خبرهای داغ:
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی:

مقاومت اسلامی درمنطقه ثمره خون شهدای ایران است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آنچه که امروز در کشور هایی چون سوریه و بحرین و یمن و دنیای اسلام به دست تبهکاران مشاهده می شود نمونه بارز عمل فاسد است، بیان کرد: کسی که عمل فاسد انجام می دهد فقط خود را نابود نمی کند بلکه جامعه را به نابودی می کشاند.
کد خبر: ۸۵۲۲۹۶۵
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد شامگاه پنجشنبه در مراسم بزرگداشت شهیدان حجازی در مسجد مهدیه همدان با بیان اینکه فساد عالم به اعمال انسان باز می گردد، اظهار داشت: عمل فاسد عالم را فاسد می کند.

وی با اشاره به اینکه آنچه که امروز در کشور هایی چون سوریه و بحرین و یمن و دنیای اسلام به دست تبهکاران مشاهده می شود نمونه بارز عمل فاسد است، بیان کرد: کسی که عمل فاسد انجام می دهد فقط خود را نابود نمی کند بلکه جامعه را به نابودی می کشاند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنانش با تاکید بر اینکه عمل صالح خوراک و تغذیه انسان ها است، بیان داشت: خون شهیدان ایران زمین خوراک مقاومت اسلامی در کشور های اسلامی چون یمن و لبنان و بحرین و ایران است.

ابوترابی فرد با تاکید بر اینکه این خوراک دائمی بوده و مقطعی نیست، عنوان داشت: بالاترین عمل صالح شهادت در راه خدا است و مردم با خون شهیدان زنده اند و شهدا و رزمندگان و آزادگان موجب عزت ایران و عمل صالح هستند.

وی نقطه اوج عمل صالح را ایمان و اخلاق بیان کرد و ادامه داد: هر جا که عمل صالح دیدید بدانید که آنجا حق وجود دارد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید به آیات قرآن کریم توجه شود، افزود: انسان ها باید از منظر کلام الهی توشه بردارند و پدیده های عالم بر مبنای کلمات الهی هستند.

ابوترابی فرد با بیان اینکه کلمه «طیبه» کلمه حق در کتاب خدا است، بیان داشت: مقایسه تطبیقی کلمات الهی در افق های گوناگون نشان می دهد که برخی کلمات در مراتب عالی و برخی در مراتب مادی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم به توصیف برخی از کلمات پرداخته است، گفت: کلمه «شجره طیبه» از منظر حیات و کمال در افق بلند و در مقام والا قرار گرفته است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انسان باید سخن خدای متعال در قرآن را آن گونه که شایسته است دریافت کند، بیان داشت: شاید مراد از کلمه «طیبه» در قرآن انسان کامل باشد.

ابوترابی فرد در ادامه افزود: انسانی که در مقام انسانیت اوج گرفته به مقامی که شایسته آن بوده و به افق بلند دست یافته و با نگاه به قرآن کریم می توانیم ویژگی «شجره طیبه» و درخت پرثمر را دریافت کنیم.

وی با اشاره به اینکه «شجره طیبه» از نظر خداوند دارای سه خصلت است، اظهار داشت: خصلت نخست این بوده که دارای ریشه قوی بوده به طوریکه موجب ثبات آن شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خصلت دوم را داشتن شاخه ها و برگ های بلند عنوان کرد و ادامه داد: خصلت سوم این است که بتواند زمینه تغذیه انسان را پدید آورد و یک تغذیه دائمی و مقطعی نباشد.

ابوترابی فرد بیان کرد: اگر انسان را با «شجره طیبه» مقایسه کنیم باید بگوییم که انسان کلمه الهی بوده و اگر به مقام والای انسانیت دست یابد و تحت تعلیم و تربیت قرار گیرد به یک پدیده پاک و اثر گذار در عالم هستی مبدل می شود.

وی با اشاره به این موضوع که اعتقادات در جان انسان به منزله ریشه درخت است، گفت: برخی از انسان ها دارای ریشه قوی و برخی دارای ریشه سست هستند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عقیده محکم به مانند کوه استوار است، افزود: اگر انسان می خواهد کلمه «طیبه» باشد باید ایمان خود را مستحکم کند.

ابوترابی فرد با بیان اینکه ریشه و استحکام عقیده در ترک معصیت است، عنوان داشت: توجه به ایمان و تلاش برای استحکام آن دغدغه انسان مومن است.

وی در قسمت دیگری از سخنان خود به مقام والای امام خمینی (ره) اشاره کرد و بیان داشت: حضرت امام خمینی (ره) چه در قم و چه در تبعید و چه در اوج شهرت فروتن و پر تواضع بودند چراکه ریشه و اعتقاد ایشان مستحکم بود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: امروز دنیای اسلام نورانی به انوار ملکوتی رهبر معظم انقلاب اسلامی است و در مقابل نظام سلطه با قدرت ایستاده اند در حالیکه آراسته به فضایل اخلاقی هستند.

ابوترابی فرد بیان داشت: فضایل اخلاقی سید حسن نصرالله، وی را در لبنان تبدیل به یک محور تبدیل کرده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به شهیدان سید جعفر و سید محمد باقر حجازی اشاره کرد و گفت: ریشه و عقیده را در این دو بزرگوار نمی دیدیم اما مجاهدت و ایثار و فضایل اخلاقی در آنها موج می زد که معرف عقیده این شهیدان بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها