ حال نکته قابل توجه این است که با توجه به اقتضائات موجود باید زیرساخت های لازم برای این تعداد گردشگر نیز به وجود بیاید.
 
وی تاکید کرد: در حال حاضر که چهار میلیون نفر ورودی گردشگر داریم؛ دچار ضعف هایی هستیم و اگر این تعداد به 20 میلیون نفر برسد زیرساخت های ما جوابگوی آن نخواهد بود.
 
ارغوانی اظهار داشت: در این میان باید مراقب باشیم زمانی که گردشگران به کشور سفر می کنند فرصت گردشگری به یک تهدید فرهنگی تبدیل نشود چراکه این افراد با ورود خود به کشورهای دیگر می توانند فرهنگ کشور خود را نیز با خود بیاورند.
 
مسئول گردشگری سازمان اردویی, راهیان نور و گردشگری بسیج تصریح کرد: بسیج به عنوان حافظ دستاوردهای انفلاب وظیفه دارد به ترویج تمام عرصه ها بپردازد که یکی از آنها امر گردشگری است؛ لذا باید ورود عاقلانه, عالمانه و با بصیرت به این عرصه داشته باشیم.
 
وی تاکید کرد: باید گردشگری تعالی بخش و ارزش محور داشته باشیم و به دنبال گردشگری برویم که ما را به خدا نزدیک تر کند و مایه عبرت ما باشد.
 
ارغوانی اضافه کرد: در حال حاضر 30 نوع گردشگری در ایران وجود دارد که یکی از آنها گردشگری دفاع مقدس است. زمانی که بیش از 70 کشور دنیا در برابر ایران قرار گرفتند با تدبیر امام راحل و رهبر معظم انقلاب این کشورها نتوانستند کاری ازپیش ببرند و از این برهه زمانی به عنوان دفاع مقدس یاد می شود و ما نیز وظیفه داریم تا این درایت و مدیریتی که باعث شگفتی در جهان شده را نسل به نسل منتقل کنیم.
 
مسئول گردشگری سازمان اردویی, راهیان نور و گردشگری بسیج درباره برنامه سازمان اردویی و راهیان نور گفت: هرساله خیل عظیمی از مردم ایران مشتاقانه و به صورت کاروانی، سازمانی و شخصی در قالب بسیج و نهادهای دیگر به بازدید از مناطق عملیاتی می روند تا با آرمان های امام راحل و رهبری و شهدا تجدید میثاق کنند و رشادت های آنها را تداعی کنند و از آنها درس بگیرند.
 
وی اظهار داشت: هرساله در 1200 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق میزبان گردشگران دفاع مقدس هستیم و از همه قشرها به این مناطق سفر می کنند که در مجموع حدود پنج میلیون نفر در این اردوها و دوره ها شرکت می کنند و دوره هایی که زائرین مناطق عملیاتی طی می کنند عمدتا دو تا هشت روزه است و میانگین آن، چهار روز است.
 
ارغوانی گفت: هرساله قریب به پنج میلیون نفر دوره گردشگر دفاع مقدس داریم که در طول سال بالغ بر 20 میلیون نفر روز، گردشگر دفاع مقدس می شوند.
 
وی در پایان افزود: سازمان اردویی و راهیان نور برای امسال خود را برای میزبانی شش میلیون نفر دوره زائر راهیان نور( گردشگر دفاع مقدس) آماده می کند که این رقم نسبت به سال های گذشته 20 درصد رشد را نشان می دهد.

انتهای پیام/ف
ارسال نظرات