این مستندساز گفت: باید کارشناسی شود چند درصد امکاناتی که برای دیدن تخت جمشید وجود دارد برای بازدید مناطق عملیاتی که سالیانه بیش از پنج میلیون زائر به آنجا سفر می کنند وجود دارد.
کد خبر: ۸۵۲۲۷۷۹
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، سهیل کریمی اظهار داشت: راهیان نور یک استقبال عمومی است که از سال 69 به راه افتاده که طی آن یک جریان گردشگری با خیل بیش از پنج میلبون نفر در طول سال انجام می شود.
 
وی افزود: اگر در هر جای دنیا گفته شود که حدود پنج میلیون نفر گردشگر در یک بازه زمانی از یک نقطه خاص دیدن می کنند خود می تواند یک پتانسیل و نقطه قوت بزرگ محسوب شود.
 
کریمی در ادامه متذکر شد: اگر با این تعداد زائر به صورت برنامه ریزی شده برخورد نشود، آنگاه این زائرین طی یک مسافرت نقاطی را دیده اند و با هم گفتگوهایی کردند و بعد از چند روز به شهر خودشان بازگشتند و حالا باید دید چه اتفاق جدیدی رخ داده است؟ هشت سال دفاع مقدس  سال 67 تمام شد و بعد از آن، هر سال کاروان های راهیان نور به سرزمین های نور مشرف می شوند و باید به گونه ای جذاب و غیرتکراری برای مخاطبان به نمایش گذاشته شود.؟ اما باید پرسید که راهیان نور فقط صرف گشتن و مسافرت رفتن است؟ اگر از این فرصت به خوبی استفاده نکنیم کفر نعمت کرده ایم.
 
کارگردان مستند "زخم پیوار" با تاکید بر اینکه باید تعریف مشخصی برای جمعیتی که به مناطق عملیاتی می روند داشت افزود: باید بدانیم که چه کاری انجام بدهیم؟ عدم یا کمبود امکانات در مناطق از ضعف های این حرکت فرهنگی است .چرا دولت نباید فکری برای این معضلات بکند؟ چطور موظف هستند بر هتل ها و اماکن تاریخی رسیدگی داشته باشند و بازرس اعزام کنند و چطور برخی از اماکن تاریخی را برای توریست های داخلی و خارجی مهیا می کنند؟
 
وی ادامه داد: جای سوال اینجاست در سال چه تعداد به تخت جمشید سفر می کنند و از آنجا بازدید می کنند و چه میزان امکانات در آنجا وجود دارد؟ چند درصد آن امکاناتی که برای دیدن تخت جمشید وجود دارد در مناطقی که بیش از پنج میلیون نفر به آنجا سفر می کنند وجود دارد و چه کسی می خواهد به آن رسیدگی کند؟ دولت می خواهد خودش را کنار بکشد؟ آیا برنامه ریزی در این کارها وجود ندارد؟! آیا همتی پشت این موضوع نیست و آیا عمدی در این زمینه وجود دارد؟
 
کریمی در پایان خاطرنشان کرد: راهیان نور باید به مشارکت طلبیده شود و هر ارگانی به سهم و سلیقه خودش در این اردوهای معنوی حضور پیدا کند و گوشه ای از کار مربوط به آن را برعهده بگیرد و باید این پتانسیل توسط مسئولان ما دیده شود.

 
انتهای پیام/ف
ارسال نظرات